user icon

Video: Hamilton rijdt monteur omver

  • Gepubliceerd op 24 sep 2021 21:19
  • comments 29
  • Door: Bob Plaizier

Het was een opvallend moment tijdens de tweede vrije training. Lewis Hamilton kwam de pits inrijden en maakte een remfoutje waardoor hij zijn jackman omver reed. Het is toch iets wat je niet verwacht van een ervaren rot als Hamilton, een zeldzaam foutje van de zevenvoudig wereldkampioen.

Gelukkig voor Hamilton hield de monteur er geen serieuze verwondingen aan over. Direct na het incident riep Hamilton over de boordradio dat het door de Magic-knop kwam. Eerder had hij al ruzie met dit knopje in Azerbeidzjan. Daar verremde hij zich waardoor niet hij maar Sergio Perez de race won. 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Die heeft nekletsel, dat kannie missen ;)

    • + 5
    • 24 sep 2021 - 21:21
    • nr 76

      Posts: 2.288

      Wel netjes dat ie effe vraagt hoe het met hem is.

      • + 2
      • 24 sep 2021 - 21:26
    • Maar hij stapte niet effe uit om te kijken of hij inderdaad oke is... Dat deed Max wel ;-)

      • + 1
      • 24 sep 2021 - 23:49
    • Lewis zal Angela wel ff uitgeleend hebben aan zijn jackman met haar acupunctuurnaaldjes...

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 10:46
  • 20 plaatsen gridstraf vanwege unsafe pitstop!

    • + 5
    • 24 sep 2021 - 21:29
  • monzaron

    Posts: 131

    Zoals meerdere voutjes die dit seizoen bij ‘lucky’ Hamilton onbestraft blijven. Laten we ons gaan opmaken voor de 8ste titel, Sir :)

    • + 0
    • 24 sep 2021 - 21:37
    • GILH

      Posts: 86

      Ik wist niet dat dit een regel was in de F1 om bestraft op te worden? Welke regel is het?

      • + 2
      • 25 sep 2021 - 08:35
  • Bottas kreeg eerder dit seizoen nog een 3 plaatsen straf voor gevaarlijk rijden in de pitstraat. Niet dat Hamilton die nu ook zou moeten hebben, maar dat magic knopje blijkt toch soms ook wel een gevaarlijk knopje te zijn.

    • + 3
    • 24 sep 2021 - 21:59
    • Bottas spinde in een pitlane vol met mensen door idioot gedrag. Hamilton mist zijn pitbox met een meter, dat is nogal wat verschil. Bovendien werd hiervoor nog nooit een straf uitgedeeld.

      • + 3
      • 24 sep 2021 - 22:58
    • ik zeg toch ook dat Hamilton geen straf moet hebben? Maar Mercedes zou het knopje na Baku onder de loep nemen en nu zorgt het weer voor een curieus moment. Als Mercedes er zelf niet uitkomt is het misschien tijd dat de FIA dit soort knopjes gaat bannen (na het seizoen). Een rembalans bijstellen prima, maar met 1 simpel knopje naar zo'n extreem kunnen is in bepaalde opzichten misschien niet helemaal wenselijk.

      • + 6
      • 25 sep 2021 - 00:31
    • Hij moet zijn knopje erbij houden anders gaat het goed fout..:-)

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 08:15
    • Voor hetzelfde geld rijdt hij die monteur helemaal naar de knoppen

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 08:59
  • arie51

    Posts: 517

    En de straf is ............ o het was Hamilton dus zand er over . Dit kan echt niet langer zo het wordt steeds duidelijker dat Mercedes gewoon voorgetrokken word waarom horen we niets meer over de flex voorvleugel.

    • + 3
    • 24 sep 2021 - 22:23
    • Remco_F1

      Posts: 173

      Heb je ooit meegemaakt dat hiervoor een straf werd uitgedeeld?

      • + 3
      • 24 sep 2021 - 22:29
    • Geef eens één voorbeeld wanneer er hiervoor wel gestraft werd? Ik kan alleszins tich voorbeelden vinden die ook niet gestraft werden.

      • + 3
      • 24 sep 2021 - 22:57
    • Sinds 2013 worden pitstop fouten gestraft met eventueel 10 plekken straf.

      Dit is ingevoerd nadat een wiel los ging na het wegrijden van een Ferrari.

      • + 0
      • 24 sep 2021 - 23:19
    • Dat gaat over wegrijden met wielen die niet goed vast zijn, dat is wat anders.

      • + 1
      • 24 sep 2021 - 23:25
    • Bestelbus

      Posts: 25

      Hamilton mag toch alles! met 50 g de muur mag hij ook wel in hoor

      • + 0
      • 24 sep 2021 - 23:45
    • johan_sb2

      Posts: 608

      Pfffffff......ik kan tig voorbeelden posten met vergelijkbare situaties zonder straffen. Maar ja hamilton....dus onbegonnen discussie hier.

      • + 4
      • 25 sep 2021 - 00:16
    • Toen hij bij Ferrari in dienst was, reed Kimi eens iemand van z'n eigen crew om met als gevolg een beenbreuk!! Straf? Nee.. We vonden hem zelf nog cool reageren achteraf want ... Jah, .. 't is Kimi he!!! "Bwah, his leg hengt ur nog steeds on." ;)
      En nu wordt (ja, met dt) iemand voorgetrokken terwijl hier nooit een straf voor gegeven wordt? ... #riseofthejackman



      Zo ...

      • + 1
      • 25 sep 2021 - 06:13
    • Sorry, ik ben geen Hamilton fan, maar hiervoor gaan straffen zou echt doorgeslagen zijn.

      • + 1
      • 25 sep 2021 - 09:03
    • JeroenF1

      Posts: 487

      Een straf hoeft niet direct, want dit gebeurt wel vaker.

      Wat mij betreft mogen ze wel even kijken dat magie knopje. Dat is nu al de tweede keer dat dat knopje de auto niet laat doen wat ie moet doen (in dit geval remmen).
      Daarnaast vraag ik mij af hoe een knopje wat alles automatisch doet veel anders is als launch control en of het niet gezien moet worden als rijhulp.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 10:08
    • Elk team heeft dat soort knopjes. Heeft niets met rijhulp te maken, aangezien het normaal tijdens het racen niet wordt aangezet. Is om te helpen de remmen op temperatuur te brengen.

      • + 0
      • 25 sep 2021 - 10:59
  • Toch geen reuma ?

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 01:27
  • schorsing voor 3 jaar, dit kan niet.

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 01:41
  • Dekt dat dat de druk is van een zevenvoudig kampioene.

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 04:57
    • Je nickname, slaat dat op de Nederlandse taal? ;)


      Zo ...

      • + 2
      • 25 sep 2021 - 06:14
  • MrEmilio

    Posts: 151

    Misschien wordt het eens tijd om zoiets als extreem de rem balans te verstellen te verbieden...

    • + 1
    • 25 sep 2021 - 08:13
  • Bij RB dragen de monteurs een halo wanneer Max naar de pits komt...

    Nou zijn de rapen gaar!

    • + 0
    • 25 sep 2021 - 10:51

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar