user icon

Williams krijgt drie sterren milieu-accreditatie van de FIA

  • Gepubliceerd op 15 okt 2021 14:34
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

Deze week kwam Williams met groot nieuws. Het legendarische Britse team heeft namelijk het ambitieuze doel om voor 2030 klimaat positief te gaan opereren. Een nobel doel van de formatie uit Grove en het is ook niet onopgemerkt gebleven bij de FIA.

Vandaag maakte de autosportbond namelijk bekend dat Williams wordt beloond met een drie sterren milieu-accreditatie. Het is een zeldzame waardering aangezien veel teams en organisatoren deze accreditatie niet hebben. Eerder deze week kreeg ook de organisatie van de Franse Grand Prix een soortgelijke waardering.

Formule 1-CEO Stefano Domenicali is heel erg trots op de prestatie van Williams. Op de website van de FIA strooit de Italiaan met complimenten voor het team: "Ik feliciteer Williams met deze geweldige prestatie die de sterke inzet van het team en de hele sport laat zien bij het creëren en leveren van een duurzame sport voor de toekomst." 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik heb liever dat ze investeren in andere zaken zodat ze weer competitief worden.

    • + 1
    • 15 okt 2021 - 14:38
    • Beri

      Posts: 4.458

      Er staat een heel mooi stuk op het joeptjoep kanaal van The Race over waarom Andretti geïnteresseerd zou zijn om zich in te kopen bij een team.
      Lang verhaal kort; investeer nu en rooi vele dollars en exposure later. Iets wat Dorilton waarschijnlijk ook van plan is.
      Investeren om in 2030 klimaat positief te zijn, is een streven wat je ontzettend gewild maakt als acquisitie materiaal. En laten we eerlijk zijn; Dorilton heeft investeringen gedaan die het team geen windeieren leggen. Dus dat competitief worden is iets wat wel weer zal gaan gebeuren. Maar belangrijker; zorg dat je vooruitstrevend bent en daarmee jezelf vol in het daglicht zet voor wanneer je het team wel in de verkoop gooit. Of het team juist als platform gebruikt om investeringen/investeerders, partners of sponsoren te vinden.
      Die hele milieu accreditatie van de FIA mag een wassen neus lijken. Maar het kan werkelijk een markt aanboren. En ik denk dat Williams/Dorilton dat ingezien heeft. Zeker als je dus eerder genoemd filmpje even goed bekijkt een 1 + 1 bij elkaar telt.

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:51
    • Dat geeft inderdaad een andere kijk.
      Bedankt

      Maar dan nog... wat moeten ze in vredesnaam met zelfbedachte awards van het overkoepelend orgaan?

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 19:57
  • Ik heb ook een ster

    • + 2
    • 15 okt 2021 - 14:43
    • MWHT

      Posts: 1.156

      maar die is zeker niet klimaat neutraal!

      • + 2
      • 15 okt 2021 - 14:53
    • En jouw ster zal veeeeel jonger zijn dan de mijne Maravillosa, en dan bedoel ik veeeeeeeeeeeel jonger.

      • + 3
      • 15 okt 2021 - 15:29
    • Beri

      Posts: 4.458

      Prachtig

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:52
  • Hansnah

    Posts: 317

    Serieus, ik vind het bull-shit, ofshoon dat natuurlijk weer niet klimaatneutraal is vanwege de methaan. Althans dat wil de main stream media ons doen geloven... Net als het beoordelen van alles met sterren en weet ik niet wat allemaal. Als je maar een aantal sterren of punten hebt, dan ben je goed bezig...
    Hamvraag blijft natuurlijk; Krijgt Williams nu ook een QR-code om aan te tonen dat ze die sterren hebben.
    Andere vraag die bij mij opkomt is of alle medewerkers van Williams nu ook pluspunten krijgen op hun social credit score.

    • + 2
    • 15 okt 2021 - 15:01
    • CBR600F

      Posts: 819

      Je hebt in ieder geval weer bonuspunten gescoord met de ingeslagen voorraad azijn.

      • + 1
      • 15 okt 2021 - 15:14
    • Hansnah

      Posts: 317

      Azijn is het nieuwe goud!

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 16:31
  • "Ik feliciteer Williams met deze geweldige prestatie" ... Huh? Welke prestatie? Ze hebben gewoon een doel op dit moment, meer niet!!


    Zo ...

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 17:34
  • En wat houden deze drie sterren nu precies in? Wat zegt dit over Williams met betrekking tot het milieu wat doen zij anders dan anderen teams waardoor zij nu een drie sterren rating krijgen?

    • + 0
    • 16 okt 2021 - 07:03

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 7
  • Podiums 0
  • Grand Prix 64
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (26)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar