Adrian Sutil: "Moeilijk te zeggen of Di Resta sneller is"
- Gepubliceerd op 04 jul 2011 00:41
-
11
- Door: Robin Smeets
Sutil werd in zijn carriére al gelinkt met een overstap naar McLaren of Mercedes, maar daar lijkt dit seizoen grote verandering in te zijn gekomen. Paul di Resta doet niks onder voor zijn ervaren teamgenoot en is zelfs vaak sneller dan de Duitser. "Het is moeilijk te zeggen of Di Resta sneller is", vertelde Sutil.
"Ik weet niet of hij zich veel verbeterd heeft sinds de eerste race van het seizoen. Daar was hij al erg snel, constant en maakte hij weinig fouten. Dat doet me een beetje denken aan Lewis Hamilton. Ook hij stond er meteen vanaf zijn eerste sessie in de Formule 1 bij."
Sutil lijkt hard op weg de Formule 1 te verlaten en tevens staat zijn vervanging, de vorig jaar bij Williams aan de kant geschoven Duitser Nico Hülkenberg, al klaar. Sutil ontkent dit echter, maar heeft wel al een leuke carriére voor ogen na zijn tijd in de Formule 1. "Ik vind een overstap naar de NASCAR in Amerika wel erg aantrekkelijk klinken."
"Natuurlijk heb ik nog altijd de wil en vastberadenheid om in de Formule 1 dingen te bereiken. Ik wil nog altijd racen voor grote teams, overwinningen scoren en om de wereldtitel strijden. Iedere coureur moet het doel voor ogen hebben om de beste te worden, anders kan je beter stoppen met racen."
Trending nieuws
-
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 1.278
Hij heeft een beetje de boot gemist. Tenzij er zich ineens een BrawnGP-achtig mirakel bij Fifi India voordoet zie ik hem niet veel meer presteren in de Formule 1. Hulkenberg wacht (on)geduldig af tot Di Resta hem het laatste zetje geeft richting exit en dan zie ik hem inderdaad nog wel andere sporttakken verkennen.
Posts: 4.499
Ik verwacht dat Di Resta nog genoeg laat zien dit jaar zodat Di Resta vertrekt bij Force India. Dan zal Force India zeker op safe gaan en Sutil aanhouden!
Posts: 975
Sutil heeft teveel op zeker gespeeld in zijn F1 carriere erg jammer. FI wordt nooit een top team en hij is nu zelf ook niet meer zo goed als hij vroeger was erg zonde. Denk dat dit wel eens zijn laatste jaar kans zijn hele door de slechte publiciteit die hij nu brengt naar het team.
Posts: 1.754
Ik heb nooit echt iets in Sutil gezien. Hij heeft nooit een kans gekregen om zich bij een ander team te bewijzen, maar ik denk dat dit komt omdat er zoveel andere coureurs zijn die aantrekkelijker zijn.
Reken maar dat er achter de schermen aan een schikking gewerkt wordt voor de problemen tussen hem en Lux van Reanult. Nascar dus, het afvalputje voor uitgerangeerde F1 coryfeen....
Posts: 10.089
is Nascar nu al het afvalputje ? dat concludeer jij snel
Posts: 1.408
Een afvalputje met een populairiteit in Noord Amerika waar de F1 stinkend jaloers op is...
Als je niet weet waar je over praat denk ik dat je beter niet zulke denigrerende opmerkingen over andere takken van sport kunt plaatsen.
Posts: 9.253
Het zal vast komen omdat ik Europeaan ben en F1-fan, maar ik vind NASCAR ook zwaar ondergeschikt aan F1. Als Kimi meerijdt houd ik het in de gaten, maar wat mij betreft is het een grote loterij op een grote rotonde. En dat gebeuk! Echt, waar die Amerikanen helemaal wild van worden daar geven wij in de beschaafde wereld gewoon een drive-thru voor. Zoals het hoort!
Posts: 9.253
En ik denk dat winti bedoelt: Montoya toen hij met herrie wegging bij McLaren, Villeneuve toen hij eruit gepleurd werd bij Sauber, Piquet omdat het een langzame gaylord is die zijn mond niet kan houden, ADHD-Speed omdat zijn bijdrage tot de F1 beperkt is gebleven tot het in de weg rijden van de frontrunners en dusdanig ondermaats presteerde dat hij door RBR uit het programma gegooid is (hij was ooit het resultaat van het \'Find the next US F1-driver oid). Raikkonen hoort mijns inziens overigens niet in dit rijtje thuis, die heeft nog maar twee keer meegedaan en doet het puur voor zijn lol zodat hij nog iets anders te doen heeft tussen de WRC-races dan aan zijn pik trekken.
Posts: 201
Zijn 5e seizoen...pffff tijd vliegt voorbij. Was hij het niet die zei dat hij binnen 5 jaar wereldkampioen zou worden?
Posts: 4.499
Ik geloof dat Hamilton heeft gezegd dat hij binnen 5 jaar met Sutil zou strijden om de titel.
Posts: 18.535
En Glock die zei dat hij in 2010 wereldkampioen zou worden.