user icon

Geeft Grand Prix in eigen land extra druk? Max Verstappen: "Voor mij is het juist leuker"

  • Gepubliceerd op 09 sep 2021 08:03
  • comments 15
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen zegt dat de thuisrace op Zandvoort juist leuker was en hij had niet zozeer last van extra druk. Dat vertelt de Limburger in gesprek met zijn eigen website Verstappen.com. Terwijl er dagelijks zo'n 70.000 fans speciaal voor hem naar het circuit kwamen, zou je denken dat de druk immens is voor Verstappen. De Limburger vertelt dat hij er juist van geniet. 

De Red Bull Racing-coureur vertelt: “Er wordt altijd gedacht dat er bij hun thuis Grand Prix meer druk is voor coureurs, maar voor mij is het juist leuker. In de auto denk je er niet aan dat je moet presteren, want je moet in de Formule 1 altijd presteren, dus dat is niet anders. Van mijn kant verandert het niet echt iets qua druk bij een thuisrace. Natuurlijk verwacht iedereen veel van je bij een thuisrace, dus het is leuk om te kunnen presteren en vooral om te winnen voor de koninklijke familie. Maar het was een geweldige prestatie van het hele Red Bull-team. Strategisch waren we erg scherp, maar ik ben me ervan bewust dat niet elk weekend zal zijn zoals Zandvoort, dus we moeten blijven werken als een team en blijven pushen, want er zijn nog veel races te gaan.”

Natuurlijk werden er extra foto's gemaakt in de pitstraat na afloop van zijn overwinning in de Noord-Hollandse duinen, maar uitgebreide feestjes vieren deed de Limburger niet. Daar is geen tijd voor, vertelt hij. Feesten kan altijd later nog, blijkt uit de woorden van Verstappen: "Ik had niet meer kunnen wensen in Zandvoort, maar nu zijn alle ogen op Monza gericht. De Italiaanse Grand Prix staat voor de deur en het is erg spannend in het kampioenschap, dus feestjes kunnen wachten en wat rust tussen de raceweekenden zal belangrijk zijn.”

Lewis Hamilton heeft slechts drie WK-punten minder dan Max Verstappen in het rijderskampioenschap. Toch heeft  Mercedes als team een hoger puntenaantal dan Red Bull Racing heeft weten te scoren, voorafgaand aan de Italiaanse Grand Prix op Monza dit weekend. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • arone

    Posts: 186

    Precies, en door,

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 08:11
  • Snork

    Posts: 12.408

    Koele kikker, met focus op de race en weinig aandacht op PR acties. Deed hij beter dan Ricciardo een paar jaar geleden in Melbourne. Die was drukker met het feit dat het zijn thuisrace was, dan met de race zelf. Dat helpt niet als je een race te rijden hebt.

    • + 2
    • 9 sep 2021 - 08:16
  • "Terwijl er dagelijks zo'n 70.000 fans speciaal voor hem naar het circuit kwamen"

    Zullen er ook nog fans voor andere rijders gekomen zijn?

    • + 2
    • 9 sep 2021 - 08:28
    • Nee, dat denk ik niet. Alle 70.000 fans waren daar puur en alleen voor Max Verstappen. Er was niemand fan van een ander team of van een andere coureur.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 08:43
    • Kevin

      Posts: 5.003

      De meesten hadden allemaal McLaren shirts aan volgens mij.

      • + 5
      • 9 sep 2021 - 08:45
  • BoerTeun

    Posts: 131

    Al had ik maar de helft van de focus die Max heeft, dan zou ik m'n werk in halve dagen kunnen doen.

    • + 1
    • 9 sep 2021 - 08:44
    • Misschien moet je eens een newey melkmachine kopen, scheelt een bull werk...

      • + 3
      • 9 sep 2021 - 11:02
  • maxioos

    Posts: 1.706

    Dat was te verwachten/hopen met zoveel "thuis" races, Spa (geboren), Oostenrijk (team eigenaar), Monaco (woonplaats), Engeland (fabriek) , Nederland (Nationaliteit) en normalite Japan (motor leverancier). En zowat elke andere GP is er een speciale oranje tribune. Als dat hem van slag had gebracht was dat een slecht teken geweest.

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 09:12
    • Je vergeet Monza waar 30% uit NL komt. Leuk rijtje trouwens en nog waar ook :-)

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 09:21
    • nr 76

      Posts: 2.148

      Je vergeet Mexico (want Maxico), Brazilië (want reïncarnatie van Senna, Monza (want Toro Rosso), en zonzijn er nog wel een paar... lol

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 09:24
    • Het is Maxico.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 10:04
  • d@nny

    Posts: 2.655

    Als ik naar die foto bij het artikel kijk moet ik meteen denken aan die bofkonten die lekker in de schaduw zitten! :-)

    Oostenrijk 2019 was het echt bloedje heet (ongeveer 40 graden) en al die toeschouwers zaten in de volle zon, sommige liepen zelfs weg van de race om af en toe ff wat schaduw te kunnen pakken. Wat was ik blij dat wij op de Nord tribune zaten met overdekking! Tot ongeveer 15 minuten voor het einde van de race zaten we lekker in de schaduw.

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 09:55
  • Als je weet dat je de beste bent, waarom zou je je dan druk maken ?

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 10:10
    • Vade

      Posts: 1.053

      Zo ziet en gelooft hij dat ook echt zelf. Dan hoef je je inderdaad niet druk te maken.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 11:47
  • Wat ik gisteren postte klopt dus aardig...

    “Als het [alle fans van Max die tekeergaan] al invloed op Max heeft dan zal hij de steun als positief ervaren, maar ik vermoed dat hij voldoende heeft aan zijn intrinsieke motivatie.

    En eenmaal op de baan heeft Verstappen er m.i. min of meer maling aan of er 100 of 100.000 man publiek de race volgt.”

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 23:22

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar