user icon

Mathias Lauda looft Norris: "Als coureur kijk je alleen naar het asfalt"

  • Gepubliceerd op 29 sep 2021 10:32
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Lando Norris liet in Rusland zien waarom hij wordt gezien als een van de grootste talenten van het huidige Formule 1-veld. De jonge McLaren-coureur pakte de pole position en won bijna de race maar gokte en verloor in de regen. Toch heeft Norris een onuitwisbare indruk achtergelaten op veel kenners.

Ook bij de Oostenrijkse tv-zender ServusTV is het talent van de jonge Brit opgevallen. Analist Mathias Lauda ,zoon van en zelf ook coureur, was ook onder de indruk van de jonge coureur: "Ten eerste, hij zette een geweldige show neer in de kwalificatie. Toen reed hij een vlekkeloze race ondanks de druk van Lewis."

Uiteindelijk won de regen van Norris. De Brit bleef op de slicks rondrijden en betaalde daar uiteindelijk een hoge prijs voor. Lauda heeft er wel een verklaring voor: "Als coureur kijk je alleen naar het asfalt en niet naar de lucht. Lando was er zeker van dat hij verder kon op de slicks. Je moet een beslissing maken in een split second. Hij had net zo goed aan het langste eind kunnen trekken." 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Grove fout van het team om hem te vertellen dat het miezerde en dat het zou
    BLIJVEN miezeren! Elk ander team vertelde de coureurs dat het harder zou gaan regenen en nu krijgt Lando geheel onterecht de schuld. That's not fair!

    • + 1
    • 29 sep 2021 - 10:47
    • NicoS

      Posts: 13.069

      Er is hem een paar keer gezegd dat de inters de betere band was. Denk dat de “shut up” naar z’n engineer was van “oké, zelf weten”.
      Dus nee, ook Norris is hier zelf ook zeker schuldig in….

      • + 4
      • 29 sep 2021 - 11:22
    • ik zeg gedeelde schuld, de "shut up" richting zijn engineer sloeg nergens op. Maar nou klonk die engineer over de radio ook niet bepaald overtuigend, het had wel wat dwingender gekund.
      Lando is een talent, maar het wordt wel een beetje teveel met de mantel der liefde bedekt dat er feitelijk een grove fout werd gemaakt en een mogelijke overwinning via het putje ging

      • + 3
      • 29 sep 2021 - 11:33
    • Golf-GTI

      Posts: 622

      Nico + Pete: ik deel jullie mening ;)

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 11:57
    • Die "shut up" zei Lando denk ik eerder omdat hij vol in de concentratie zat.

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 12:13
    • "Als coureur kijk je alleen naar het asfalt" klopt. Wereldkampioenen luisteren naar hun team/engineer.

      Dus.... Lando heeft intussen zijn lesje wel geleerd en is gelukkig nog een jonge pup die het meeste nog moet leren. Sturen kan hij wel.

      • + 0
      • 30 sep 2021 - 13:00
  • Tja Mathias Lauda, was zelf ook geen hoogvlieger...

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 10:51
    • Dat lijkt me juist een uitstekende eigenschap voor een autocoureur ;-)

      • + 5
      • 29 sep 2021 - 11:01
    • Golf-GTI

      Posts: 622

      Don't shoot the messenger.... dat is zo flauw

      • + 1
      • 29 sep 2021 - 11:58
  • Arie54

    Posts: 4.062

    Als Norris dat had gedaan dan had-ie kunnen zien dat slicks de laatste ronden kansloos gingen zijn. Nee, hoe graag ik hem ook de zege had gegund, hij had moeten luisteren naar zijn pitcrew en banden moeten wisselen.

    • + 1
    • 29 sep 2021 - 11:39
  • Numnum

    Posts: 3.252

    Lando heeft iig geleerd om niet alleen naar het asfalt te kijken...

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 13:00
  • meister

    Posts: 2.801

    Hoop voor hem dat hij dit snel kan weg schudden en er niet nog meer van die zeperds komen anders gaat dit in zijn koppie rondspelen en wordt het een Hulkenberg 2.0

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 13:03
    • Bwoah, als het ff meezit zie ik Lando dit seizoen nog wel een race winnen. De Mclaren gaat als de Brandweer, en hijzelf is in bloedvorm.

      • + 0
      • 29 sep 2021 - 14:01
  • Het blijft me maar in me hoofd spoken dat we een zekere overwinning weggooide.

    Het team had norris gewoon binnen moeten laten komen geen vraag maar een eis.

    Gegokt en verloren voor de rest heb ik genoten van norris. We strijden weer voorin mee en zelfs voor de winst in een gp dat is jaren anders geweest.

    Ik durf deze aan de komende grand prixs gaan we hier en daar nog meestrijden denk ik hoor. Niet alle resterende circuits maar op sommige vlak ons maar niet uit.

    Wat denken jullie?

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 18:00
  • Schaik

    Posts: 202

    Sinds wanneer word Mathias Lauda wat gevraagd? Als coureur was het niks en nu moet de zoon van zich ineens overal over uit laten. Beetje raar om zijn mening ineens te gaan lezen

    • + 0
    • 29 sep 2021 - 19:49

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 291
  • Podiums 10
  • Grand Prix 95
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar