user icon

Max Verstappen wint thuisrace op Zandvoort: "Ongelofelijk"

  • Gepubliceerd op 05 sep 2021 16:40
  • comments 18
  • Door: Arjan Hoefakker

De verwachtingen waren erg hoog en het was niet makkelijk om daaraan te voldoen, maar het is gelukt. Dat zegt Limburger Max Verstappen nadat hij uit de Red Bull Racing-bolide stapt na het winnen van de Nederlandse Formule 1 Grand Prix. 

Met zijn winst in de Nederlandse duinen pakt Max Verstappen de leiding over van Lewis Hamilton in het wereldkampioenschap Formule 1. De Nederlander treedt daarmee in de voetsporen van de overleden Niki Lauda die 36 jaar geleden de laatste Grand Prix op Zandvoort op zijn naam schreef. De gedroomde winnaar zegt na afloop voor de microfoon van Robert Doornbos: "Zoals je kunt horen, dit is geweldig. De verwachtingen waren vooraf aan het weekend al heel hoog en het is nooit makkelijk om daaraan te voldoen. Ik ben natuurlijk zo ongelofelijk blij om hier te winnen en ook het kampioenschap weer te leiden. Dat is ongelofelijk." 

 

 

De Limburger heeft een glimlach van oor tot oor en hij ziet dat het een bijzondere dag is vandaag. "Het is een geweldige dag, de start was heel belangrijk, ik denk dat wij dat goed deden. Mercedes heeft het ons niet makkelijk gemaakt, maar we konden ze goed counteren met de pitsstops. We kunnen heel tevreden zijn met deze teamprestatie", stelt Max Verstappen.  

Verstappen stuurde zijn Red Bull Racing voor het oog van de koninklijke familie naar de eerste plaats en troefde Hamilton af. De Brit pakte wel het laatste punt voor de snelste raceronde door in de voor laatste ronde te wisselen naar de zachte banden. Verstappen heeft nu drie WK-punten voorsprong op Lewis Hamilton. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Als Max er niet vanaf wordt gerost is hij gewoon dominant de beste ;)

    • + 1
    • 5 sep 2021 - 16:55
  • Kevin

    Posts: 5.003

    Niet de beste race van het seizoen. Je moet echt een veel snellere auto hebben om er voorbij te komen. Hopelijk gaat dat met de nieuwe auto’s volgend jaar beter! Als ze alleen al beter kunnen volgen zal dat een groot verschil maken. Wel leuk om de atmosfeer te zien hier. Ze hebben er echt een groot feest van gemaakt! Nu op naar de tifosi in Monza.

    • + 2
    • 5 sep 2021 - 17:00
    • Loekie85

      Posts: 213

      Ga w series kijken

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 17:29
    • De tifosi zijn vandaag naar de derde plaats verwezen. Dit was echt krankzinnig.

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 18:21
    • die sfeer op de grandstands...., bizar.. Kippenvel gedurende de gehele race..
      on-Nederlands geregeld, alles tot in de puntjes. Geen enkele wanklank, geweldig wat een belevenis is dit geweest!

      • + 0
      • 6 sep 2021 - 09:27
  • Al het gehele weekend kippenvel .
    Een spannings opbouw naar de eerste F1 meters sinds decennia op dit circuit en een climax waarvan je als Nederlandse F1 fan alleen maar kan dromen.
    Een eerlijke strijd op de baan en het mooiste podium sinds jaren.
    En die sfeer! Uit een boekje! 👌

    Mijn complimenten naar Prins Bernhard jr. en het gehele team van Circuit Zandvoort die ondanks de vele emmers stront gewoon hebben doorgezet.

    • + 3
    • 5 sep 2021 - 17:04
    • En een felicitatie aan Max toch @Pick?

      En aan Jan natuurlijk!

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 17:07
    • @Larry, uiteraard.

      Maar ook de felicitaties aan Bottas vanwege zijn enorme dikke middelvinger naar het gehele Mercedes-Benz concern.
      Ik neem aan dat hij zijn exit gesprek heeft gehad en dat Russell eerdaags zijn stoeltje komt schuimen, anders had Valtteri dit nooit zo aangedurfd.

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 18:02
  • En hoeveel punten had Max nu voor kunnen staan als Silverstone en Hongarije normaal waren verlopen? ;) 😆😂🤣

    • + 0
    • 5 sep 2021 - 17:05
  • Het weekend eindigde zoals het hoorde: met een oranjefeest! Zandvoort was meer dan geslaagd. Het feestje op Monza zal van een andere orde zijn. Maar het blijft wel Monza; waar de meest loyale supporters ter wereld wonen.

    • + 1
    • 5 sep 2021 - 17:35
    • Ik gun de Tifosi ook hun feestje, maar ik denk niet dat Charles of Carlos een podiumplekkie gaat pakken

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 18:11
    • Denk ik ook niet. Maar Ferraristen zijn hondstrouw (en weten misschien niet beter ;-). De vlaggen worden gestreken...

      • + 2
      • 5 sep 2021 - 18:18
    • @redcarsmatter, dat is niet zo positief als ze nu al de vlaggen strijken.
      Ik had verwacht dat ze nu juist werden gehesen.

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 21:13
  • Echt een bizar mooi evenement met een geweldige afloop voor de fans. Italië, Japan, Mexico en Engeland waren al geweldig, maar dit was zoals Toto al aangaf een nieuwe benchmark. Nog nooit zo iets gezien in welke sport dan ook. Mooi dat de fans rijkelijk beloond zijn!

    • + 1
    • 5 sep 2021 - 18:26
    • Nog nooit bij het NK Kantklossen geweest @Hagueian?

      • + 0
      • 5 sep 2021 - 22:08
  • Job done .goed gereden
    Prima overwinning .3 punten voor
    Die gaat niet slapen vannacht.

    • + 0
    • 6 sep 2021 - 01:25

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar