user icon

Vettel over Monza-incident: "Niemand van ons heeft intentie om te crashen"

  • Gepubliceerd op 23 sep 2021 09:53
  • comments 27
  • Door: Bob Plaizier

Er is al enorm veel gesproken over de hevige kampioensstrijd in de Formule 1. Kemphanen Max Verstappen en Lewis Hamilton geven elkaar geen centimeter ruimte en in Monza resulteerde dat in een incident. Bijna iedereen heeft zich er inmiddels wel over uit gesproken, maar Sebastian Vettel nog niet. 

De viervoudig wereldkampioen en huidig Aston Martin-coureur kijkt in gesprek met Sky Sports naar het vlammende duel: "Ik denk dat de machines vergelijkbaar zijn en het dus op de coureurs aankomt. Maar ja, ik bekijk het van een afstandje dus het is niet onze primaire focus op het moment."

Vettel kan dan ook niet ontkomen aan een vraag over zijn mening over het Monza-incident. De Duitser denkt echter niet dat het een actie met voorbedachte rade was: "Ik denk het niet. Ik denk niet dat iemand van ons de intentie heeft om te crashen. Maar als het gebeurd ,wanneer dingen fout gaan, dan is het soms iemands schuld en soms niet. Ik denk dat dat normaal is. Het is aan de stewards en de mensen op te beslissen of er iemand fout zat. Dat is denk ik niet altijd makkelijk omdat elke situatie anders is."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Hij spreekt in volzinnen, dus praat wel maar zegt eigenlijk niets.

    • + 1
    • 23 sep 2021 - 09:55
  • Mooi en goed doordacht diplomatiek antwoord van Seb.

    • + 1
    • 23 sep 2021 - 09:56
  • Beri

    Posts: 4.229

    Ow kijk, we hebben voor het eerst in dagen weer een artikel over het incident! Leuk! Ik kijk er nu al naar uit wie de eerste is die het hele race incident nog een keertje gaat uitschrijven en doorlopen hier.

    • + 4
    • 23 sep 2021 - 10:03
    • Mag ik ook gewoon een link plaatsen naar een eerder betoog? Scheelt weer typen ;-)

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 10:05
    • ik waag even n poging!

      • + 0
      • 23 sep 2021 - 10:07
    • Beri

      Posts: 4.229

      @Zeswieler; Jij wint! Een bakje van de befaamde satésaus van @Larry komt jouw kant op.

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 10:11
    • Het was zondagmiddag op Monza, e zon scheen en ook voor de race was de spanning al te voelen, Verstappen stond op pole maar had geen goede start, De Mclarens wel. Later in de race maakte Max een mislukte pitstop en toen kwamen ze met zijn 2en op de eerste chicane af, Lewis knijpte iets naar links en Max had teveel snelheid om nog vol op zijn rem te trappen, beide gaven geen ruimte en max raakte de ´broodjes´ en ketste Lewis ervanaf, Max belande op Lewis zijn hoofd en wagen, Max stapte als eerste uit en Lewis (met pijn in zijn nek) probeerde nog even om weg te komen. Na de race noemde verschillende mensen het een raceincident en sommige de schuld van Max en zelfs Lewis, ook beide schuld kwam voor.

      de dagen daarna had iedereen zijn mening en die heb ik allemaal bekeken en gelezen maar ik kwam tot de conclusie dat het een race incident was dus de discussie hield toen even op. Maar Vettel moet weer zonodig zijn mening geven. Al ben ik het wel met hem eens.

      Dit is er gebeurd p

      • + 2
      • 23 sep 2021 - 10:17
    • Beri

      Posts: 4.229

      Mooie poging @Roy, maar @Zeswieler had al gewonnen ;)

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 10:49
    • Dan dien ik een klacht in, 6wielers zijn verboden.

      • + 2
      • 23 sep 2021 - 11:05
    • @Royalere: daar ben ik niet zo zeker van. Volgens mij had Lewis op Monza eventjes 6 wielen ;-)

      • + 2
      • 23 sep 2021 - 11:08
    • Beri

      Posts: 4.229

      Technisch gezien was het een 5 wieler @F(1)orum

      Maar @Roy; als troostprijs krijg je een zoen van de moeder van Lance. Als @Ouw dat goed vindt tenminste.

      • + 0
      • 23 sep 2021 - 12:51
    • die 5-wieler van Lewis is wel een cult-moment..

      • + 0
      • 24 sep 2021 - 07:57
  • Wat er op Monza gebeurde was in ieder geval heel begrijpelijk. Ook als de rollen omgedraaid waren was er waarschijnlijk exact tzelfde gebeurd..
    Ze wilden allebei die bocht winnen en hadden allebei nèt een shitty pitstop (tijdsverlies) achter de kiezen. En dan kom je op t rechte stuk ineens nagenoeg naast elkaar. Natuurlijk willen beide coureurs die bocht winnen.

    • + 2
    • 23 sep 2021 - 10:07
    • Neh... is wel een erg kort betoog. En weinig doorspekt met heftige emoties en scheldpartijen. Dat zijn we hier wel ff anders gewend 😉

      ps. inhoudelijk heb ik er overigens niets op aan te merken ;-)

      • + 4
      • 23 sep 2021 - 10:15
    • Zit je er grotendeels naast dan verdien je ruimte.. Op Silverstone had Hamilton genoeg ruimte.
      Op Monza had Max in principe ook genoeg ruimte, ware het niet dat die gele drempels daar lagen. Goed uitgekiend van Hamilton.

      Wat dat crashen betreft. Niemand wil zelf crashen, maar zeker weten dat er genoeg coureurs zijn die een tegenstander er doelbewust zouden uittikken, als ze zeker zouden weten ermee weg te komen.

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 10:18
    • @Zeswieler,
      met alle respect, dit vind ik allemaal wel erg makkelijk. Het is zaak dat je ferm stelling neemt, een 'kamp' kiest en keihard uithaalt naar de andere kant. Zo ontstaan felle discussies, zelfs ruzies, en blijft het iedere dag weer leuk op gpvandaag.
      Zelf heb ik gekozen voor een andere benadering, ben ik laatste tijd druk doende om beide kampen tegen mij in het harnas te jagen. Dubbel ruzie = dubbel jolijt. Tel uit je winst!

      • + 4
      • 23 sep 2021 - 10:23
    • MWHT

      Posts: 700

      Clemenza; belachelijke opmerking weer van je, typisch weer iets van een Lewis fanboy met een oranje bril op, je kijkt zeker pas Black Live Matters sinds 2016!?

      zo goed?

      • + 3
      • 23 sep 2021 - 10:34
    • nr 76

      Posts: 2.290

      Te kort door de bocht?

      • + 2
      • 23 sep 2021 - 10:54
    • joop

      Posts: 1.120

      helemaal eens................en wat mij betreft valt het incident op Silverstone in dezelfde categorie.....Als Max aan de binnenkant had gezeten was ie ook niet van z'n gas gegaan.......

      Of ga ik nu echt te ver?

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 12:44
    • @Pete
      Mijn harnas ligt nog bij de lokale smidse voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt, dus ik moet helaas verstek laten gaan bij deze ruzie. Mijn excuses voor het ongemak.

      Eddy.

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 13:26
    • @flyineddy: jaarlijkse onderhoudsbeurt voor je harnas?
      Is dat een eufemisme voor het 'uitkloppen' ervan i.v.m. toegenomen lichaamsomvang? ;-)

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 13:32
    • @f(1)orum
      Dat en alle roestplekken die moeten worden hersteld. Dat luie zweet vreet er goed in. ;)

      Eddy.

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 13:45
    • @flyineddy: Ah, ik snap het. Wellicht beter om 'm voortaan af te doen voordat je gaat slapen? ;-)

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 14:33
    • ik ken nog een goed plaatwerkertje, vroeger de wielkasten van m'n Manta uitgeklopt vanwege nieuwe dikke sportwielen, onlangs kwam hij weer van pas ivm het uitkloppen van m'n harnas, en nee dat was niet vanwege de breder geworden schouderpartij :(

      • + 1
      • 23 sep 2021 - 14:36
    • Hahahaha jongens, ik had dit al geschreven, toen ik direct daarna de opmerking v Beri las. :-) De ruis op de lijn heb ik dus zelf enigszins veroorzaakt.
      Hand in eigen boezem dus. Humble, still i rise en zo wittewelwittenie.

      • + 0
      • 24 sep 2021 - 07:55
  • mikerider

    Posts: 102

    Niemand maar dan ook niemand rijdt opzettelijk tegen de ander aan. Mits je natuurlijk in baku 2017 een brake check krijgt van hamilton achter de safetycar,je acherin hamilton rijdt en je er vervolgens naast gaat rijden om 'per ongeluk' tegen de ander aan te rijden.

    • + 0
    • 23 sep 2021 - 11:13
    • Daar zal ie niet met opgeheven hoofd aan terugdenken denk ik.

      • + 0
      • 24 sep 2021 - 07:59

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar