user icon

'Film over de Formule 1 in de maak, Hamilton mogelijk betrokken bij project'

  • Gepubliceerd op 06 jan 2022 08:59
  • comments 53
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1 wint wereldwijd enorm aan populariteit. Ook in Hollywood hebben ze de koningsklasse van de autosport weer in het vizier. Er zou worden gewerkt aan een grote film over de Formule 1 waarin steracteur Brad Pitt de hoofdrol zou gaan spelen. Ook zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zou op een bepaalde manier betrokken zijn bij het project.

Volgens entertainmentsite Deadline heeft streamingsdienst Apple TV de rechten voor de film hebben veroverd. De film zou gaan over de comeback van een gepensioneerde coureur die een jonge talentvolle coureur gaat bijstaan als teamgenoot. Pitt speelt volgens de geruchten de hoofdrol. Volgens Deadline zou Hamilton ook op een bepaalde manier betrokken zijn bij het project, het is niet duidelijk op welke manier dat het geval is.

Top Gun

Volgens de geruchten zou de film worden geregisseerd door Joseph Kosinski, de regisseur van de laatste Top Gun film. Het is niet duidelijk of Formule 1-eigenaar Liberty Media betrokken is bij het project, de mogelijke film zou het volgende schot in de roos op de Amerikaanse markt kunnen worden.

Oscars

Het is niet voor het eerst dat er een grote film over de autosport wordt gemaakt. Enkele jaren terug werden de avonturen van Ford op Le Mans in de jaren 60 verfilmd. De film 'Rush' over het titelduel van Niki Lauda en James Hunt in 1976 was eerder ook een groot succes. In 1966 werd er ook al een film gemaakt over de koningsklasse van de autosport. Regisseur John Frankenheimer maakte toen de film 'Grand Prix' en won er  meerdere Oscars mee.

Reacties (53)

Login om te reageren
  • Best film ever ;-)

    • + 7
    • 6 jan 2022 - 09:01
    • NicoS

      Posts: 13.638

      Een film met Pitt in ieder geval….;)

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 10:58
    • Best comment ever.
      Nu al.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 11:12
    • Stitch

      Posts: 5.762

      Als Hamilton erbij betrokken is gaat het zeker een gekleurd beeld geven. En dan heb ik het niet over zijn huidskleur maar eerder die van een Mercedesbril.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 11:58
  • Rimmer

    Posts: 9.140

    Ik voorspel een hoop drama. Een extreem inclusief deelnemersveld, prachtige lange handgeweven gewaden, keiharde raps als filmmuziek en waardeloze Hollywood acteurs die de essentie van de F1 verkrachten op een wijze als nooit eerder vertoond.

    • + 6
    • 6 jan 2022 - 09:04
    • "waardeloze Hollywood acteurs"
      Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Brad Pitt een prima en veelzijdige acteur vind die al veel goede rollen heeft gespeeld. Ik hoop niet dat hij hiermee zijn reputatie te grabbel gooit.
      Of zo'n complex onderwerp als de F1 verfilmd kan worden op een manier die recht doet aan de sport dat waag ik ook te betwijfelen. De meeste films die over autosport zijn gemaakt vielen na hooggespannen verwachtingen keihard tegen. Alleen Rush was nog een beetje te pruimen.
      Ik hoop in ieder geval niet dat de film dichtbij jouw omschrijving komt :)

      • + 11
      • 6 jan 2022 - 09:14
    • Dat denk ik ook. Daarnaast auto's voorzien van oneindig veel versnellingen. Op de rechte stukken op topsnelheid in de hoogste versnelling rijden, om vervolgens twee keer terug te schakelen om in een heroïsche actie een tegenstander in te halen.

      • + 4
      • 6 jan 2022 - 09:15
    • MWHT

      Posts: 1.590

      ik moet aan Stallone denken, die een tijdje in de F1 kwam rond kijken omdat hij een film over de F1 wou maken, om dan vervolgens uiteindelijk een hele slechte film over de Indycar te maken.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:24
    • @MWHT, haha ja, Drive heet die film, die was zo slecht dat het ergens wel weer grappig was

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:25
    • MWHT

      Posts: 1.590

      Le Mans, Rush en Le Mans '66 (Ford vs Ferrari) waren overigens wel goede autosport films. En om de een of andere reden heb ik ook wel een beetje een zwak voor die Michel Vialiant film...

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:27
    • Lewis is living rent free in your head.

      • + 5
      • 6 jan 2022 - 09:39
    • Joeppp

      Posts: 5.113

      Days of Thunder was ook goed, dat was Top gun op wielen.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:40
    • Joeppp

      Posts: 5.113

      Greased Lightning is ook goed maar een beetje oud.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:42
    • snailer

      Posts: 6.836

      Quote:
      "Dat denk ik ook. Daarnaast auto's voorzien van oneindig veel versnellingen. Op de rechte stukken op topsnelheid in de hoogste versnelling rijden, om vervolgens twee keer terug te schakelen om in een heroïsche actie een tegenstander in te halen."
      Doet Verstappen mee als acteur. Je beschrijft zijn rijstijl.

      Maar als ik een film zie waar Pit de hoofdrol in speel dan kijk ik en meestal ben ik dan niet teleurgesteld.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 09:42
    • Stallone's "Drive" was een versimpelde weergave van de strijd tussen Schumacher vs Villeneuve met her en der een verwijzing naar de F1 en haar historie.
      Lekker makkelijk, op z'n Amerikaans... niet te veel nadenken en je vooral niet ergeren aan de complete onvolkomenheden waarmee deze film doorspekt is.

      Tom Cruise's "Days of Thunder" was op zijn beurt ook wel vermakelijk.
      Een beetje TopGun maar dan met auto's.
      Lekker voorspelbaar en heroïsch.

      "Rush" vond ik daarentegen een mooie weergave van de F1 historie.
      Niet te veel opsmuk en een realistische verhaallijn over echte personages.
      Natuurlijk zaten er een hoop zelfbedachte zaken in maar naar mijn beleving nooit echt over de top.

      "Ford vs Ferrari" heb ik helaas nog steeds niet gezien.
      Kan ik deze ergens via een streamingsdienst bekijken?

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 10:20
    • @snailer, je wilt een film als Angelina Jolie.
      Daar zat ook Pitt in ;-)

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 10:21
    • snailer

      Posts: 6.836

      De jaren dat jolie er lekker uit zag liggen ver achter me. Niet dat ik er toen aan mocht komen.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 10:40
    • Brad heeft jaren terug het lekkere eraf gen**kt

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 10:41
    • Numnum

      Posts: 3.668

      LOL Jimmy

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 11:58
    • Die film met Stallone heet geen 'Drive', maar 'Driven' uit 2001.
      Waardeloze film overigens.

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 12:41
    • ja klopt, 'Drive' is een film uit 2011 met Ryan Gosling,
      mijn nederige excuses

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 13:04
    • MWHT

      Posts: 1.590

      Het knappe van Rush is dat de regisseur (Ron Howard aka 'Ritchie') erin geslaagd is om geen film te maken met een good guy en een bad guy. Beide hoofdrolspelers hebben hun goede en slechte kanten. Niet heel standaard in Hollywood. twee heel gooed gecaste acteurs trouwens.
      Mocht ooit het afgelopen seizoen verfilmd worden dan hoop ik dat Ron Howard weer de regie zou doen.

      Evert: Ford vs Ferrari is echt een goede film, heb hem meermaals gezien. Zelfs mijn vrouw vond hem goed, en we hebben op zijn zachts gezegd niet dezelfde filmsmaak. Weet niet of hij bij een streamingsdienst te zien is, maar op bolpuntcom staat de DVD voor ongeveer een 10tje te koop...

      • + 2
      • 6 jan 2022 - 13:11
    • Ik kijk er nou al niet naar uit...

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 14:53
  • En dan Angelina als Angela wellicht? ;-)

    • + 1
    • 6 jan 2022 - 09:05
    • Angelina is mij iets te activistisch. Zijn er nog andere opties? Doe maar gewoon Mien Dobbelsteen.

      • + 3
      • 6 jan 2022 - 09:20
    • Angelina is toch die knokige tante met dat vierkante hoofd en die opgespoten lippen waar Brad eerst mee ging?

      • + 3
      • 6 jan 2022 - 09:23
    • Angelina heeft dezelfde vierkante kaaklijn als David Coulthard, zouden ze familie zijn?

      • + 3
      • 6 jan 2022 - 09:24
    • Hmm. Geen idee of Mien nog überhaupt actief is ;-)

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 09:24
    • SEN1

      Posts: 1.613

      Angelina is er inderdaad in de loop der jaren niet beter op geworden. Zacht uitgedrukt. Was vroeger wel een leuke meid. Maargoed, vroeger was alles beter. Behalve Verstappen dan.

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 12:30
  • Het wordt een groot drama dus.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 09:08
  • Gaat Lewis ook praten?

    • + 2
    • 6 jan 2022 - 09:13
    • John6

      Posts: 6.003

      Ja, I will be back, of andere snijboon, ”They drew first blood, not me..

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 12:16
  • delange

    Posts: 1.679

    Daar gaan we weer.......en dan heb ik het niet op Ham. ⬆️⬆️
    Als het maar snel maart is.

    • + 1
    • 6 jan 2022 - 09:16
    • CBR600F

      Posts: 845

      Volgende maand de presentaties van de auto's, dan kunnen we weer inhoudelijk over de racerij lullen.

      • + 2
      • 6 jan 2022 - 09:24
    • johan_sb2

      Posts: 701

      Jep. Zodra Hamilton genoemd wordt kunnen ze hier weer los. Best wel zielig. Gaan er maar van uit dat het jongetjes van 10 a 12 jaar zijn. Dat hoop je dan maar.

      • + 8
      • 6 jan 2022 - 09:32
  • Ik heb hier afgelopen week in de reacties al mogen lezen dat deze film slechts een politiek spelletje bleek van Apple, en de plannen voor het opnemen van deze film dus helemaal niet bestaan.
    Ik kan het helaas niet meer terugvinden dus heb mijn hoop gevestigd op de forumleden die hiermee op de proppen kwamen.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 09:30
  • Numnum

    Posts: 3.668

    Dergelijke films, docusoaps en scripted docu’s (drive to survive) gaan vaak zo ver voorbij aan de werkelijkheid dat het tenenkrommend is om te kijken.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 09:32
  • Script.

    Driver fucks up at restart in first corner.

    Driver: Today was such a humbling experience.
    Teamboss: What the fuck are you talking about!

    • + 1
    • 6 jan 2022 - 09:40
    • het verhaal gaat over de comeback van een oude gepensioneerde coureur
      Driver: "Hi i'm back, i want to drive for your f*cking team, what do you think?
      Teamboss: You see, this profession is filled to the brim with unrealistic motherf***ers. Motherf***ers who thought their ass would age like wine. If you mean it turns to vinegar, it does. If you mean it gets better with age, it don't.

      • + 2
      • 6 jan 2022 - 09:49
    • Ribo89

      Posts: 107

      Gaat Brad Pitt de rol van Günther Steiner vertolken? :)

      • + 1
      • 6 jan 2022 - 10:02
  • NFS1

    Posts: 398

    Kunnen ze niet de auto's van CARS #1 modelleren naar F1, lijkt me hetzelfde plot. Scheelt weer een hoop werk en het moddeling werk kan gewoon door een stagiaire gedaan worden. Scheelt ook weer in de kosten. Brad pit hoeft dan alleen nog maar in te spreken als Doc Hudson, dat is wel zo budget vriendelijk.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 10:39
  • Beri

    Posts: 4.855

    In de opsomming worden juweeltjes als Driven, Days of Thunder en Le Mans gemist. Zonde. Vooral Driven is een pareltje!

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 10:53
  • Dat word dus een Drama film.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 10:54
  • Joon

    Posts: 27

    "De film zou gaan over de comeback van een gepensioneerde coureur die een jonge talentvolle coureur gaat bijstaan als teamgenoot."
    Klinkt als een kopie van het script van Driven. Tenenkrommende film overigens. Alles is een remake tegenwoordig.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 11:07
    • het gaat over een gepensioneerde F1 rijder die een comeback maakt, halverwege de film blijkt het te gaan om een cyborg uit de toekomst die het uiterlijk van de rijder heeft aangenomen en die de F1 binnengedrongen is om Sarah Connor te vermoorden

      • + 2
      • 6 jan 2022 - 11:12
    • Kijk Jimmy... dat spreekt mij nou meer aan dan een remake van Driven!

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 11:26
  • tour71

    Posts: 1.036

    Wow, hoge verwachtingen merk ik aan alle commentaren. Hollywoord komt aan 'onze' f1

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 11:34
    • Numnum

      Posts: 3.668

      P’cies!
      And nobody f*cks with our F1!
      Oh wait…it’s already f*cked to the moon and back.

      • + 0
      • 6 jan 2022 - 12:00
  • Lewietje ligt ergens te pitten en dan moet Brad hem zoeken dat wordt een pittig filmpje

    • + 1
    • 6 jan 2022 - 11:50
  • LimboF1

    Posts: 5.148

    Vandaar dat theatrale gedrag van Hamilton, die was al aan het oefenen. Dacht zeker de hoofdrol te krijgen.

    • + 2
    • 6 jan 2022 - 13:34
  • …hopelijk geen misbaksel a la ‘Driven’.

    Beste racefilm blijft nig steeds Grand Prix.
    Zowat 300 jaar oud maar Frankenheimer maakte een knappe film dat nog steeds overeind blijft anno 2022.

    • + 0
    • 6 jan 2022 - 16:12
  • Romario

    Posts: 241

    Met sir clown 44 ga ik zeker niet kijken.

    • + 0
    • 7 jan 2022 - 15:29
  • Romario

    Posts: 241

    Rown Atkinson zou het goed doen in de rol van Toto Bean.

    • + 0
    • 7 jan 2022 - 15:33

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.680
  • Podiums 112
  • Grand Prix 140
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar