Mark Webber houdt Vettel van pole af in kwalificatie Silverstone
- Gepubliceerd op 09 jul 2011 15:00
-
100
- Door: Robin Smeets
Elke coureur besloot twee runs te rijden in het derde kwalificatiedeel. Iedereen ging meteen naar buiten voordat de eventuele regen naar beneden zou gaan vallen. De donkere wolken zagen er dreigend uit, maar vooralsnog bleef het droog. Mark Webber maakte het meeste van deze situatie. De Australiër reed een 1:30.399 en was daarmee teamgenoot Sebastian Vettel 0.032 seconden te snel af.
Het lijkt erop dat Red Bull Racing dus weinig heeft veloren in de 'rel' rondom de blown diffuser, terwijl Ferrari er ook weer sterk uitzag in de kwalificatie. Fernando Alonso, die in Q1 een kleine fout maakte en door het grind moest gaan, kwalificeerde zich als derde met een achterstand van een dikke tiende op Webber. Teamgenoot Felipe Massa scoorde de vierde positie, terwijl Jenson Button de snelste Britse coureur was met de vijfde tijd.
Verrassend genoeg volgde daarna niet Lewis Hamilton, maar Paul di Resta. De Schotse Force India-coureur kende een sterke kwalificatie en pakte de zesde startplaats. Pastor Maldonado reed ook erg sterk in de eerste twee sessies en eindigde als zevende, gevolgd door Kamui Kobayashi, Nico Rosberg en Lewis Hamilton. De eerste run van Hamilton was niet goed genoeg en door de regen in de laatste vijf minuten van Q3 kon hij zijn tijd ook niet meer verbeteren.
Ook het eerste kwalificatiedeel werd geteisterd door de regen. De eerste minuten verliepen droog en daardoor ging meteen iedereen naar buiten voor een eerste run. Grootste slachtoffers waren de Toro Rosso-coureurs Sebastien Buemi en Jaime Alguersuari die niet verder kwamen dan respectievelijk de negentiende en achttiende posities. Daar profiteerde Lotus-coureur Heikki Kovalainen van en pakte de zeventiende startplaats.
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (100)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Webber is BACK!! Goede kwali RBR! super blij hiermee!
Ik heb veel vertrouwen in morgen!! Hamilton weer slecht..
Posts: 9.176
Ja klopt, het WEER was slecht ;-)
Posts: 265
Kerel, waarom nou zo\'n provocerende reactie neerzetten? Schrijf dan gewoon dat Hamilton tegenviel of iets dergelijks, maar hieruit blijkt dat je er alleen maar op uit bent om mensen uit hun tent te lokken.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, en het is niet alleen tegen jou persoonlijk, hou het nou gewoon gezellig met z\'n allen.
Posts: 1.745
Ja en als hij dan weer vier man inhaalt (omdat zijn wagen eigenlijk veel sneller kan) is hij weer de held van de dag ;)
Posts: 2.323
zoiets als dit gezellig?
dan moet je het in verschillende categoriën gaan indelen als je het gezelig wilt
er zijn zo altijd mensen die het er in moeten wrijven als hun idool het goed doet en een groote concurent van zijn idool een klein beetje laat vallne
Posts: 10.089
@gassuh
ik ben niet teleurgesteld, ik provoceer ook niet.. maar hij valt gewoon weer erg tegen
Posts: 584
@Gassuh.
Negeer Raikkonen-FAN en Swearengen.
Dat komt de stemming hier ten goede. (Don\'t feed the trolls.)
Ik ben het wel met je eens hoor, maar het zijn toch altijd dezelfde die Hamilton zitten af te zeiken.
Posts: 10.089
een fake account aanmaken om te proveceren... jij bent de troll
Posts: 265
@ RF:
Het gaat ook om de manier waarop je het neerzet. \"Hamilton WEER slecht\". Waarom die hoofdletters? Daardoor krijgt jouw tekst, eigenlijk alleen de laatse zin, een provocerende toon.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet nodig is om het op die manier te schrijven. Nogmaals, je kan ook gewoon neerzetten dat Hamilton slecht was of tegenviel.
Posts: 2.263
pokerface,
zoals je ook velen hebt die Vettel afzeiken, dat houdt je toch altijd. Ik zat dat interview met Ricciardo te kijken, en dacht nu rijdt hij bij HRT en heeft niemand het hier over hem. Maar als hij straks bij Red-Bull rijdt en wint, dan krijg je ook mensen die op hem gaan zitten zeiken..
Posts: 10.089
@gassuh
oke ik zal het ff veranderen, ik wil niet provocerend overkomen
Posts: 3.007
En er zat wat meer achter. Lewis schijnt de banden van Q1 gebruikt te hebben, dat is de 5 tiende dat hij trager was dan Button.
Posts: 3.145
Voordat je Hamilton aanvalt, snap je dan echt niet wat er op de baan gebeurt? ... Heb je echt totaal geen idee?
... F1 is ook (te) complex voor sommige ;-)
Posts: 2.263
Eerder stupid van Mclaren om Hamilton op softs van Q1 te laten rijden, waarmee hij volgens mij op het eind door de regen reed.
Posts: 2.418
Jammer van de provocatie, Raikkonen-FAN. Je hebt wel gelijk dat Hamilton geen goede kwalificatie had, maar heb je zijn ronde op de gebruikte set softs gezien? Dan is het niet vreemd dat je er zo ver achter staat. Toen hij opnieuw naar buiten ging begon het al te regenen, dus dat is ook deels pech. Om nou te zeggen \"Hamilton WEER slecht\", tja...
Posts: 1.745
Nee Mika, niet iedereen is zo slim als jij bent. Dat is wel gebleken de afgelopen paar weken...
Posts: 10.089
het is geen toeval dat het weer Hamilton is
Posts: 2.418
Wanneer had hij dan ook zo\'n slechte kwalificatie?
Posts: 10.089
Monaco
Posts: 2.418
Ja, maar toen was Perez gecrasht. :P
Ik begrijp je punt wel, maar \"Hamilton WEER slecht\" komt nogal provocerend over en dat lokt altijd reacties uit. Beetje jammer. :)
Posts: 2.181
De bedoelingen van Raikkonen-FAN zijn vrij duidelijk als het om Hamilton gaat,dat doet ie altijd en persoonlijk denk ik niet dat de laatste keer zal zijn...
Alleen jammer dat wij maar steeds reageren in plaats van negeren...
Posts: 7.033
Gewoon niet op reageren. Echt zonde van je tijd zo in het weekend.. Laat ze maar hun gang gaan om in aanmerking te komen voor de trofee van de kinderachtigste persoon op F1today te winnen. Topfavoriet is Raikkonen-FAN die Vettel als een klein kind als zijn echte held ziet maarja dat is ook niet zo verrassend aangezien zijn leeftijd? lol, Nee maar serieus, gewoon niet op reageren joh want ze rukken zichzelf alleen maar af achter hun PC als je erop ingaat want dat vinden ze nogal geil haha
Posts: 7.033
Ook is Raikkonen-FAN degene die altijd een hekel heeft aan de anti Vettel/Redbull mensen die als ze de kans krijgen om hun af te kraken dat ook doen, maar hij is zelf geen haar anders momenteel.. In bijna elk Hamilton topic heeft hij wel iets negatiefs. Erg jammer, inplaats nou het goede voorbeeld te tonen? Maar nee hoor.
Posts: 10.089
er valt ook vrij weinig positiefs over Hamilton te zeggen.. hij is dit jaar echt de weg kwijt
het is niet aan mij om het goede voorbeeld te tonen, dat doen jullie niet, dus hoef je mij er niet op aan te kijken als ik dat ook niet doe
Posts: 1.745
Maak je er niet druk om joh. Je weet toch hoe \"ze\" altijd tekeer gaan als het om Vettel of RBR gaat. Dit seizoen is Hamilton constant onderwerp van gesprek en daar hebben sommigen het gewoon een beetje moeilijk mee.
Posts: 1.434
Laten wij morgen de race even afwachten. Dan weten wij het zeker:
dat Alonso, Massa, Rosberg en Hamilton al aan 2012 zitten te denken en Nick Heidfeld, Barrichello zien wij in 2012 niet meer terug.
Posts: 3.007
Er verandert dus niet veel vooraan, behalve dat de voorsprong niet meer zo groot is.
Posts: 1.652
Webber netjes. Eindelijk keertje geen Vettel.
Ferrari ook zeer goed. Mclaren en Mercedes en met name Schumi niet goed. Ben teleurgesteld
Posts: 3.007
Schumacher zat maar vier tiende van de 4e plek in Q2. Zo slecht was het dus niet als dat t leek. Q2 was wel leuk om naar te kijken, al die veranderingen aan t eind...
Posts: 1.745
Ja waarschijnlijk is Ferrari de grote winnaar van dit geintje.
Al Whitmarsh zijn gezeik voor niets geweest.
Posts: 3.007
McLaren heeft wel wat ingeleverd hoor. Jammer dat we niet de ultieme ronde van iedereen hebben gezien. Wat dat betreft begon het 5 min. te vroeg te regenen.
Posts: 312
Tja, ik ben als fan vanaf het begin heel erg teleurgesteld in Schumacher. Hij heeft naar mijn bescheiden mening zijn reputatie geen goed gedaan door terug te keren. Hopelijk ziet hij snel in dat dit onbegonnen werk is en dat hij het beste mee kan kappen.
Zolang iemand anders op plek 1 weet te eindigen zal het Vettel , denk ik, een worst wezen dat Webber op pole staat!
Gezien dat eeuwige gezeur van McLaren over de wagen van Red Bull doet het mij goed ze P5 en P10 te zien. Het wordt tijd dat zij eigenhandig hun wagen sneller maken, in plaats te klagen over zaken waar zij niet zo zeker van zijn of begrijpen. Neem nou een voorbeeld aan Ferrari. Vorig jaar hebben zij door keihard te werken hun wagen sneller gemaakt en waren daardoor de enige die instaat waren om het Red Bull moeilijk te maken. McLaren daarentegen bleef maar zeuren over een flexibele voorvleugel, welke ze zelf niet konden namaken en mistten daardoor de aansluiting met de overige twee teams. Ze hebben, gezien dat gezeik van Whitmarsch gisteren geen lering getrokken uit het verleden. Triest!!
Posts: 1.652
Ja het was maar een paar tiende maar Schumacher weer achter Rosberg. Ik had gehoopt dat het na Canada allemaal wat beter zou gaan. En helemaal vandaag met de weersomstandigheden. Maar helaas.
Posts: 1.745
Ja wat moet je hier nog van zeggen?
Super gedaan van RBR!!! Eerste startrij, kan niet beter!
Lijkt er toch op dat ze niet zo heel veel hebben verloren LOL.
Posts: 3.007
Alonso zit op \'maar\'een tiende waar het voorheen rond de seconde was. Dat hebben ze verloren, maar is niet erg. Het is iig minder voorspelbaar.
Posts: 1.745
Ja waarschijnlijk is Ferrari de grote winnaar van dit geintje.
Al Whitmarsh zijn gezeik voor niets geweest.
Posts: 3.145
Vergelijk maar eens met de tijden van vorig jaar ;-)
Posts: 10.089
het is nu wel afwachten hoe de Ferrari met de harde band omgaat.. ze zeiden zelf dat dit circuit te vergelijken valt met Barcelona.. en daar werden ze op een ronde gezet
ik ben wel bang voor de starts van de Ferrari.. ze staan 3-4 dus ze kunne zomaar als 1-2 de 1e bocht uit komen
ik heb er zin in!
Posts: 1.745
Hey Mika, leuke kwalificatie he? En wat heeft RBR ontzettend veel verloren zeg. Je had helemaal gelijk ;)
Posts: 2.263
Vorig jaar is toch geen vergelijkingsmateriaal. Dit jaar heeft iedereen nieuwe auto\'s, afgelopen races lijkt me een betere vergelijking.
Posts: 3.145
Swearengen, waar is de voorsprong van bijna 1 volle seconde van vorig jaar?
Posts: 1.745
Kerel, dat je nu begint over vorig jaar...
Hele diepe zucht.
Posts: 2.263
Voorbeeldje,
2010 Canada Kwalificatie:
Hamilton Q3 1:15:105
Vettel Q3 1:15:420
2011 Canadia Kwalificatie:
Hamilton Q3 1:13.565
Vettel Q3 1:13.014
Wat is je punt mika? Elk jaar zijn de auto\'s anders, dus vergelijking van vorig jaar zijn vrij zinloos.
Posts: 10.089
die is er (op alonso na) nogsteeds..
Alonso doet het wel weer hartstikke goed!
Posts: 3.145
Swearengen heeft problemen met het concepten als diagnose / business intelligence / voorspelling / referentie / etc etc etc ... Maar goed.
Posts: 2.263
Mika, wordt je nu zelf ook niet persoonlijk nu? Gister zag ik je zeggen \'Heb je die weer die meteen persoonlijk worden\'.
Maar als we het dan over voorspellingen en diagnoses hebben, waar was Hamilton zijn 0.3 voorsprong in Canada dan? Dat werd ook ineens een 0.5 achterstand. Daarmee wil ik dus zeggen dat in de Formule 1 niet altijd even veel waarde gehecht moet worden aan resultaten van vorig jaar. Teams komen met compleet andere concepten van auto\'s, waarmee het resultaat van vorig jaar bijna niks meer waard is.
Posts: 12.432
Swearengen en Rai-Fan zijn allebei kleine gefrustreerde kinderen wanneer je ook maar iets over hun favo zegt, eigenlijk zijn het misselijke ventjes.
Posts: 1.745
@ Mika4ever,
Alweer laat je me hardop lachen. Super dit :D
Eerst schreeuwen dat RBR ontzettend veel zou gaan verliezen en nu dat niet is gebeurd ga je maar een vergelijking maken met vorig jaar. Heerlijk gewoon.
@Dutchf1,
Wij als RBR fans zijn idd heel gefrustreerd :D. Heb je ook enig idee hoe zwaar het is om ieder weekend te moeten juichen voor RBR, valt niet mee hoor ;)
Posts: 3.145
Swearengen, dit is mijn laatste bericht aan je.
Respect voor Raik.fan, hij die wel het vermogen heeft om fatsoenlijk te communiceren en daarmee is hij nog jaren jonger dan jij.
Succes verder kerel.
Posts: 10.089
Respect voor Mika4ever dat je het opmerkt en zegt!
Posts: 9.176
Lol. Zijn jullie nu vriendjes?
Posts: 1.745
Tja dat was niet mijn bedoeling Mika4ever. Ik weet dat dit jaar tot nu toe een heel zwaar f1 seizoen voor je is en het spijt mij dan ook enorm als is je gekwest heb.
Vriendjes zullen we nooit worden, maar elkaar negeren is toch nergens voor nodig? We hebben het toch soms ook heel leuk samen?
Can\'t we all just get along :\'(
Posts: 12.432
Nou, na al het huilie, huilie is er niet zoveel verandert.
En Rai-FAN, wat is nou je punt. Je reageert vreselijk gefrustreerd want Webber moet eerst maar eens goed zien weg te komen. Pole starten is niet zijn ding. Je bent gewoon een klein kind, grow up!
Posts: 10.089
reageer ik gefrustreerd ??? grow up kid
Posts: 12.432
Het antwoord precies zoals ik verwacht had, zelfs in je woordspeling ben je een klein kind.
Posts: 10.089
haha, dat is wel grappig... ik zeg
\'\'Webber is BACK!! Goede kwali RBR! super blij hiermee!\'\'
is dat een gefrustreerde reactie? nee.. jouw reactie daarentegen......
Posts: 2.250
Erg goed gedaan van Webber! Ik had al lang verwacht dat McLaren niet zo goed zou gaan op dit circuit, het verbaast me eerder dat Button het zo goed heeft gedaan. Hopelijk een heel mooie race morgen.
Posts: 584
Ja, jammer van de regen tijdens de 2e rit in de laatste kwalificatie. Nu zegt dit natuurlijk nog niet zoveel. Ik hoop op een mooie race morgen, en dat de betrouwbaarheid van de Renault motors inderdaad slechter is geworden.
Posts: 3.007
Met de betrouwbaarheid zit het wel goed denk ik. Ze hebben er pas om gevraagd nadat bleek dat er een uitzondering voor de Mercedes motoren werd gemaakt.
Posts: 19
Niemand wat te vertellen over Di Resta? Goede dag voor hem. Verder RBR weer briljant. Ferrari ook zeker niet slecht.
Posts: 176
netjes van redbull racing en webber goed gedaan maar ik denk dat vettel weer gaat winnen met pitt stop strategie
Posts: 265
Moeilijk om te zeggen wat de invloed van de nieuwe regels nou eigenlijk geweest is met al die regen en de groene baan.
Maar goed, ik verwacht morgen wel een spannende race, in elk geval tussen Webber en Vettel. Hopelijk kan Alonso zich er mee gaan bemoeien.
Posts: 18.535
Leuke kwalificatie, door de regen hoofdzakelijk, 10 rijders op 4 tienden van elkaar in Q2, schitterend, maar helaas heeft dat slachtoffers. Eerlijk gezegd was ik niet verbaasd om Schumacher daar bij te zien zitten, ik weet niet waarom.
Red Bull blijft dus gewoon voorop, knap van Webber trouwens, Silverstone lijkt hem altijd goed te liggen. De Ferrari\'s lijken het grote \'voordeel\' te pakken, wat ook niet echt verrassend kan genoemd worden.
Posts: 1.525
Een 10e sneller en hij had erbij gezeten. Gaar.
Posts: 18.535
Ja goed, maar daar draait het net om met Schumacher sinds zijn comeback. Dat tiende. Dat was in een hoop GP\'s al zo, als het er op aankomt, krijgt hij het net niet voor elkaar.
Posts: 1.525
Ja da\'s waar, maar vandaag was \'t wel heel close. Anyway morgen regen en een goede start en dan ben ik er zeker van dat hij Rosberg de oren wast.
Posts: 3.145
En McLaren heeft wederom een fuckup,ik heb geen flauw idee wat er daar aan de hand is. Het lijkt allemaal zo ontzettend protocollair gestuurd, regeltje hier regeltje daar.
Wat voor zin heeft het om met \'n regenval de auto\'s op nieuwe softs naar buiten te sturen? Wat voor zin heeft het om Q3 te beginnen, met een dikke dreiging van regen tijdens Q3, met gebruikte softs? ... McLaren heeft weer ontzettend lopen blunderen, verschrikkelijk.
Verder mooi rondje van Alonso, op een circuit waar RBR vorig jaar met 2 vingers in de neus de Q wist te winnen met 0.9 seconde op Alonso hebben ze nu dus maar 0.1 seconde.
Laten we hopen dat Alonso wederom een mooie start heeft en de RBR\'s kan pakken tijdens de start!
Posts: 10.089
ik denk dat we niet raar hoeven te kijken als Alonso en Massa als 1e en 2e de 1e bocht in duiken
Posts: 3.145
Als Vettel aan het einde van de rit WDC is, chapeau! Maar ze moeten er wel wat voor knokken, met andere woorden hoop ik dat Ferrari 1/2 de bocht in gaat :) ... Voor de spanning mag dat, maar wat ik zeg, als aan het eind van de rit RBR door mooie races WDC / WCC is, chapeau!
Posts: 10.089
lol
Posts: 2.263
Huh, Mika is that you?:P
Posts: 1.481
It\'s his alter ego...
Posts: 3.145
Ik hoef geen seizoen meer waar halverwege het seizoen de WDC al bekend is, geef mij maar seizoenen zoals we de afgelopen jaren hebben gehad, dat in de laatste race de WDC wordt beslist, of zelfs in de laatste ronde! ... Natuurlijk mekker ik wel eens op RBR of Vettel, dat is de weg van de minste weerstand toch? ... Maar McLaren\'s display van vandaag? Ongelooflijk.
Dan wil ik niet eens dat McLaren WDC wordt op het einde van de rit, neem een voorbeeld aan Ferrar / RBR waar het schijnbaar elke keer weer op zijn plek valt, het valt te vaak goed op hun plek om het \'geluk\' te noemen. McLaren heeft vandaag wederom een flinke flater geslaan, met een paar minuten tegaan tot regen je coureurs naar buiten sturen op gebruikte softs.
McLaren wil te vaak de concurrentie te slim af zijn, en de keren dat ze dat hebben geprobeerd zijn ze op hun snuffer gegaan, ga back to the basics en stuur bij een dergelijke bedreiging je coureurs naar buiten om te maximaliseren, mochten die rondjes toch! net! niet! snel genoeg zijn dan kun je altijd nog de keuze maken om je coureurs op een nieuwe set naar buiten te sturen. En dat is nu juist het punt wat RBR zo sterk maakt op dit moment volgens mij, die rijden niet voor een ander maar die rijden voor zichzelf. Die rijden niet rond om zout in de ogen van de concurrentie te strooien en dan net in de laatste!!!! seconde in de Q met 0.00001s de pole te pakken, die tijd zijn we voorbij, die tijd is niet meer.
Posts: 1.745
Swearengen zijn ogen staan heel wijd open.
Posts: 10.089
Webber
Vettel +0,032
is anders wel heel weinig, maar idd, het is niet meer zo spannend als vroeger.. ik vond het kwalificatie systeem van 2005 het beste
Posts: 18.535
Dat kan je niet menen, het meest oneerlijke systeem dat er was.. De traagste teams moesten dan ook nog eens als eerste de baan op en als je de vorige race uitgeviel werd je de volgende race daar nog eens voor gestraft..
Posts: 312
Ondanks dat ik een die-hard Schumacher fan ben en eigenlijk voor Mercedes hoor te juichen, ben ik heel erg blij voor Webber, Vettel en Red Bull. Dit is een mooie klap in het gezicht van de Fia die onder het mom van aerodynamische voordeel, plots de regels verandert/naleeft, terwijl de teams sinds het midden van 2010 van dit systeem gebruik maken.
Posts: 2.418
Leuk voor Webber, al had Vettel volgens mij nog een klein foutje gemaakt. Ferrari staat er ook lekker dichtbij. Ik denk dat beide Ferrari\'s wel een kans hadden gehad om pole te pakken, want ook Massa was snel in Q1 en Q2. In Q3 ging het alleen niet lekker.
Verder lijken McLaren en Renault het meeste verloren te hebben. Ook Mercedes staat er niet geweldig bij. Dat Hamilton dan niet zo\'n goed 1e rondje had en dat het later ging regenen hielp helaas ook niet. :(
Verder wel weer netjes van Maldonado, hij doet het toch best goed de laatste tijd. En Di Resta, echt top, 6e in je thuisrace! Ik heb al zin in morgen. :-)
Posts: 2.195
wat is L.Hamilton stil opeens?
mooie kwali ^^
eerder nog gelezen dat ze bij Mclaren een 1-2 wilden halen, en dan staan ze nu 5e en 10e
Posts: 2.263
ja ze waren vergeten erbij te melden dat die plekken met 2 vermenigvuldigd moest worden:)
Posts: 2.250
1 x 2 = 2
2 x 2 = 4
?
Posts: 1.652
Kan ook vermenigvuldigen met 5.
5 x 1 = 5
5 x 2 = 10
Posts: 10.412
Mclaren was het 2e team en zou rbr wel even stoppen? hahaha
Posts: 2.263
Oeps typfoutje, moest natuurlijk met 5 zijn. Mijn excuses.
Posts: 333
\"Boring\", prachtig, die laatste woorden van Webber! Di Resta !!! Maldonado, Kobayashi!!En niet te vergeten Alonso en Massa!! Ik weet niet van jullie, maar veel beter nu, toch, geen geniepig voordeeltje meer, juist meer strijd vooraan. Nu nog de Race !!;-)
Posts: 7.033
Moest weg vlak voor de kwali en ik heb zo te zien weinig gemist. Jammer dat RBR nog steeds de snelste lijkt, ik wil Vettel nou wel eens vanaf P5 zien ofzo.. Worden het hele andere races en ben benieuwd wat Vettel dan kan. Als ik morgen ga kijken dan hoop ik op Alonso want die Ferrari lijkt er goed bij te zitten. Weet nog niet of ik het voor morgen de moeite vind om 2 uur daaraan te besteden op me vrije zondag, me interesses bestaan gelukkig niet alleen maar uit F1 want dat lijkt al wel beslist voor dit seizoen.
Posts: 10.089
\'\' ik wil Vettel nou wel eens vanaf P5 zien ofzo\'\'
dat vind ik mooi aan Vettel.. die verslapt niet zomaar
Posts: 7.033
ik zeg dat RBR nog steeds de snelste lijkt en zolang dat het geval is zullen we hem niet vanaf +- P5 zien. Goh.. Begin jij opeens weer met het ophemelen van Vettel zelf :S
Posts: 10.089
nou sorry hoor..
Posts: 866
Dir Mal en Kob geweldig! MSC weer niet, hopen op regen daar.
Gaaf dat er tussen ROS en MSC zowat nen wagen of 10 zit dus het is zeer close!
Posts: 1.755
Er veranderd niet veel dus gaan ze weer terug naar hoe het was! Ferrari is dichterbij gekomen en McLaren verder achterop geraakt, dat is alles wat er vooraan veranderd is. Dit was ook zonder die regel verscherping al aan de gang. Mclaren valt terug en Ferrari komt op. Net als vorig jaar. Renault dramatisch en Mercedes blijft stilstaan... Kansen voor Di Resta en Maldonado. Sutil en Barrichello hebben hun langste tijd gehad.
Posts: 6
1 ding weten we zeker, het gaat spannender worden dan de vorige race,ik hoop op Ferrari natuurlijk maar als het een spannende race word kunnen we allemaal van onze helden genieten en iedereen op zn eigen manier.
Dus genieten morgen mannen en vrouwen
Posts: 46
Misschien kunnen we op dit forum eerst ontopic reageren, inhoudelijk. Daar kan iedereen dan op reageren. Vervolgens schelden we elkaar de huid vol, en daar reageren we dan niet op. Blijft het misschien leuk hier...pfff, wat een laag niveau hier soms...
Posts: 10.412
buton top lewis flop?
Posts: 271
Daniel Ricciardo zit boven de 107% regel.
Posts: 18.535
Niet op de snelste Q1 tijd.
Posts: 9.176
Geachte bezoeker van dit forum
Het team van dit forum is verheugt u te melden dat u een groot F1 fan bent!
U heeft zojuist ongemerkt onze F1 Selectie Test doorlopen door het lezen van dit topic. Door het bereiken van dit bericht bent u geslaagd op alle punten.
Wij willen iedereen feliciteren met zijn nieuwe status en wij wensen iedereen morgen een goede race toe.
Posts: 1.650
RBR heeft kennelijk WEL degelijk ingeleverd want dit circuit was/is voor hen ideaal. Ferrari staat heel dicht erbij en dit op een circuit waar ze het normaal gezien heel slecht zouden doen. Kan nog een leuk seizoen worden...
Posts: 1.650
moet natuurlijk zijn : niet ideaal...
Posts: 3.987
Als McLaren het morgen maar voor elkaar heeft dat is wat Button en Hamiltom hopen, Button heeft in canada op elke positie in de race gereden en uiteindelijk gewonnen.
Voor Buttton is P5 geen uitzonderlijk slecht resultaat, meer in de lijn der verwachting gekeken naar de gemiddelde startpositie van die seizoen van de brit.
P5 voor Button, P10 Voor Hamilton, das de plank misslaan.
Webber op Pole, wel vreemd, deze de regels die dit weekend uiteindgelijk dan toch zijn ingegaan, kan webber ineens wel mee en hoe, hij verslaat gelijk zijn teamgenoot, het hele seizoen 2011 is hij geen schim van de man van vorig jaar.
Het lag in de lijn der verwachting dat het grootste slachtoffer het team Renault was, zij die vermogen deels hebben ingeleverd ten behoeven van een goed werkende blown floor, is eigenlijk geen blown diffuser.
het valt te verwachten dat mochten de regels zo blijven dat renault met een hele stevige modificatie komt.