user icon

Tsunoda heeft nog geen zekerheid voor 2022

  • Gepubliceerd op 04 sep 2021 13:01
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

De entree van Yuki Tsunoda in de Formule 1 verliep zeer succesvol. De jonge AlphaTauri-coureur wist bij zijn debuut in Bahrein gelijk in de punten te eindigen. Maar daarna verliep zijn seizoen wisselvallig en stond de Japanner met enige regelmaat in de grindbak.

Door de wisselvalligheid staat het nog niet helemaal vast of Tsunoda in 2022 ook voor AlphaTauri zal rijden. Ook de Japanner zelf is er nog niet helemaal zeker van. In gesprek met Reuters gaat hij in Zandvoort in op zijn toekomst: "Het is 50/50. Er waren veel hoogtepunten en dieptepunten, het is tot nu toe geen consequent seizoen. Ik denk dat ik meer consequent moet presteren."

Gelukkig voor Tsunoda heeft zijn teambaas Franz Tost alle vertrouwen in de Japanse coureur. Tost liet eerder aan Motorsport-Total.com weten niemand anders naast Tsunoda en zijn teamgenoot Pierre Gasly op het oog te hebben: "Ik hoop dat we blijven racen met Pierre en Yuki volgend jaar. Ik zie geen andere coureur. Ik zie ook geen alternatieven." Het is dus nog even afwachten voor de talentvolle Japanner. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Tja wie dan wel... en nee geen Albon omdat het zon lief bescheiden jonkje is...

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 13:06
    • MLTG

      Posts: 574

      Albon word door andere teams gesmeekt om te komen, volgens Horner dan.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:38
    • Ik wacht t wel allemaal af. Sinds Ocon zogenaamd zeker was van een stoeltje bij 2 tot 3 teams en na een switch van Riccardo buiten de pot kon pissen... wacht ik liever op een bevestiging.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 14:26
  • Om 13.01, 1 minuut na een erg vermakelijke FP, gooien ze dit nieuw de ether in? Opvullertje om de tijd te doden. En precies hetgeen ik eerder al suggereerde; waarom Albon naar een Mercedes powered team als je een manke Tsunoda met een Honda hebt???

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 13:11
    • Omdat het toch Yuki wordt.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:24
    • MLTG

      Posts: 574

      Omdat het roepen van Honer gebaseerd is op niks. Die roept maar wat. Williams en Alfa praten waarschijnlijk met tal van rijders. Maar hij houd er wel van hetvuurtje op te stoken bij MB.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:40
    • ringo

      Posts: 3.431

      Denk dat er wel potentieel in yuki zit. Eerste seizoen moet je niet opbranden als je zijn curve ziet..yuki heeft iets wat gasly en albon niet heeft .. ballen...

      • + 1
      • 4 sep 2021 - 13:51
    • @ringo

      Oh, daarom heeft Gasly 3x zoveel (!!) punten. Omdat Yuki ballen heeft en Pierre niet. Juist ja.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:56
    • Inderdaad, Yuki hoeft niet opgebrand te worden. Zou niet fair zijn. Maar Horner hoeft niet verbaasd te zijn over Toto's reactie wat Albon betreft.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 13:57
    • Ik zou dit bericht op 5 September rond 10:00 uur nog een keertje plaatsen want 3x is scheepsrecht.

      • + 2
      • 5 sep 2021 - 10:00
  • In juni is de beslissing genomen om Tsunoda naar Italië te verplaatsen, een keuze die hem naar eigen zeggen geholpen bij het verbeteren van zijn benadering van races; het moet worden gezegd dat er wel enige verbetering zichtbaar is. Van zijn in totaal 18 punten heeft hij er 16 weten te vergaren in de afgelopen 7 races (dus: vanaf juni 2021). Dit staat echter nog altijd in schril contrast met zijn teamgenoot Gasly, die in diezelfde periode 38 punten van zijn in totaal 54 punten heeft weten te scoren.

    Tsunoda is te vroeg gebracht, zoveel moge inmiddels wel duidelijk zijn. Hem compleet droppen zou echter kapitaalvernietiging zijn. Dit jaar is reeds afgeschreven. Ofwel laten ze hem nog een jaartje rondharken in de SAT om te kijken of het er alsnog uitkomt, ofwel gaat hij een jaartje terug naar de F2 om daar op te drogen. De snelheid is het probleem niet. Tsunoda mist maturiteit. Dat resulteert in onbehouwen acties, slecht bandenmanagement en driftbuien. Dát is het probleem.

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 13:46
    • Snork

      Posts: 12.408

      Een veelbelovende fles rode wijn die te vroeg opengetrokken is. Wilde stroeve tanines en nog niet uitgebalanceerde smaaktonen maken er een rommeltje van, maar alle smaken los van elkaar beloven een mooie wijn als het nog wat jaren krijgt.
      Nou, dat dus. Kurk er weer even terug op of gewoon opdrinken en accepteren. Ik denk dat ze Yuki een jaartje meer geven. Al was het alleen maar omdat de support van Honda komend jaar niet vrij van wensen/eisen zal zijn richting Res Bull.

      • + 0
      • 4 sep 2021 - 14:18
  • John6

    Posts: 5.650

    Yuki eruit en Albon erin, ik heb nog niet 1 goede GP van Yuki gezien, laat hem nog maar even oefenen in een andere klasse.

    • + 1
    • 4 sep 2021 - 13:49
  • Randyloft

    Posts: 80

    Zodra je teambaas aangeeft vertrouwen te blijven houden, weet je dat het klaar is.

    • + 0
    • 4 sep 2021 - 13:52

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 264
  • Podiums 3
  • Grand Prix 143
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar