user icon

Alonso verwacht dat er nog wel wat aanpassingen nodig zijn na sprintkwalificatie

  • Gepubliceerd op 09 jul 2021 14:56
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Fernando Alonso denkt dat er nog wel wat aanpassingen nodig gaan zijn na de eerste sprintrace die volgende week wordt gereden op SIlverstone. 

Lewis Hamilton zei eerder al weinig te verwachten van de sprintrace, terwijl Max Verstappen denkt dat het de pikorde wel een beetje zal op schudden. Lewis Hamilton verwacht dat het een optocht wordt. 

Fernando Alonso is benieuwd."Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen en het is een format dat voor verrassingen kan zorgen", zegt de 39-jarige Spanjaard uit Oviedo.

"Ik weet zeker dat er aanpassingen zullen komen voor de andere twee evenementen, want zelfs de Formule 1 zegt dat dit een test is. We hebben vrijdag Q1, Q2 en Q3 en het zal daarna heel moeilijk zijn om de volgorde van de kwalificatie te veranderen. De snelste start als eerste op zaterdag, dat zal min of meer zo zijn in de race en dan krijg je zondag gewon hetzelfde", voorspelt hij
"Ik denk niet dat we veel nieuws zullen zien. De snelste auto's zullen voorop rijden."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Off-topic: Beetje vreemd een (aankomend) weekend zonder GP...

    • + 0
    • 9 jul 2021 - 15:19
    • 4 achter elkaar was wel heel veel geweest. en nu hebben ze mooi de tijd om de bull te perfectioneren.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 15:23
    • Da’s waar, maar kweenie...

      Zal toch raar zijn, een koelkast of twee leegdrinken zonder actuele F1-race op tv.

      • + 2
      • 9 jul 2021 - 15:27
    • BBQ an, Paar oude races terugkijken. EK finale. Beetje reaguren.

      Niks aan het handje. En die koelkasten gaan toch wel leeg. Ook nog een beetje mijn tenten verstevigen denk ik, Want die gaan dit jaar nog vaak gebruikt worden.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 15:31
    • ik ben blij toe, eindelijk eens een weekend zonder die pestpokke formule 1. helemaal krankjorum word je van die idioterie, een stel debielen die rondjes rijden, nou nou, als je daar fan van bent dan is er iets serieus mis in je bovenkamer.
      ga liever eens een mooie boswandeling maken, van de natuur genieten, vogels spotten, dan doe je nog eens wat nuttigs

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 16:23
    • T’is enkel dat ‘t bier dan beter smaakt @PC, de F1 interesseert mij verder ook geen ene reet.

      Trouwens, jij van de natuur genieten en vogels spotten...
      Dat moet wel codetaal zijn voor iemand van de maffia begraven.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 16:35
    • dat klopt
      van de natuur genieten = iemand omleggen
      van de natuur genieten en volgens spotten = iemand omleggen en in het bos begraven

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 16:38
    • en volgens = vogels :)

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 16:38
    • tip: Ga wel eerst ´vissen´ voordat je van de natuur geniet en vogels gaat spotten.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 17:03
    • Een koelkast of twee? Kan je butler je wel bijhouden met vullen?

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 21:51
    • Mijn butler vult niet bij, hij stuurt de bedienden aan @PM.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 23:12
    • Ik vis me de tering @Roy, de Barbeelteller staat al op 7 stuks dit seizoen. Morgen lekker weer een hele dag naar de Ijssel om de score proberen op te krikken.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 23:28
  • Heb niks met deze man,Wel jammer vooralsnog voor team Enstone kan veel beter .!!!!

    • + 0
    • 9 jul 2021 - 16:26
    • Buurman

      Posts: 1.536

      Ik heb gisteren een opgegeten boterham opgeraapt.

      • + 1
      • 9 jul 2021 - 17:11
    • En smaakte hij? 5 seconde regel. Niks aan de hand.

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 17:18
    • @Buurman
      Ik een lege bananenschil.
      Zag 'm gelukkig net op tijd anders was ik waarschijnlijk op mijn achterhoofd gevallen....

      • + 0
      • 9 jul 2021 - 17:46

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar