user icon

Mercedes zit mogelijke Albon transfer dwars

  • Gepubliceerd op 04 sep 2021 10:41
  • comments 32
  • Door: Bob Plaizier

Het is inmiddels duidelijk dat Alexander Albon aankomend jaar terecht kan bij Alfa Romeo en Williams. Niet iedereen is zo blij met de mogelijke transfer van de Red Bull-resereve.

Red Bull-teambaas Christian Horner gaat in gesprek met Sky Sports in op het nieuws: "We doen ons best om hem aan een stoeltje te helpen. Hopelijk probeert Mercedes zijn kans bij Williams niet te blokkeren. Dat omdat hij gelinkt is aan Red Bull, het zou jammer zijn als een coureur daar de prijs voor moet betalen. Maar hopelijk gaat dat niet spelen."

Williams rijdt namelijk rond met Mercedes-problemen en Mercedes-talent George Russell is een van de coureurs bij de renstal uit Grove. Maar Horner merkt dat Mercedes het Albon nieuws niet leukt vindt: "Er zijn natuurlijk wat hordes. Hij heeft iets van vier telefoontjes gehad van het team hier naast om er niet te gaan rijden." Ongetwijfeld komt er snel een nieuw hoofdstuk aan deze soap. 

Reacties (32)

Login om te reageren
  • In dit geval ben ik het wel eens met Toto en hoop daarom ook dat niet Albon maar Nyck die plek bij Williams krijgt, dat zou het meest logisch zijn.

    • + 5
    • 4 sep 2021 - 10:46
    • Toto sprak in een interview tegen een (Engelse?) journalist expliciet over Nyck in de context van een stoeltje bij Williams! Hij suggereerde dat het dus lijkt te gaan tussen Nyck en Albon bij Williams en/of Alfa. Wordt vervolgd dus!!

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 12:09
    • Dan moet Toto net als Christian dat aangeeft dat hij Albon in die auto wil eens roepen dat hij Nyck in die auto wil i.p.v dat geheimzinnige gedoe altijd bij hem. Net als dat je gewoon kan zeggen dat Russell volgend jaar doorschuift.

      Als Russel al weet waar hij volgend jaar rijdt dan zijn ze dus op zoek naar een stoeltje voor Bottas. Dat staat dus vast als een huis. Zeg dat dan gewoon eens een keer. Beetje slappe hap allemaal. Maar wel achter de schermen vieze spelletjes spelen. Vind het maar een nare vent die Toto.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:47
    • @Hagueian: dat zei hij dus juist expliciet. Dat hij Nyck in een F1 auto wil hebben. Voor de Ziggo microfoon gaf hij later zelfs aan dat de kans dat Nyck in de F1 rijd in 2022 50% is. Als het geen F1 wordt, dan blijft hij in de FE rijden voor Mercedes

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:55
    • Ik heb dat interview gezien. Hij zei: "Als hij ergens een F1 stoeltje kan krijgen houden we hem niet tegen". Dat vind ik wel iets anders dan te zeggen dat je gaat proberen om hem bij Williams onder te brengen. Maar goed, Toto blijft een moeilijk te peilen man.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 14:08
    • Er schijnt volgens Sky Italia nog meer aan de hand te zijn in het silly season want Vettel schijnt nog geen zekerheid te zijn voor 2022 (had contract 1 + optie 1)
      Ook bij AM zouden Bottas en de Vries worden genoemd en Stroll sr had ook belangstelling voor Alonso maar die heeft pas bijgetekend dus komt er misschien toch nog een aardverschuiving.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 14:14
  • Astfgl

    Posts: 239

    Het is toch eigenlijk van de zotte dat Mercedes zoveel invloed heeft met z'n motoren dat ze kunnen beslissen voor Williams wie er wel of niet in dat zitje komt. Williams heeft onafhankelijkheid altijd hoog in het vaandel gehad, ik kan me toch niet voorstellen dat ze zich nu zo laten piepelen. Voor de sport is het ook gewoon slechte zaak, de FIA mag wel eens gaan optreden tegen dit soort praktijken.

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 10:46
    • Zal vast in het contract staan.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 10:55
    • RenzoH

      Posts: 221

      Tja, je kan ook zeggen dat Red Bull gewoon met 2 teams rijdt toch? Ze hebben zelf Albon te licht bevonden en houden hem nog een beetje aan een lijntje. Wie wil Albon op dit moment?Overigens staat er in het artikel enkel dat Horner hoopt dat Mercedes ze niet dwarsboomt. Nergens staat dat ze het doen. Verder kan ik mij voorstellen dat als Williams korting kan krijgen op motoren door bijv. Nyck te laten rijden, waarom zouden ze dat afslaan?

      • + 2
      • 4 sep 2021 - 10:56
    • Astfgl

      Posts: 239

      Het maakt me niet zo veel uit wie er volgend jaar in de Williams rijdt, Nyck de Vries of Alex Albon. Het liefst zie ik ze allebei in de F1. Daar gaat het niet om. Het enige wat ik zeg is dat het niet de beslissing van Mercedes is en dat het fout zou zijn als zij de mogelijkheid hebben om een contract tussen Williams en Albon te veto'en.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 11:24
    • pagani

      Posts: 450

      Hoezo alsof Rb Mercedes juniors toe laat in alpa dus shut upp

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 12:01
    • Astfgl

      Posts: 239

      De vergelijking met Alpha Tauri gaat totaal niet op. Dat team is *eigendom* van Red Bull dus zij mogen doen en laten met de lineup wat ze willen. Mercedes heeft steevast geen tweede team willen kopen om als satellietteam te fungeren, maar ondertussen gebruiken ze hun invloed als motorenleverancier wel om beslissingen te maken voor hun klanten. Dat is een vorm van belangenverstrengeling die niet koosjer is.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 12:24
    • @Astfgl

      Kun je uitleggen waarom dat niet koosjer is? Een fabrikant verschaft motoren aan team die daarvoor een vergoeding moet betalen. Een F1-stoeltje vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Dan kan toch worden afgesproken dat (een deel van) de vergoeding wordt voldaan in de vorm van het ter beschikbaar stellen van een F1-stoeltje aan de fabrikant?

      Ik zie het probleem niet.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 12:45
    • Tot nu toe was de korting op de motoren altijd een must. Misschien zijn ze daar wel klaar mee nu er meer budget is en willen ze zelf hun keuzes gaan maken. De tijd zal het leren.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:50
  • Wat een ongefundeerde en lage insinuatie is dit toch weer van Horner. En in plaats van dat hij zo'n flinke jongen is die het onderwerp in de persco aansnijdt, waar het immers de revue en passeert en nota bene naast Toto zit om te bespreken, wacht hij tot hij lafjes in zijn eentje voor de Sky-camera staat.

    En ik wist sowieso niet dat het Toto's schuld is dat Albon dit jaar niet op de grid staat. Ik dacht altijd dat Red Bull maar liefst vier stoeltjes tot haar beschikking had en dat er tussen coureurs vrijelijk kon worden verschoven. En ik was tevens in de veronderstelling dat Albon aan het eind van dit jaar het veld moest ruimen om plaats te maken voor een extern aangetrokken kracht bij de hoofdmacht, de eerste sinds Mark Webber en Coulthard. En daarnaast dacht ik ook dat er bij het junior team wellicht wel ruimte zou zijn voor een coureur die in de relatieve luwte een stap moet maken in zijn ontwikkeling, omdat Grand Prix-winnaar Gasly die stap inmiddels duidelijk heeft gemaakt. Maar daar zit ik kennelijk geheel naast. Het is allemaal de schuld van die snode Toto!!1! Natuurlijk!

    • + 5
    • 4 sep 2021 - 11:02
    • Overigens: Toto praat hier over een vacant Williams-zitje alsof het reeds de actuele situatie is. Maw: George op weg naar de Merc:

      www.youtube.com/watch?v=cemVrwM30RE

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 11:17
    • Ron Kanon

      Posts: 557

      Het zou natuurlijk kunnen dat Horner dit niet wist ten tijde van de persconferentie.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 11:20
    • Rogerzzz, Ik las het elders eerst.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 11:49
  • Red Bull heeft 4 zitjes tot hun beschikking. Als Albon daar niet goed genoeg voor is en hij kan elders in de F1 terecht, dan moeten ze hem gewoon laten gaan.

    • + 1
    • 4 sep 2021 - 11:05
    • Dat vind ik ook, Horner niet zeuren.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 11:48
    • Musicman

      Posts: 104

      ze laten hem ook gaan ,, maar willen hem als goedmakertje "helpen" (voornamelijk goedmakertje naar Thaise RedBull mede eigenaar)

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:16
  • Numnum

    Posts: 3.176

    "Williams rijdt namelijk rond met Mercedes-problemen en Mercedes-talent George Russell is een van de coureurs bij de renstal uit Grove."

    Huh?

    • + 2
    • 4 sep 2021 - 11:08
    • Patrace

      Posts: 2.714

      Groot probleem, dat Mercedes.. :-)

      • + 2
      • 4 sep 2021 - 11:41
  • MLTG

    Posts: 603

    Ja, vind ook dat RB gewoon maar elke rijder overal moet mogen en kunnen droppen. Zelf waren ze ook heel netjes met hun correurs toen die weg wilden dus snap ook niet dat andere teams niet gewoon open staan voor de plannen van RB met hun rijders.

    • + 1
    • 4 sep 2021 - 11:22
  • Hopelijk probeert Mercedes zijn kans bij Williams niet te blokkeren. versus Mercedes zit mogelijke Albon transfer dwars ...



    Zo ...

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 11:22
  • Horner is in slaap gevallen, vrees ik. Wat Toto doet en wil, lijkt mij perfect normaal.

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 11:22
  • Snork

    Posts: 12.522

    Albon verdient een plek bij SAT. Yuki vind ik veel te wisselvallig en maakt het onvoldoende waar. Leuk voor Honda, maar Albon is sneller.

    • + 1
    • 4 sep 2021 - 11:31
    • Helemaal mee eens, Yuki zakt steeds verder door het eis. Die komt er niet bij RB. Er zit ook niet veel talent achter dus zou Albon zeker daar plaatsen.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:58
  • Met alle respect... maar ik zit niet te wachten op een comeback van Albon. Hele aardige jongen lijkt het, maar was opzich niet heel indrukwekkend in zijn debuutjaar tot aan de overplaatsing naar RB.

    De verschillen waren dat jaar wel groter met de top 3 en het middenveld... dus was het misschien een beetje optisch bedrog?

    Nu in de DTM, compleet anders, doet hij in mijn ogen best wel te weinig in vergelijk tot Lawson...

    Albon een hele aardige rijder, maar net als Hartley, uit paniek terug gehaald naar RB.

    • + 1
    • 4 sep 2021 - 11:32
    • They race me soooo hard. :'-(

      • + 3
      • 4 sep 2021 - 11:33
    • Hij zakte niet door het ijs zoals Yuki nu doet. Albon is beter.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 14:00
  • Kubica

    Posts: 4.221

    Williams rijdt rond met Mercedes problemen ???? Hoe moet ik dat begrijpen ?

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 12:15

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar