user icon

Ferrari: "Wij hebben de beste coureurs van de grid"

  • Gepubliceerd op 06 aug 2021 07:35
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz en Charles Leclerc vormen het beste coureursduo van de F1-grid. Dat zegt Ferrari-teambaas Mattia Binotto nadat zijn team afgelopen zondag de derde plaats in het constructeurkampioenschap heeft heroverd ten koste van McLaren.

Met twee coureurs die allebei het maximale uit de auto halen, een schril contrast met vorig jaar toen Sebastian Vettel zoveel moeite had, zegt teambaas Binotto dat het laat zien hoe belangrijk het is om twee coureurs te hebben die op het maximale van hun kunnen presteren

Hij vertelde het Spaanse dagblad AS: "Bij Ferrari hebben we het beste coureursduo op de grid. Carlos integreert heel goed en verbetert zichzelf elke race. Hij is een geweldige referentie voor Charles, hij drijft hem tot het uiterste."

"Ze voegen allebei rond 80 punten gescoord en dat laat zien hoe belangrijk het is om twee coureurs te hebben die beide meedoen voor de punten en die verzamelen voor het constructeurskampioenschap."

Binotto kijkt al naar de toekomst met zijn jonge line-up. Terwijl Leclerc een langetermijncontract heeft dat loopt tot eind 2024, tekende Sainz alleen een tweejarig contract voor 2021 en 2022. Binotto: "Deze twee zullen ons in de toekomst veel voldoening geven."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.424

    Ha, ha, die Binotto. Hij heeft wel humor

    • + 1
    • 6 aug 2021 - 07:46
    • Hoezo heb je het artikel gelezen? De titel is namelijk iets anders dan de kop. Qua duo heeft hij misschien wel gelijk hoor. Max en Hamilton zijn wel betere coureurs, maar Binotto heeft het over duo’s. Dan is Ferrari inderdaad misschien het sterkste. Ik vind zowel Sainz als Leclerc beter dan Bottas en Perez (tot nu toe dit jaar).

      • + 11
      • 6 aug 2021 - 08:04
  • McHoek

    Posts: 37

    De kop van het artikel zegt wel weer totaal iets anders dan uiteindelijk in het artikel wordt gezegd.
    Dat Ferrari de beste rijders duo heeft ben ik het overigens wel met binotto eens.

    • + 2
    • 6 aug 2021 - 07:54
    • Er staat toch rijders, dat is meervoudig. Niks mis m Er de kop en ook al ben ik niet voor Ferrari ben ik het hier wel mee eens.

      • + 0
      • 6 aug 2021 - 08:07
    • Edgar

      Posts: 1.534

      Beste coureurs of beste duo, vind ik nogal een verschil...

      • + 1
      • 6 aug 2021 - 08:24
  • Toch weer een schop na geven aan vettel zielig hoor

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 08:06
    • Edgar

      Posts: 1.534

      Het zal wel anders gezegd zijn dan het hier gebracht word, as usual...

      • + 2
      • 6 aug 2021 - 08:18
  • Edgar

    Posts: 1.534

    Ik weet niet of het Ferrari duo sterker is dan bv het duo Verstappen/Perez, maar sterk zijn ze zeker, sterker dan de laatste jaren Ferrari gehad heeft, verder staat de kop weer eens lekker ver van het artikel zoals gebruikelijk bij de stukjes schrijver...

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 08:23
  • Niet lullen maar gassen, dat is iets wat Ferrari en de coureurs toch echt wel doen. Sainz heeft zich super aangepast in een nieuw team en Leclerc is natuurlijk buitengewoon talent. Ik vind helemaal mooi

    • + 4
    • 6 aug 2021 - 08:45
  • By far het beste duo. Geen discussie over mogelijk lijkt me. Leclerc is van het niveau Verstappen/Hamilton en Sainz van het niveau Norris/Alonso.

    • + 1
    • 6 aug 2021 - 09:23
    • Rimmer

      Posts: 8.744

      Die oude Alonso had Lewis kinderlijk eenvoudig bij de balletjes beet in die jumbojet.
      Denk dat Leclerc niveau Verstappen/Alonso is en Carlos niveau Norris/Hamilton.
      Waaaaat? Zeg ik hiermee dat Lewis overrated is?
      Ja dat zeg ik. In het seizoen dat Lewis echt moet laten zien wat hij kan grossiert hij in fouten en blunders en levensgevaarlijke acties. Hij had zonder de vele uitvalbeurten van Max nu al op een hele dikke achterstand gestaan. Ik vind zijn seizoen tot nu toe een magere 7 of een 7.5
      Norris, Alonso en Max rijden dit seizoen veel beter dan een 7.5

      • + 5
      • 6 aug 2021 - 09:37
    • Das Haus

      Posts: 148

      @Rimmer, zeker Hamilton's debuutjaar gemist....

      • + 1
      • 7 aug 2021 - 00:01
  • Klinkt als een contractverlenging in de maak voor Carlos ;)

    Die twee vullen elkaar heel goed aan en Ferrari lijkt stappen te maken. De potentie voor de top is er zeker!

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 09:47
  • Ik als Tifosi kan dit alleen maar beamen.

    Nou moet ik wel zeggen dat het duo Lance en Esteban ook wel hoge ogen gooit hoor.

    • + 1
    • 6 aug 2021 - 10:05
    • Tifoso.

      Desalniettemin blijkt maar weer eens dat wijsheid met de jaren komt Ouwe. Mooi dat je na al die jaren als trouwe Lancelot je eindelijk focust op een team. Uiteraard zonder de oude liefde weg te gooien.

      • + 2
      • 6 aug 2021 - 10:20
    • Benvenuto Vecchio!

      • + 1
      • 6 aug 2021 - 11:05
    • Snelle Eddy
      Zo oud is mevr. Stroll nog niet hoor. En ze kan je zeker jonger laten voelen.

      • + 1
      • 6 aug 2021 - 11:56
    • Haha. Mevrouw Stroll rolt de mouwtjes nog wel eens op ja?

      • + 0
      • 7 aug 2021 - 09:46
    • Niet alleen de mouwtjes Snelle.

      Na 'n handbeurtje van haar heb ik drie dagen last gehad met een plasje doen.

      • + 0
      • 7 aug 2021 - 09:49
  • Da’s weer een voordeel als je haar kaarsrecht omhoog is geblazen hé.
    Met geen haartje voor je oogjes kun je de coureurs goed bekijken...

    • + 0
    • 6 aug 2021 - 16:47

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 470
  • Podiums 5
  • Grand Prix 242
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar