user icon

Goed nieuws vanaf Spa-Francorchamps: na noodweer komt zonneschijn

  • Gepubliceerd op 26 jul 2021 11:21
  • comments 11
  • Door: Arjan Hoefakker

Goed nieuws vanaf Spa-Francorchamps. Er werd afgelopen weekend weer gereden door raceauto's op het glooiende circuit door de Ardennen.

Vorige week waren er grote zorgen omdat toegangswegen, tunnels en een deel van de constructie onder de baan zwaar beschadigd waren als het gevolg van waterstromen en hevige regelval. 

 

 

Afgelopen vrijdag werd de regio wederom getroffen door noodweer. Toch reden er zondag weer auto's over de baan onder een stralende zon, zo valt te zien op het officiële Twitter-account van het Belgische circuit. De baan bij Spa is binnenkort gastheer van de Formule 1 Grand Prix van België. 

 

 

 

De Formule 1 Grand Prix van Spa-Francorchamps wordt gereden van 27 - 29 augustus. Het lijkt er dus op dat Max Verstappen en Lewis Hamilton het ondanks het noodweer van de afgelopen tijd gewoon tegen elkaar kunnen opnemen op het iconische circuit door de Ardennen. 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • 37 doden te betreuren door het noodweer en de schade loopt in de miljarden, maar inderdaad, nu is er zonneschijn! Er kan immers weer worden geracet. Gelukkig is alles uiteindelijk toch weer op zijn pootjes terechtgekomen.

    • + 6
    • 26 jul 2021 - 11:54
    • walteij

      Posts: 1.550

      Brood en spelen, Julius!

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 12:35
    • Je kan maar ergens over vallen.

      Ja de gevolgen van het noodweer zijn op zijn zachtst gezegd verschrikkelijk. Dit artikel doet daar dan ook niks aan af. Positieve punten benoemen in barre tijden is heel normaal.

      • + 2
      • 26 jul 2021 - 12:38
    • @RogerZzz Ja en?!? Moet je daarom alles in het leven maar stil leggen en treurig gaan zitten doen uit zogenaamde solidariteit met de slachtoffers van de overstromingen? Hou toch op man! Wees blij dat er gewoon weer geracet kan worden, eindelijk weer wat positiviteit in de wereld in deze verder vrij treurige wereld waar velen altijd maar over van alles en nog wat lopen te zeiken tegenwoordig..

      • + 3
      • 26 jul 2021 - 15:34
    • @Rogerzzzz, Naast de vele lokale medewerkers van het circuit zelf draaien de regionale hotels en horeca op het succes van het circuit mee.
      Mooi toch dat ze alles weer snel "up and running" hebben zodat de lokale economie gewoon verder kan draaien.
      Of moeten die mensen naast hun huis nu ook hun baan verliezen?

      • + 2
      • 26 jul 2021 - 20:23
    • Waalse minister riep Vlamingen op om massaal te komen toeristen. Bij deze nodig ik graag onze Noorderburen uit. Hoe meer centen, hoe beter....

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 22:35
  • Weer racen op Spa is één en natuurlijk mooi, maar hoe is het bijvoorbeeld met de infrastructuur rondom het circuit gesteld?
    Ziet het ernaar uit dat men straks 75.000(?) man kan ontvangen, zo’n bezoekersstroom? (etc.)

    Kortom, mij lijkt het nog een beetje voorbarig om al een polonaise te gaan lopen.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 12:34
    • Doen ze ook niet! Teveel bergop en bergaf. Ooit bergaf een polonaise gedaan Larry? Met looprekje!? Krijg je domino.. Ook mooi!

      • + 0
      • 26 jul 2021 - 15:11
    • Ziet het ernaar uit dat men straks 75.000(?)

      --
      Nog niet eens zeker.
      De geldigheid van pcr test is verlaagd van 72u naar 48u.
      Die van snelle antigen naar 24u.
      Volledig weekend betekend dus een nieuwe test voor zondag., volledige vaccinatie.

      • + 1
      • 26 jul 2021 - 15:21
  • Net nieuws gekomen dat meerdaagse festival tot met 1 september niet doorgaan in Nederland. Ik weet off-topic

    Maar toch dit zegt wel wat voor de kansen van de F1 dit jaar op Zandvoort. Deze is super laag.

    Misschien voor de mensen met een tribune kaartje aangezien festivals met zitplaatsen wel door mogen gaan.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 15:32
  • Vreemd, geen woord over de 24h van het komende weekend. Publiek in 3 bubbels, geen overnachting en test verplicht. Ik denk dat ik zaterdag toch eens ga piepen. Vanaf volgend jaar terug midweek hopelijk.

    • + 0
    • 26 jul 2021 - 22:33

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar