user icon

VT1: Fernando Alonso en Ferrari zetten Red Bull Racing onder druk

  • Gepubliceerd op 22 jul 2011 11:31
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso heeft het momentum uit de Britse Grand Prix meegenomen naar de Nürburgring. De Spanjaard realiseerde in de eerste vrije training voor de Duitse Grand Prix de snelste tijd en versloeg Red Bull Racing-duo Mark Webber en Sebastian Vettel. Het tweetal van de regerend constructeurskampioen gaf ruim drie tienden toe op Alonso.

De achterstand van McLaren was veel groter. Lewis Hamilton was 1,1 seconde langzamer dan Alonso, Button zat daar nog eens zes tienden achter. Button testte met een nieuwe achtervleugel die meer DRS-impact zou hebben, Hamilton reed met de oude versie. Ook bij Lotus Renault GP verschillende programma's voor de coureurs. De auto van Heidfeld was uitgerust met nieuwe achterwaartse uitlaten terwijl Petrov de voorwaartse uitlaten gebruikte. Dat zorgde wel voor problemen, door de nieuwe configuratie kwam de bestickering van de sponsors los te zitten.

Michael Schumacher was druk bezig met het opzoeken van de grenzen. Meerdere malen was zijn auto niet in balans bij het aanremmen en schoot hij rechtdoor, het meest in het oog springend toen hij in bocht 7 door het grind moest. De Duitser maakte wel van de gelegenheid gebruik om even naar de fans te zwaaien.

Vlak voor het einde van de sessie vloog Sebastien Buemi op hoge snelheid van de baan. Bij het aanremmen voor bocht 5 zat de Scuderia Toro Rosso-coureur naast de witte lijn, zijn auto ging dwars en hij schoof de grindbak in. Daarbij mocht hij van geluk spreken dat de wagen niet begon te rollen.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • hehe ms vliegt in de grindbak en zwaait nog even naar de fans.:P

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:34
    • Maar daar heeft hij dan ook alle tijd voor hahaha

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:35
    • Dan doen goed coureurs Alonso fan, de limiet opzoeken ;)

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:39
    • was mooi al hobbelend door het grind en met 1 hand zwaaien.hahaha

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:44
    • pietjepils

      Posts: 26

      Buemi kon beter vliegen, die vloog ongeveer over de grindbak heen.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:48
    • Maar Buemi had dan ook geen tijd om te zwaaien, want hij was bezig met het inzetten van de landing.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:50
  • Giovanny

    Posts: 106

    Geen live stream beschikbaar voor het komend weekend?

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:36
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hoezo niet je kunt naar ,,zonein\'\' gaan

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:51
    • http://www.vipbox.tv/watch/36284/8/german-grand-prix-practice-1.html

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:30
    • 1.Hamilton

      Posts: 24

      je kan naar www.vipbox.tv dan naar motorsport en dan zie e staan practice 2 german dan kan je kijken naar de vrije training 2

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:31
  • Ik zie dit liever gebeuren in de kwalificatie. VT1 is geen graadmeter.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:37
  • Ferrari-Alonso zien er goed uit!
    Zowel op de Harde als de Zachte band!!!

    Zou mooi zijn, als Alonso vanaf nu gewoon weer lekker gaat ownen en er toch nog een spannend seizoen komt.

    Mclaren is ook weer zoek.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:37
    • op hard reed hij al de 1e tijd.alleen zegt dit nog niks.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:43
    • Wanneer je de tijd(achterstand) van Massa deelt door 2en kom je 4/10e uit....en dat zal het wel zijn in de kwali voor Alonso.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:46
    • en wanneer je 8 tiende door 4 deelt, is het 2 tiende, deel je het door 8, kom je op 1 tiende uit

      Dutch kan rekenen!

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:59
  • Oh ja, nu staan ze onder druk :)

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:39
  • En HRT veel sneller dan Virgin. Ook opvallend vind ik

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:46
    • Je bedoelt dat Virgin gewoon niet hard heeft gereden want 8 seconden achterstand is nog niet eerder gebeurt.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 11:47
  • Petje af voor Team Lotus: maar 1 sec. langzamer dan Lotus Renault en heeft een Williams en 2 Saubers gepakt. Oke, het is maar een VT1 maar toch.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Mclaren is n0g steeds niet bij de ferraris en RBS wagens.Jammer .Ik had meer verwacht van mclaren i.v.m. het terug draaien van de regels (Dubbele diff en engine mapping).Jammer ,maar misschien moet het nog komen, al is deze achterstand van Ham \'n dikke sec en Button 1,7 wel veel al is het vrijdag.Hopenlijk is dit geen voorbode voor mclaren.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:56
  • Valt ook op dat Button meer dan Hamilton heeft gereden maar toch meer dan halve seconde langzamer is. Laten we hopen dat ze met verschillende tests bezig waren.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 11:57
    • nee Hamilton is gewoon zoveel beter dan Button..............

