user icon

Hier zijn Verstappens virtuele Le Mans-avonturen dit weekend te zien

  • Gepubliceerd op 15 jan 2022 09:27
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

Aankomend weekend maakt regerend Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen zijn comeback tijdens een race. De Nederlandse Red Bull-coureur zal echter niet op de baan gaan racen, hij gaat deelnemen aan de virtuele 24 uur van Le Mans. Hij zal daar uitkomen voor het team van Redline.

De kunsten van Verstappen en consorten zijn aankomend weekend voor veel mensen te volgen. In Nederland heeft geen enkele televisiezender de rechten voor de race aangeschaft. Wel is de wedstrijd te zien op Motorsport.tv. Ook is de race te zien op YouTube en Twitch. Op de YouTube-kanalen van de 24 uur van Le Mans en het WEC is de wedstrijd te zien. Aankomend Formule 1-uitzender Viaplay heeft in Scandinavië de uitzendrechten te pakken.

waarom zouden mensen dit willen volgen? is toch pure kwats dit man

  • 1
  • 15 jan 2022 - 10:54

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 7.391

    En nou maar hopen dat RF2 een beetje stabiel blijft dit jaar.

    2 jaar terug was het afgang dat al vroeg in de race de verschillende teams enorme achterstand opliepen doordat hun servers problemen hadden

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 10:32
    • Ik hoop dat de race onder de groene vlag eindigt.

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 10:41
  • josdaboss

    Posts: 504

    En de pole maar op 0,002 seconden missen..

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 10:52
  • waarom zouden mensen dit willen volgen? is toch pure kwats dit man

    • + 1
    • 15 jan 2022 - 10:54
    • Remco_F1

      Posts: 547

      Kwats??

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 10:57
    • Joeppp

      Posts: 5.598

      Omdat het lekker geleuter over autosport is wat je op de achtergrond aan kan zetten terwijl je bv. aan het werk bent.

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 11:53
    • Kampsie

      Posts: 457

      @Remco, onzin

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 17:38
    • @Kampsie, ik denk dat @Remco bedoelt dat je het anders moet schrijven,
      nl kwatsch. ;-)

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 18:16
    • Kampsie

      Posts: 457

      @Pietje dat is quatsch😂😂

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 18:26
    • 😂

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 19:16
  • nicodb

    Posts: 41

    Ik zal het zeker gaan bekijken iig een groot deel. Simracing is gewoon erg leuk om te zien en te doen. The cars aren't real, but the racing is. Heb ik altijd een leuke uitspraak gevonden. Ik rommel zelf een beetje in online races op assetto corsa maar merk dat ik toch veel fanatieker ben dan ik had verwacht. Niet dat ik goed ben, maar wel fanatiek

    • + 1
    • 15 jan 2022 - 12:18
    • MWHT

      Posts: 2.439

      het is zo leuk te doen. Ik doe het zelf op Gran Turismo; en ben echt niet zo goed, maar kan toch mooi zeggen dat ik een officiële FIA race heb gewonnen! 😁

      t leuke is dat ik er een tijd geleden ben achter gekomen dat je betere resultaten haalt als je de meeste duels vermijd, die kosten vaak alleen maar tijd. Gewoon die auto op de baan houden, en weten wanneer je moet aanvallen of verdedigen...en niet als een achterlijke proberen om alles en iedereen in te halen.

      • + 0
      • 15 jan 2022 - 13:21
  • Tegenwoordig kijken kids op yoùtube naar andere kids die aan 't gamen zijn ... Di's een beetje hetzelfde, toch? ... Komt er nog een tijd dat we volledig overgaan naar het virtuele? ... Geen fysieke wagens meer, geen uitstoot van gassen, iedereen in z'n bubbel, geen gevaar meer tijdens de races, geen kosten voor verplaatsing, kleine teams (qua personeel), ... De graphics worden zo realistisch dat je het verschil bijna niet meer ziet.
    Alleen kan ik er niet voor gaan zitten om naar een videogame te kijken. Oldschool zeker?



    Zen 🙏 ...

    • + 1
    • 15 jan 2022 - 12:42
    • De enige videogames waar ik mee speel is Rollercoaster Tycoon.
      Lekker 8baantjes bouwen.

      • + 1
      • 15 jan 2022 - 13:27
  • Doet Hamilton ook stilzwijgend mee?

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 18:28
  • Uitgeschakeld, gecrashed in de chicanes voor start finish. Iets te veel kerb gepakt omdat hij een auto uit een andere klasse wilde inhalen. Hij verloor de auto, de muur in en achterwiel afgebroken.

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 21:43
    • https://clips.twitch.tv/YawningScrumptiousMangoLeeroyJenkins-x9aG9sKOW_mQu5r3

      Beelden van de digitale crash waardoor Team RedLine alweer snel aan het bier kon zitten.
      Proost!

      • + 0
      • 16 jan 2022 - 08:20
  • pacoramon

    Posts: 572

    wat een ongelofelijke domme crash zeg.. meer dan 1m voorsprong en dan risico nemen om iemand uit andere klasse in halen. daarna teveel curb en crashen.. goed gedaan

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 23:03
  • VES

    Posts: 1.378

    Max zei al dat hij na het behalen van de “F1 World Champion” titel zijn doelen heeft bereikt.

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 23:12
  • Vond hem zeer vermoeid ogen rond toen hij reed. Zou daar iets mee te maken hebben?

    • + 0
    • 15 jan 2022 - 23:36
    • Volgens de geruchten hadden Max en natte Kel gister een dolle duikavond.

      • + 0
      • 16 jan 2022 - 01:28
    • Misschien zit hij met zijn hoofd meer bij Jos, die zondag naar Dubai is gevlogen en kort daarna bekend werd dat hij vanwege privé redenen niet deel kon nemen aan de 24u van Dubai. Hij is er nog steeds. Hopelijk is alles goed met hem. Misschien heeft hij zijn gezin bij zich en is iemand van hen ziek.

      • + 0
      • 16 jan 2022 - 10:45

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
Bekijk volledige kalender
show sidebar