user icon

Tsunoda niet eens met tijdstraf na clash met Stroll: "Hij keek niet in zijn spiegels"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2021 12:58
  • comments 24
  • Door: Bob Plaizier

De openingsfase van de Braziliaanse Grand Prix werd gekenmerkt door een Safety Car fase en vlak daarna ook een Virtual Safety Car. De normale Safety Car kwam naar buiten nadat Yuki Tsunoda en Lance Stroll elkaar raakten in de eerste bochtencombinatie. Beide coureurs konden hun weg vervolgen maar lieten wel een enorme bende achter.

Tsunoda beleefde al een rampzalig weekend maar zag alles in het water vallen na de samenkomst met Stroll. Hij kon zijn weg vervolgen met een nieuwe voorvleugel maar bleef steken op een waardeloze vijftiende plaats inclusief tijdstraf.

Frustratie

De Japanse AlphaTauri-coureur spreekt zijn teleurstelling uit bij de media-afdeling van de Formule 1: "Ik ben nogal gefrustreerd na vandaag. Ik denk dat we een goede keuze hebben gemaakt met de banden maar jammer genoeg ruïneerde de clash met Stroll mijn race. Het was een risicovolle move maar hij keek niet in zijn spiegels en we raakten elkaar."

Penalty

De stewards dachten er echter anders over en gaven Tsunoda een fikse tijdstraf. Vanzelfsprekend kan de Japanner zichzelf naar niet in vinden: "Het is echt een schande dat ik een penalty kreeg. Ik had ook moeite met schade voor de rest van de race. Maar deze dingen gebeuren en we werken hard om de volgende race sterker terug te komen." 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Offtopic:
    Er schijnt beweging te zitten in de nieuwe F1 zender VIAPLAY nu ze met NOS presentator Brantzen een eerste naam hebben bekend gemaakt die de overstap naar deze zender heeft gemaakt.
    Hopelijk wordt er nu ook snel meer bekend over de invulling van ons favoriete programma.

    Ja, je las het hier als eerste.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 13:04
    • Nee had het al gelezen.

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:08
    • mikerider

      Posts: 116

      Ja en Mclaren is per direct overgenomen door Audi schijnt.. dus geen al te best nieuws voor de autosportliefhebbers vandaag

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:22
  • Tsunoda kwam van te ver om een geslaagde actie te maken, maar Lance Stroll kon makkelijk een aanrijding vermijden als hij niet als een blinde instuurde. Ik begrijp de frustraties van Yuki wel

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 13:06
    • MLTG

      Posts: 673

      Je geeft eerst toe dat Yuki van tever kwam. Dus Yuki moet vooral gefrustreerd zijn met zichzelf , niet met stroll .
      Je kan niet zomaar in een gat duiken dat er niet is en verwachten dat andere dat maar voor jouw oplossen

      • + 3
      • 15 nov 2021 - 13:13
    • het was een gewaagde actie, maar van een beetje coureur mag je toch wel verwachten dat hij contact vermijd als die mogelijkheid er is? Maar zo niet bij Lance. Pure onkunde. Hij had makkelijk met positie behoud de buitenlijn kunnen aanhouden. In die specifieke bocht kun je er makkelijk 2 dik doorheen

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:16
    • MWHT

      Posts: 1.324

      eens met MLTG, voor inhalen moet je er wel eerst naast zitten....

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:19
    • Ja daar heb je een punt. Echter was het zeker veel te optimistisch van Yuki. Dus een terechte straf.

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 13:58
  • off topic, volgens diverse bronnen heeft audi mclaren helemaal overgenomen.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 13:07
    • Huhh

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:11
    • NFS1

      Posts: 368

      Autobahn meldt het. de MCLgroup is overgenomen

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:27
    • Carloth

      Posts: 125

      McLaren ontkent in alle toonaarden, zie mclaren punt com

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 13:50
  • Dat is al de tweede keer dat Yuki het moederteam in de weg zit in twee races.

    • + 1
    • 15 nov 2021 - 13:15
  • Even OT:
    BREAKING: Amber Brantsen stapt van NOS naar Viaplay voor presentatie Formule 1-programma

    Daarmee lijkt het erop dat Viaplay het volledig anders gaat doen en het huidige team bij Ziggo niet intact laat. Exit Rob Kamphues dus voor wat de F1 betreft. Wie zal er wel mee gaan? Doornbos? Olav Mol? Jack Plooij? Of kunnen die zich ook gaan richten op andere dingen? Doornbos wordt Porsche garagebaas, Plooij kan weer verder als tandarts en Mol heeft zijn GP Radio nog.

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 13:20
    • Ow sorry. Ik zie nu pas dat dit nieuws al geplaatst is. Ik was te laat

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:21
    • Daarom was Olav Mol zo positief over Lewis ineens dit weekend ;)

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 13:38
    • Nou Rogier, het is niet te hopen dat Plooij, Kamphues, Coronel en Mol mee overgaan.

      Ik heb altijd een hoge pet op gehad van Olav Mol, maar zijn partijdigheid en niet objectief commentaar+ zijn vergissingen gaan me toch de strot uithangen.
      Natuurlijk mag hij fan zijn van iemand, maar mag niet de overhand krijgen.

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 13:49
    • @Ouw: ik denk juist niet dat de huidige crew in zijn geheel mee gaat naar Viaplay. Kamphues dus al niet al schijnt Doornbos wel al een contract getekend te hebben (was laatst een onverwacht Insta bericht op hun eigen nieuwe kanaal, maar werd rap verwijderd. Te vroeg?). Ik kan me voorstellen dat ze Olav wel houden, die man heeft een mega netwerk in de F1, maar het zou me niks verbazen wanneer ze een jong en nieuw iemand er naast zetten. En verder? Geen idee. Ik ven benieuwd! Ook waar en hoe we kunnen kijken volgend seizoen. Anders maar ergens een streampje opzoeken

      • + 0
      • 15 nov 2021 - 16:25
    • MWHT

      Posts: 1.324

      Mol is zo slecht nog niet, zeker vergeleken met de gruwel Ronald van Dam.

      Hoop dat Doornbos over gaat, redelijke analist maar zeker een leuke tv persoonlijkheid met een vlotte babbel en humor

      • + 2
      • 15 nov 2021 - 16:34
  • Dat dit dezelfde staf oplevert als het akkefietje op Silverstone geeft toch wel een vreemde bijsmaak

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 13:20
  • Yuki Kamikaze ;)

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 14:06
  • Manon

    Posts: 324

    Yuki Tsonoda is F1 onwaardig!

    • + 0
    • 15 nov 2021 - 15:03
    • Manon

      Posts: 324

      Tsunoda! Waarom kun je hier je reactie niet aanpassen.

      • + 1
      • 15 nov 2021 - 15:05
  • Kubica

    Posts: 4.322

    Hij zag Yuki over het hoofd. Kan gebeuren...

    • + 1
    • 15 nov 2021 - 15:52

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (23)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender