user icon

Danner ziet Verstappen als favoriet: "Duel is in balans"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2021 14:23
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

De strijd om de wereldtitel is nog steeds onverminderd spannend. Lewis Hamilton en Max Verstappen zijn nog steeds aan elkaar gewaagd. Toch zag de wereld dat Mercedes in Turkije een echte klasse apart was. Moet het Verstappen-kamp zich nu druk gaan maken? Volgens Christian Danner in ieder geval niet.

Danner klonk de afgelopen jaren door veel Duitse en ook Nederlandse huiskamers als co-commentator bij het Duitse RTL. De oud-coureur volgt de titelstrijd op de voet en kijkt in gesprek met Sport1 naar de sublieme titelstrijd in de koningsklasse van de autosport.

Geen ommekeer

De Duitser durft dan ook een voorspelling te doen: "Ik zie Verstappen nog steeds als de favoriet. Het duel tussen de twee is in balans. Turkije was geen normale race, het geeft een vertroebeld beeld. Je kan niet zeggen dat dit de ommekeer is. Ze zullen nek-aan-nek blijven strijden, we kunnen geen wereldkampioen kronen tot Abu Dhabi."

Perez

Danner ziet een zeer belangrijke rol in de titelstrijd voor Perez en Bottas. Hij deelt zijn hersenspinsels: "Hamilton werd geen derde door Perez, dus dat kan belangrijk zijn. Bottas won en daardoor Verstappen niet. Het laat zien dat de tweede coureurs een belangrijke rol spelen dit seizoen en dat ze er niet alleen zijn om de strategie van de concurrent te verkwanselen. Perez hield punten weg bij Hamilton en dat is zijn taak."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • "Dannerwetter, Max geht es schaffen!".

    • + 1
    • 12 okt 2021 - 14:23
  • Dan moeten de stieren wel op de toppen van hun kunnen blijven presteren, en moet Perez een tandje bijschakelen ;)

    • + 1
    • 12 okt 2021 - 14:40
    • Als Perez nog een tandje bijschakeld ( tov laatste race ) snoept hij punten van Max af xD

      • + 4
      • 12 okt 2021 - 14:46
  • Ik niet... ik zie vooral blunders bij mercedes de laatste 3 races er voor zorgen dat Verstappen continue mee kan blijven doen...

    Een perfect weekend COTA en Hamilton staat 5 punten voor

    • + 0
    • 12 okt 2021 - 14:46
    • COTA is extreem hobbelig, dus ik verwacht dat Hamilton daar uitvalt met ernstige nekklachten...

      • + 5
      • 12 okt 2021 - 15:11
    • d07

      Posts: 1.101

      In dat geval blijft de wk-stand gelijk, aangezien Max met die extreme hobbels zomaar weer bovenop een andere auto kan eindigen ;)

      • + 4
      • 12 okt 2021 - 15:34
    • Schwantz met die openingstreffer 1-0. Maar een ijzersterke counter van d07 zorgt voor de gelijkmaker 1-1. Bloedstollende wedstrijd van rake opmerkingen.

      • + 0
      • 12 okt 2021 - 21:06
  • F312

    Posts: 886

    Zoals Max ook zei bij het post race interview.
    Als de auto snel genoeg is dan wordt ik gewoon WK en als deze niet snel genoeg is en ik wordt het niet dan slaap ik er geen nacht minder om.

    • + 1
    • 12 okt 2021 - 14:53
    • Maar zijn neus werd wel een stukje langer.

      • + 1
      • 12 okt 2021 - 22:41
    • Als er iemand zijn hoofd de toerenbegrenzer in laat schieten als hij zijn eer niet kan najagen is het Verstappen wel.

      • + 0
      • 13 okt 2021 - 12:12
  • Mercedes is opeens best wat sneller zo... veel vertrouwen heb ik er niet in

    • + 2
    • 12 okt 2021 - 14:54
  • Mmm, Christian Danner was zo'n beetje de laatste die er zijn plasje overheen deed.

    Nu nog 'n stelletje Nederlandse h*m*s uit de showbizz, die ook nog denken er verstand van te hebben en het rondje is compleet.

    • + 1
    • 12 okt 2021 - 15:11
    • Pitcrew

      Posts: 160

      Albert Verlinde; “Hamilton wordt kampioen, want de heeft zo’n mooi bruin gezichtje!”

      Jamai Loman; “ik houd wel van een man die een beetje norsig kijkt, dus ik ben voor Verstappen.”

      Martien Meiland; “Verstappen? Wat gooooeeed! Ik dacht dat die Jos al lang gestopt was!”

      Kortom de h*m*s out de showbizz zijn nogal verdeeld.

      • + 6
      • 12 okt 2021 - 15:45
    • Oh Pitcrew, en die andere 2865 h*m*s uit de showbizz, hebben die geen menig dan?

      • + 1
      • 12 okt 2021 - 15:51
    • Pitcrew

      Posts: 160

      @Ouw, die kon het geen reet schelen…

      • + 3
      • 12 okt 2021 - 16:46
  • Taures

    Posts: 1.156

    Ik zelf denk dat Mercedes veel risico nemen met het verder open schroeven van hun motoren met alle gevolgen 'ploft.

    • + 1
    • 12 okt 2021 - 15:12

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.425
  • Podiums 88
  • Grand Prix 246
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar