user icon

Horner trekt boetekleed aan na stewardbezoek: "Wil graag zeggen dat de marshalls het geweldig doen"

  • Gepubliceerd op 21 nov 2021 19:33
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Na afloop van de Grand Prix van Qatar kwam het nieuws naar buiten dat Red Bull-teambaas Christian Horner zich moest melden bij de stewards. De Brit zou iets hebben gezegd wat als een belediging kon worden gezien richting de FIA. Het bleek om een opmerking van Horner over de marshalls te gaan na de straf van Max Verstappen.

Horner heeft spijt van zijn uitspraken. De Brit bedoelde het niet zo en betuigde zijn berouw bij Sky Sports: "Ik heb in een eerder interview met jullie wat opmerkingen gemaakt over de marshalls. Ik wil graag zeggen dat de marshalls het geweldig doen. Ze zijn allemaal vrijwilligers en doen het werk fantastisch."

De Red Bull-teambaas benadrukt dat zijn tirade van eerder op de dag over iets compleet anders ging. "Mijn frustratie was niet gericht naar hen. Het draaide om de omstandigheden. De ene coureur reed zonder gele vlag, de andere met een enkel en de volgende met een dubbele gele vlag. Het draaide om de inconsistentie, daar moeten we wat van leren."   

Reacties (19)

Login om te reageren
  • SennaS

    Posts: 1.145

    Hypocriet, eerst beledigen en daarna hemel in prijzen. Lekker geloofwaardig.

    • + 9
    • 21 nov 2021 - 19:42
    • Nog nooit van emotie's gehoord na een discutabele beslissing van de wedstrijdleiding? Sainz stoof ook volle gas langs de stilstaande auto van Gasly waar met geel werd gezwaaid maar die kreeg geen straf. En ja, ik weet dat het om de sectortijd draait waar geel hangt, en je daar dus tijd moet inleveren, maar krom is het wel.

      • + 1
      • 21 nov 2021 - 19:49
    • MWHT

      Posts: 1.316

      niks hypocriet; gewoon netjes zijn eerdere uitlatingen genuanceerd en terecht de marshalls, als vrijwilligers in het geheel, bedankt. En nogmaals aangegeven dat in zijn ogen de FIA hier niet alles in orde had en daardoor inconsequent was.
      Misschien zelf iets netter reageren, nergens voor nodig om hem als hypocriet te bestempelen, zeker niet in dit geval. Neemt netjes iets te boude uitspraken terug.

      Overigens gaf Horner subtiel aan dat hij in ieder geval niet gevloekt had of naar de camera gewezen. ; )

      • + 5
      • 21 nov 2021 - 19:49
    • Luci23

      Posts: 74

      Ze doen het goed in voordeel van boqhito

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 20:24
    • Politik

      Posts: 7.300

      @SennaS heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Horner doet dit netjes en het siert hem, dat hij zijn woorden terug neemt. Maar het is wel ietwat hypocriet; welke keuze heeft hij anders?

      Ik weet heel erg zeker dat wanneer dit over Toto was gegaan, de commentaren niet mals waren geweest en hij hier massaal afgeslacht zou worden op dit forum.

      • + 5
      • 21 nov 2021 - 20:26
    • Schwantz34, waarom zijn het nu emoties? Als Toto of Lewis zoiets doen zijn het weer slappe zakken die hun keutel intrekken. En dan sta je vooraan met ze af te branden.

      • + 6
      • 21 nov 2021 - 20:36
    • Het zou pas netjes geweest zijn als hij het niet gezegd had.
      Vrijwilligers maken dat miljoenairs hun beroep kunnen beoefenen.
      Die vrijwilligers beschimpen is makkelijker dan nadenken.

      • + 3
      • 21 nov 2021 - 21:16
    • GILH

      Posts: 206

      Ik had al niets met Red Bull en Marko + Horner, maar ik vind zijn reacties de afgelopen tijd in de media en al het gezeur wel treurig worden.

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 21:51
    • Het is natuurlijk geweldig dat al die marshalls zivh in willen zetten voor de sport.
      Anders kunnen wij er niet van genieten.

      Echter maken marshalls er soms ook een potje van. En dat mag er best wat van gezegd worden. En ja, dat was hier niet heel netjes joe Horner het zei. Maar feit bljjft dat de marshall hier feiteljjk de fout begaat en daar op zich natuurlijk wel op aangepsroken kan en mag worden. Al moet dan dan wel op een nette manier

      • + 0
      • 21 nov 2021 - 21:56
    • @Erik Ik vind het erg vreemd dat Mister "Fuck them all" Toto geen excuses heeft aangeboden voor zijn wangedrag van vorig weekend. En vwb het intrekken van keutels is Lewis echt een groots kampioen, bijna wekelijks komt hij wel ergens op terug, en zwakt het af, of geeft er een andere draai aan. Ik vind dit wel netjes van Horner, en ook van hem ben ik totaal geen fan.

      • + 1
      • 22 nov 2021 - 00:05
    • SennaS

      Posts: 1.145

      Schwantz,
      Is natuurlijk duidelijk een Lewis en mercedes hater, ik zeg het dan maar.
      Dat is al lang bekend, lees zijn posts maar terug.
      Wat Toto zei was richting de camera en hield het algemeen en volgens mij bedoelde hij meer de klikspanen van rbr dan de fia.

      • + 2
      • 22 nov 2021 - 00:51
  • NicoS

    Posts: 13.398

    Regels zijn regels horen we heel vaak, maar in dit geval snap ik wel dat Horner hier wat over te zeggen had.
    Sainz krijgt geen geel, rijdt met volle snelheid voorbij aan Gasly, maar gaat vlak voor de finishlijn van z’n gas, en ontloopt de dans. Echter was het vergrijp hetzelfde als die van Bottas en Verstappen, namelijk volgas op het punt waar Gasly heel langzaam reed.
    Bottas krijgt enkel geel, en Verstappen dubbel geel, terwijl de situatie voor alle drie hetzelfde was.
    Dus in dit geval bepaalde de ene Marshall drie verschillende signalen voor dezelfde situatie.
    Het maakt het er allemaal niet echt duidelijker op.

    • + 6
    • 21 nov 2021 - 19:44
  • Niet de grootste fan van Horner, maar dit doet hij zeer netjes.

    • + 2
    • 21 nov 2021 - 19:45
  • Vraag me nu wel af of hij nu nog protest gaat indienen waar hij al een meer dan een week over aan het drammen is....

    • + 3
    • 21 nov 2021 - 19:54
    • Het zit je hoog he?

      • + 1
      • 21 nov 2021 - 20:00
    • haha, valt het op misschien :)

      Ik heb het zo niet op mensen die alles negatief benaderen, daar geraak je geen stap mee vooruit. RedBull is een enorm sterk team met gigantische mogelijkheden en sterke mensen op zowat alle vlakken. De manier waarop Horner reageert in de pers zoals ook eerder tov Renault en nu tov Mercedes zou volgens mij toch net ietsje beter kunnen.

      Dit maakt afbreuk op dat geweldige team waarvoor hij staat. Ik hou heel hard van de rebellie en het rebelleren waar RedBull mee op het toneel kwam maar dan op een degelijke manier. Het innovatieve de niet traditionele manier om F1 te benaderen kan ik heel erg op prijs stellen. Het zwart maken van teams/mensen/instanties en regelgeving is iets wat me . . . hoog zit zeker :)

      • + 1
      • 21 nov 2021 - 20:46
    • Gelukig doet Toto heg veel beter ;-)

      Overigens vind ik het wel mooi dat Lewis en Max daar eigenljjk helemaal niet op zo'n manier als Toto en Christian aan mee doen. En ook na de wedstrijd gewoon normaal met elkaar omgaan en dat vind ik dan weer geweldig. Beide weten hoe goed ze zijn en dat ze afhankelijk zijn van hun materiaal. En ze laten zich niet door elkaar, de teams, de pers of de fans opnaaien.

      Maar hoe het in de laatste race gaat zijn als ze nog allebei kans hebben vraag ik me af. Zou het dan wel vuurwerk opleveren en laten ze even zich dan toch wellicht even gaan?

      • + 1
      • 21 nov 2021 - 22:03
  • elflitso

    Posts: 601

    Waarom is er tijdens de race met Bottas geen geel of zelfs dubbel geel gegeven met zijn lekke band??? Normaal onder quali en dubbel geel nemen ze je tijd af. Tenzij het echt gevaarlijk is. Dat was niet zo bij Gasly. Bij Bottas daar in tegen waren er wel gevaarlijke situaties. Heel vreemd die wedstrijdleiding

    • + 0
    • 21 nov 2021 - 23:13

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 16 nov 1973 (48)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec