user icon

Williams krijgt drie sterren milieu-accreditatie van de FIA

  • Gepubliceerd op 15 okt 2021 14:34
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

Deze week kwam Williams met groot nieuws. Het legendarische Britse team heeft namelijk het ambitieuze doel om voor 2030 klimaat positief te gaan opereren. Een nobel doel van de formatie uit Grove en het is ook niet onopgemerkt gebleven bij de FIA.

Vandaag maakte de autosportbond namelijk bekend dat Williams wordt beloond met een drie sterren milieu-accreditatie. Het is een zeldzame waardering aangezien veel teams en organisatoren deze accreditatie niet hebben. Eerder deze week kreeg ook de organisatie van de Franse Grand Prix een soortgelijke waardering.

Formule 1-CEO Stefano Domenicali is heel erg trots op de prestatie van Williams. Op de website van de FIA strooit de Italiaan met complimenten voor het team: "Ik feliciteer Williams met deze geweldige prestatie die de sterke inzet van het team en de hele sport laat zien bij het creëren en leveren van een duurzame sport voor de toekomst." 

En jouw ster zal veeeeel jonger zijn dan de mijne Maravillosa, en dan bedoel ik veeeeeeeeeeeel jonger.

  • 3
  • 15 okt 2021 - 15:29

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik heb liever dat ze investeren in andere zaken zodat ze weer competitief worden.

    • + 1
    • 15 okt 2021 - 14:38
    • Beri

      Posts: 5.709

      Er staat een heel mooi stuk op het joeptjoep kanaal van The Race over waarom Andretti geïnteresseerd zou zijn om zich in te kopen bij een team.
      Lang verhaal kort; investeer nu en rooi vele dollars en exposure later. Iets wat Dorilton waarschijnlijk ook van plan is.
      Investeren om in 2030 klimaat positief te zijn, is een streven wat je ontzettend gewild maakt als acquisitie materiaal. En laten we eerlijk zijn; Dorilton heeft investeringen gedaan die het team geen windeieren leggen. Dus dat competitief worden is iets wat wel weer zal gaan gebeuren. Maar belangrijker; zorg dat je vooruitstrevend bent en daarmee jezelf vol in het daglicht zet voor wanneer je het team wel in de verkoop gooit. Of het team juist als platform gebruikt om investeringen/investeerders, partners of sponsoren te vinden.
      Die hele milieu accreditatie van de FIA mag een wassen neus lijken. Maar het kan werkelijk een markt aanboren. En ik denk dat Williams/Dorilton dat ingezien heeft. Zeker als je dus eerder genoemd filmpje even goed bekijkt een 1 + 1 bij elkaar telt.

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:51
    • Dat geeft inderdaad een andere kijk.
      Bedankt

      Maar dan nog... wat moeten ze in vredesnaam met zelfbedachte awards van het overkoepelend orgaan?

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 19:57
  • Ik heb ook een ster

    • + 2
    • 15 okt 2021 - 14:43
    • MWHT

      Posts: 2.910

      maar die is zeker niet klimaat neutraal!

      • + 2
      • 15 okt 2021 - 14:53
    • En jouw ster zal veeeeel jonger zijn dan de mijne Maravillosa, en dan bedoel ik veeeeeeeeeeeel jonger.

      • + 3
      • 15 okt 2021 - 15:29
    • Beri

      Posts: 5.709

      Prachtig

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:52
  • Hansnah

    Posts: 406

    Serieus, ik vind het bull-shit, ofshoon dat natuurlijk weer niet klimaatneutraal is vanwege de methaan. Althans dat wil de main stream media ons doen geloven... Net als het beoordelen van alles met sterren en weet ik niet wat allemaal. Als je maar een aantal sterren of punten hebt, dan ben je goed bezig...
    Hamvraag blijft natuurlijk; Krijgt Williams nu ook een QR-code om aan te tonen dat ze die sterren hebben.
    Andere vraag die bij mij opkomt is of alle medewerkers van Williams nu ook pluspunten krijgen op hun social credit score.

    • + 2
    • 15 okt 2021 - 15:01
    • CBR600F

      Posts: 934

      Je hebt in ieder geval weer bonuspunten gescoord met de ingeslagen voorraad azijn.

      • + 1
      • 15 okt 2021 - 15:14
    • Hansnah

      Posts: 406

      Azijn is het nieuwe goud!

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:31
  • "Ik feliciteer Williams met deze geweldige prestatie" ... Huh? Welke prestatie? Ze hebben gewoon een doel op dit moment, meer niet!!


    Zo ...

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 17:34
  • En wat houden deze drie sterren nu precies in? Wat zegt dit over Williams met betrekking tot het milieu wat doen zij anders dan anderen teams waardoor zij nu een drie sterren rating krijgen?

    • + 0
    • 16 okt 2021 - 07:03

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 9
  • Podiums 0
  • Grand Prix 61
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (27)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar