user icon

Renault-teambaas over Kubica: "Robert herstelt voorspoedig"

  • Gepubliceerd op 13 jul 2011 14:05
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Lotus Renault GP en de hele Formule 1-wereld zijn in afwachting van de rentree van Robert Kubica. Kan de Pool überhaupt ooit terugkeren en wanneer zou dat dan mogelijk zijn? De eenmalig Grand Prix-winnaar zal in elk geval spoedig zelf met de pers praten om te proberen iets van duidelijkheid te verschaffen. “Ik kan beloven dat we binnenkort iets organiseren om de communicatie tussen Robert en de media op gang te brengen”, aldus Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier tegenover Sport.

De Fransman is duidelijk over het lot van Nick Heidfeld zodra Kubica fit is. “De situatie is helder. We hebben een overeenkomst met Robert en Nick is zich bewust dat wanneer Robert terug komt, hij plaats moet maken. Een andere mogelijkheid is er niet. Ik zou het moeten weten, ik heb de contracten opgesteld. Robert herstelt voorspoedig. Na de laatste operatie moest hij even rust nemen, maar nu pusht hij weer hard. Ik heb hem al een tijdje niet gezien, maar we spreken geregeld met elkaar. Ik sta ook constant in contact met zijn manager Daniele Morelli en dokter Riccardo Ceccarelli, die zeggen dat het beter gaat dan verwacht. Ik hoop dat Robert voor Brazilië weer zijn opwachting op de grid kan maken, dat is het enige dat ik kan zeggen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Giovanny

    Posts: 106

    Echt jammer dat hij dit jaar het seizoen heeft moeten missen. Denk dat hij een groot verschil had gemaakt qua punten voor Renault-Lotus.

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 14:18
    • Niet overdrijven hoor, Renault is hoogstens het 5de team dus ook Kubica zou puntjes sprokkelen...

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 17:09
  • Prietz0r

    Posts: 69

    Het lijkt me een zéér domme actie om Robert in Brazilië weer op de grid plaats te laten nemen. Het lijkt me sowieso dat hij gewoon komende tijd zodra die weer in een auto kan stappen gewoon met een oude Renault zou moeten gaan testen om weer het gevoel terug te krijgen. En dan in de wintermaanden met de nieuwe auto rijden en kijken of het nog gaat. Zo niet dan een goede vervanger zoeken.

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 14:36
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Het lijkt mij juist ontzettend leerzaam voor Kubica.
      Hij krijgt weer iets van zijn wedstrijdritme terug en mocht het niet gaan dan kan Renault op zoek naar een permanente vervanger. Dat zal, vrees ik, niet Nick Heidfeld zijn. Ik hoop echter dat Kubica volledig zal herstellen maar ja, wie doet dat nu niet.

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 15:38
    • @ sixzzz: Wedstrijdritme in één GP? Sorry hoor, laat hem lekker testen in de winter als het al mogelijk is en goed voorbereid 2012 starten als het mogelijk is.

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 17:10
  • Oh ja Kubica. Ik was hem al bijna vergeten..

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 14:37
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Oh ja Magere Hein. Ik was je al bijna vergeten...

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 15:39
    • Heb ik ook soms... Het is een beetje logisch als je geen Kubica fan bent dat je er ook niet steeds aan denkt.

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 16:21
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Kubica loopt sinds enige weken zonder hulp en is weer op z\'n oude gewicht. Hij is nog verzwakt maar verwacht zelf op z\'n oude sterkte (of sterker) terug te komen. Hij herinnert niets van het ongeluk, kent alleen de consequenties en voelt niet dat het enige invloed heeft of zal hebben (bron: www.gazeta.pl)

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 22:32
  • sorry zou hem graag terug zien maar heb er geen vertrouwen in..

    • + 0