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:08
    • Ik wilde niet de Button-fans kwetsen. Ben zelf ook een Lewis-fan maar heb zeker veel respect voor Button.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:15
    • andere achter vleugel.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:16
    • Er werd ook gezegd dat ze met verschillende achtervleugels reden, volgens mij had Lewis de nieuwe versie. Maar of dat zoveel uit maakt..

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:17
    • Refuse

      Posts: 428

      Bewijst maar weer dat niemand het bericht leest, maar puur naar de tijden kijkt. Het staat er namelijk gewoon:

      \"Button testte met een nieuwe achtervleugel die meer DRS-impact zou hebben, Hamilton reed met de oude versie.\"

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:32
  • Beide Force India\'s dik boven de Lotus Renault GP wagens. Opvallend.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 12:16
  • rafael

    Posts: 2.140

    Klinkt interessant voor Ferrari(alonso) en Webber is ook wakker!! of Ferrari reed zonder off-throttle blown diffusor(?)

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 12:20
    • Refuse

      Posts: 428

      Zonder OTBD zie ik ze niet sneller zijn dan teams die er wel mee rijden. Ik denk dus dat ze of wat verbeteringen hebben of gewoon geluk in VT1 .. zondag zal dat duidelijk worden.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 12:36
  • S.Vettel

    Posts: 86

    de 1e vrije training zegt normaliter niks.. maar ik denk dat het dit weekend tussen Ferrari en Redbull zal gaan

    Redbull zal wel sneller zijn in de kwalificatie, maar dan word het nog opletten in de Race, want daar is de Ferrari echt goed

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 12:41
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik denk dat dit nog niet veel zegt maar wie weet. Als Ferrari het Zondag weer weet te flikken dan kan het nog wel eens een heel spannend einde van het seizoen worden.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 13:30
  • Juan1958

    Posts: 103

    Alonso heeft hier in de Spaanse sportpers (Marca) tijdens een intervieuw al gezegd dat vanaf nu, hij agresiever dan ooit zal gaan rijden. Hij zegt, ik heb niets meer te verliezen, in tegenstelling tot de RBR coureurs. En met de nieuwe update van dit weekend, bovenop de updates van Silverstone, kan het erg leuk gaan worden, vooral indien de RBR rijders de pole wegkapen, is de eerste bocht leuk. Indien er daar een Ferrari de eerste plek kan veroveren, wordt het een heel spannende race.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 13:44
  • 89F1

    Posts: 144

    Zondag 98% kans op regen en 0 uren zon voorspeld.

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 13:46
    • Dan zal het een donkere race worden :P

      Zonder gekheid, ik hoop echt dat Fernando en Ferrari het deze race weer gaan flikken... Ik heb er serieus een dinsdagnacht over gedroomd dat Alonso in Duitsland gaat winnen. Klinkt gek maar het zou toch wat zijn... En dan Vettel uitvallen ofzo..:P (gewoon puur om het kampioenschap leuker te maken!)

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 15:38
    • F1Magic

      Posts: 339

      I feel you dude!!
      Even afwachten op de ontwikkelingen van morgen (VT3)
      Als het nog even positief is zie ik Alonso in de race wel mooie dingen doen.

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 18:31
    • @fernando alonso, F1magic,

      Verdomd als het niet waar is, ik had dezelfde droom!
      En daarna hebben we het nog heel gezellig gehad met een paar pitspoezen :)

      • + 0
      • 22 jul 2011 - 20:48
  • Prima prestatie van de Hulk!! Die jongen verdiend volgend jaar echt een stoeltje. Nu alleen nog maar een zak vol euro\'s, Grieken schijnen nog wel wat te hebben........:-) :-)

    • + 0
    • 22 jul 2011 - 23:10
    • wat dan? achter topper sutil..? pfff

      • + 0
      • 23 jul 2011 - 03:50

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar