user icon

Ricciardo reageert op kritiek van Brown: "Dat is niet onjuist"

  • Gepubliceerd op 27 mei 2022 16:41
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

Daniel Ricciardo heeft al flink wat jaren ervaring in de Formule 1 maar staat dit seizoen onder grote druk. De altijd lachende Australiër kent in zijn tweede jaar bij McLaren nog geen grote successen en daarnaast is zijn achterstand op teamgenoot Lando Norris nogal fors. 

Ook bij Ricciardo's team McLaren is men inmiddels behoorlijk kritisch op de prestaties van de Australische coureur. CEO Zak Brown sprak zich eerder deze week nogal stevig uit over Ricciardo. De Amerikaan was van mening dat Ricciardo nog niet bepaald aan de verwachtingen van McLaren voldeed. Het waren opvallende woorden en daarnaast sprak Brown zich ook nog eens uit in het voordeel van Norris.

Onjuist

Ricciardo zelf heeft de woorden van zijn baas ook gehoord. In Monaco werd Ricciardo deze ochtend geconfronteerd met de uitspraken van Brown. Tijdens de persconferentie sprak hij zich uit tegenover de internationale pers: "Het is niet onjuist. Maar ik vat dat soort opmerkingen niet persoonlijk op. Het is zeker af en toe een uitdaging. Niemand is strenger voor mij dan ikzelf en we werken er ook aan. Dit team wil dat en ik wil het ook."

Antwoorden

Opvallend genoeg lijkt het erop dat de bolide van McLaren helemaal geen slechte auto is. Teammaat Norris presteert er immers nogal sterk mee en bereikte dit seizoen zelfs al het podium. Ricciardo zoekt op zijn beurt naar antwoorden: "Ik wil meer uit de auto halen. De ene keer weet ik wat er aan de hand is maar de andere keer niet. Soms ging het nog niet zoals we wilden. Het is altijd lastig geweest voor mij om één te worden met de auto. Het is best moeilijk om er spectaculaire rondjes uit te persen. Ik werk er nog steeds hard aan. Ik zou graag willen zeggen dat ik elke race sneller wordt, maar het is een proces."

"Ik zet hem in de muur hoor als je zo doorgaat @Ouw"
hahaha

  • 4
  • 27 mei 2022 - 17:18

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Vergeleken met Lando bakt hij er Rics van...

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 16:46
    • Ik zie kansen voor ....

      Jawel, Nyck de Vries

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:48
    • Nyck de Vries

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:49
    • Ik zie ook kansen voor Nyck de Vries.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:50
    • Die heeft Nycks te vriesen, en kan dan vrijuit gaan rijden.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:51
    • John6

      Posts: 6.719

      Ricciardo signed a three-year contract with the team that keeps him there until the end of 2023.

      Ik zou zeggen als hij dit jaar nog steeds slecht voor de dag komt, is het exit.

      Hij heeft nog een contract tot eind volgend jaar.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:51
    • De Vries bij Mclaren? Daar geloof ik Nycks van. Bij Williams daarentegen...

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:51
    • Joeppp

      Posts: 5.855

      Eigenlijk heeft Nick den Fries de teams voor het uitzoeken.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:53
    • @schwantz, misschien een swap met Ric naar Williams, Ham naar Mclaren en jawel, Nycks naar MB

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 16:53
    • Ik denk overigens dat al die F1 geruchten over de Vries, uiteindelijk tot helemaal Nycks gaan leiden.

      • + 3
      • 27 mei 2022 - 16:56
    • Mick34

      Posts: 846

      Nyck is veel te wisselvallig in zijn prestaties om het te maken in de F1....

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 17:02
    • Joeppp

      Posts: 5.855

      Hij hangt hem nu wel mooi in de muur.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 17:17
  • snailer

    Posts: 9.717

    Quote: "dat ik elke race sneller wordt"
    Dat die Ricciardo niet weet dat bij "ik" de "t" moet worden weggelaten. Foei! De F1 uit en een ander er in!

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 16:55
  • Grootste tegenvaller dit seizoen.

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 17:03
    • Klus

      Posts: 1.613

      Dat hangt van je verwachtingen af. Gezien vorig jaar had ik al geen hoge verwachtingen.

      Als er iemand is die de verwachtingen die ik had niet helemaal waarmaakt dan is dat Sainz.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 17:09
    • Eens.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 18:18
  • "Zeg Ricciardo, het gaat niet zo goed hé"
    Daniel: hahahaha.

    "Zeg Ricciardo, Lando is beter dan jij hé"
    Daniel: hahahaha.

    "Zeg Ricciardo, wat ga je er aan doen ?"
    Daniel: hahahaha.

    • + 1
    • 27 mei 2022 - 17:13
    • "Ik zet hem in de muur hoor als je zo doorgaat @Ouw"
      hahaha

      • + 4
      • 27 mei 2022 - 17:18
    • "Zeg Ricciardo, wat voelde je toen je hem in de muur zette?
      Daniel: ouw ouw ouw ouw.

      • + 3
      • 27 mei 2022 - 17:31
    • "Dat ik hem in de muur zet hoort bij het proces," hahahaha.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 17:32
  • Nu een crash in VT2. Het team vraagt als eerst of de auto OK is, Ricciardo zegt met een sneer: I'M OK! Oeps... ook niet chique van McLaren.

    Maar hier scoort ie geen punten mee. Vind het echt jammer dat hij laatste jaren zo tegenvalt.

    • + 1
    • 27 mei 2022 - 17:20
    • Ja maar dat is je eigen race engineer, de man waar je mee moet kunnen lezen en schrijven

      Ik heb het idee dat McLaren helemaal klaar met Ricciardo is.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:30
  • Ric reageert juist. Wie vraagt na een ongeluk in hemelsnaam 'hoe is et met de wagen'. ?
    Ric laat ze maar wachten en terecht

    • + 2
    • 27 mei 2022 - 17:21
    • Haha zie mijn reactie hierboven! Viel mij ook op. Niet eerst vragen hoe t met hem is. Hij gaf een mooie terechte sneer naar het team.

      • + 1
      • 27 mei 2022 - 17:23
  • Volvobm

    Posts: 18

    Der uitttt

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 18:02

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.025
  • Podiums 24
  • Grand Prix 154
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (33)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar