user icon

Aston Martin op Monza in James Bond jasje

  • Gepubliceerd op 09 sep 2021 15:12
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

Aston Martin is onlosmakelijk verbonden met een bepaalde filmreeks. Dat gaat natuurlijk om James Bond en aangezien daar binnenkort een nieuwe film van verschijnt zal ook het Formule 1 team daar aandacht aan geven. 

Op Monza zullen namelijk duidelijke verwijzingen naar James Bond aanwezig zijn op de wagens van Aston Martin. Op de zijkanten van de cockpits van Sebastian Vettel en Lance Stroll zal het Aston Martin-logo namelijk worden vervangen door het 007-embleem. Ook het motorhome en de pitbox van het team zullen vol staan met Bond verwijzingen.

Het team van Aston Martin zal niet de enige zijn die met een speciale livery over Monza scheurt. Ook Alfa Romeo heeft een bijzondere kleurstelling dit weekend. Maar dat heeft dan weer weinig te maken met een film, de Alfa kleurstelling is dan weer gebaseerd op de eigen historie. En zo zijn er op Monza dus verschillende nieuwe kleurstellingen te zien. Beide waarschijnlijk maar eenmalig. 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.146

    Wow, ze hebben de creatievelingen bij Aston Martin echt de vrije hand gegeven....

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 15:20
    • Dat lijkt maar zo. De auto is nu nog overduidelijk gepresenteerd in een vermomming. Moet je zien wat er gaat gebeuren, zodra de lampen op rood springen op de grid. Dan verdwijnen de snelle Aston's uit het zicht, zodra de coureurs de Aston Martin Vanish knop hebben ingedrukt. ;-)

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 15:25
    • Stitch

      Posts: 5.424

      Om het op zijn Duits te zeggen: "Hoffen wir mal, dass der Schuss nicht nach Hinten los geht" ;-)

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 15:37
  • Dit kan je toch niet serieus nemen als marketing afdeling...

    Waar zijn de promo's waarbij een hele garagebox omgetoverd wordt tot een onderdeel van de film... monteurs in pakken... de complete standaard livery eraf wordt getrokken om met iets mega te komen...

    Kom op zeg wat is dit? Had dat kloten ding matgrijs gemaakt op zn minst.

    • + 2
    • 9 sep 2021 - 16:00
    • Joeppp

      Posts: 4.657

      Vind je het geen mooie sticker?

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 16:03
    • Het budgetverschil tussen RBR en AM is natuurlijk wel groot. Daarnaast heeft RBR een zeer ervaren en goed 'geoliede' PR/Marketing machine. Daar kan zo'n relatief klein AM F1 team nauwelijks tegenop. Ook Aston Martin Lagonda zelf heeft qua PR ook nooit echt uitgeblonken. Ik denk dat het daar meer daar mee te maken zal hebben.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 16:07
    • Deze stickers zijn er duidelijk door ene James Klont opgeplakt.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 16:13
    • @forum

      Jaguar had ook een betere PR afdeling ow wacht dat werd RBR

      Nee Aston Martin had hier veel leuker mee om kunnen gaan met als Mercedes tijdens de Duitse GP allemaal in oude stijl kleding enzo

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 16:47
    • @Red Slow: Ik denk dat je zo'n mijlpaal feest van (het zeer kapitaalkrachtige) Mercedes in de racerij niet kunt vergelijken met een PR actie voor een film, waarbij de "rol" en de belangen van AML trouwens redelijk marginaal zijn. De grote geldschieter zou in deze de productiemaatschappijen van de Bondfilms (EON, Universal en United Artists) moeten zijn, maar die hebben het momenteel nogal zwaar met de Corona nasleep. Bovendien zitten die maatschappijen met de nieuwste Bondfilm nogal in hun maag door de zeer vertraagde release; zo hebben ze een (laag) bod van Netflix afgeslagen en hebben ze allerlei claims aan hun broek hangen van sponsoren van deze film (verouderde gadgets), waardoor alle (financiële) hoop nu gevestigd is op de release eind deze maand. Dus ja, ik denk dat budget zeker wel een rol hierin gespeeld kan hebben. Maar zeker weten, doe ik dat uiteraard niet.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 17:09
    • @Red Slow: Ik weet eigenlijk niet wat je precies bedoelt met je verwijzing naar Jaguar, want het Jaguar F1 team was bij de overname door RBR feitelijk failliet (werd gekocht voor 1 dollar) en het 'moederbedrijf' Jaguar (in handen van Ford) heeft zelden of nooit zwarte cijfers gezien. RBR is een zeer kapitaalkrachtig bedrijf en is vooral zeer sterk in PR/Marketing.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 17:20
    • f(1)orum... dit zijn 2 stikkers met een wat duurdere lijm voor de hoge snelheid... 10 a 20 euro hooguit... doe dan gewoon helemaal niks.

      Dit is flut... als je naar Indycar kijkt rijden ze bijna elk weekend met speciale liverys... en die hebben nog kleinere pr afdelingen dan Aston Martin

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 17:42
    • @forum

      In de tijd van Jaguar werd er ook weleens reclame gemaakt voor een film. Denk aan de 11 miljoen kostende diamant in de neus van de Jaguar voor de film ocean”s 11 uit mijn hoofd.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 17:50
    • @TylaHunter: Daar heb je zeker een punt. Ik lees overigens op de Aston Marton F1 site dat er nog wel meer zaken in dit verband georganiseerd gaan worden, zowel in de garages als in het Motorhome. Daarnaast gaan Seb en Lance racen in een DB5 a la Max en Pierre in 2019, komt er mini film en nog wat anders. Dus wellicht gaat mijn theorie idd niet op en wordt er wel op grotere schaal geïnvesteerd in dit event.

      • + 1
      • 9 sep 2021 - 17:53
    • @TylaHunter: ik heb een reactie gegeven, maar die hangt nog in het filter. Ik ben bang dat ik het woord s*i*t*e gebruikt heb ...

      • + 1
      • 9 sep 2021 - 17:55
    • Joeppp

      Posts: 4.657

      Misschien komt Lance Stroll nog met een speciale actie in de eerste bocht. Ik maak het bond, heel bond.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 18:22
    • @Red Slow: Dat zou goed kunnen. Dat weet ik niet, eerlijk gezegd. Ik ben nog van de generatie die keek naar de originele Ocean's 11, met good old Frank Sinatra ;-)

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 20:21
  • RBH1

    Posts: 611

    Ze hadden beter die auto roze kunnen spuiten. Hier heeft RBR al mee gereden trouwens. 1 op 1 copy paste.

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 17:23
    • Zal AM die stickertjes van RBR gekopieërd hebben?

      • + 1
      • 9 sep 2021 - 19:24
    • SEN1

      Posts: 1.390

      Ik zou zeggen dat dat wel een onderzoek van de FIA waard is. Op t blote oog zijn die stickers identiek.

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 11:58
  • Slome drol die Bond, James Bond.
    Met z’n gezeik over wat er met zijn ‘wijvendrankje’ moet gebeuren.
    En hij is vast nog nooit echt van bil gegaan.

    Sinds die zak Barbera Carrera heeft laten ontploffen is mijn aversie enorm toegenomen.
    Had die h

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 21:03

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar