user icon

Mercedes laat Williams in de wachtkamer staan rondom Russell

  • Gepubliceerd op 28 jun 2021 09:57
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Williams-teambaas Jost Capito denkt dat George Russell heel blij zou zijn om in 2022 bij het beroemde Britse team te blijven. De 23-jarige coureur en Mercedes-junior lijkt echter volgend jaar te worden gepromoveerd naar het fabrieksteam van Mercedes in de plaats van Valtteri Bottas.

Capito bevestigde dat het driejarige contract van Russell bij Williams eind dit jaar afloopt, en dat hij daarom vanaf 2022 en daarna vrij is om te gaan en staan waar hij wil.

Dom

De nieuwe teambaas van Williams: "Ik denk dat hij het op dit moment leuk vindt om bij Williams te zijn. Hij werkt graag met ons samen en ziet waar het team naartoe gaat. Hij ziet de veranderingen die we maken, de benadering die we hebben, en hij is zeer ondersteunend en positief over dit alles."

"Het is duidelijk dat als hij de kans krijgt om in een Mercedes te stappen, het dom zou zijn om dat niet te doen. Maar als hij dat niet doet, denk ik dat hij heel blij zou zijn om bij ons te blijven. Dit is alles waar we voor kunnen werken en op hopen."

Mercedes biedt Russell contract aan

Voorlopig laat Mercedes Williams in de wachtkamer staan. Het Duitse team is degene die de beslissing neemt en heeft vooralsnog niets van zich laten horen.

"Elke keer dat het contract van een coureur afloopt zijn er twee opties; ze vertrekken of ze tekenen een nieuw contract en blijven. Het is een normale gang van zaken", zo stelt Capito. "Het is duidelijk dat we een back-up plan moeten hebben, omdat we verwachten dat Mercedes hem een ​​aanbod doet."

"Maar op dit moment denk ik niet dat we iets hoeven te doen totdat Mercedes heeft besloten wat ze gaan doen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 3.536

    Volgorde Mercedes:
    1) Eerst Hamilton vastleggen
    2) Dan een tweede rijder vastleggen

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 09:57
    • Zou stap 2 niet naadloos in verband staan met stap 1?

      Lewis zou namelijk basissalaris in moeten leveren dus een nieuw bonus module voor een teamgenoot verslaan zou best eens in zijn nieuwe contract op kunnen duiken.

      • + 1
      • 28 jun 2021 - 10:04
    • Hamilton wil graag Bottas als wingman houden. Toto is wel klaar met de Fin en vind dat het tijd is om Lewis’ zijn potentiële opvolger (Russel) klaar te stomen.

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 10:43
    • Zucht

      Posts: 462

      Ik zou liever zien dat
      1) wolff er uit wordt gegooid
      2) Russel wordt vastgelegd
      3) Hamilton tekent of aan de dijk wordt gezet.
      Dat kun je grote schoonmaak noemen, (dan zou eigenlijk ook de fia een schoonmaak verdienen) maar tis in elk geval een hoop minder ergernis voor -niet onbelangrijk- mij

      • + 1
      • 28 jun 2021 - 12:31
    • Wolff weg betekent een boel lol weg.

      Als het zover dreigt te komen start ik de petitie #Wolffmoetblijven.

      • + 1
      • 28 jun 2021 - 13:56
    • Zucht

      Posts: 462

      Eindelijk een positieve bijdrage Larry!

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 15:20
    • Beri

      Posts: 3.536

      Zonder de Wolff zijn er meer schapen. En schaapachtig kijken naar een optocht, daar pas ik voor.

      #RedDeWolff

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 19:28
  • John6

    Posts: 5.435

    Eind dit jaar, ze kijken gewoon hoe 2021 gaat verlopen.

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 10:01
  • Beamer

    Posts: 1.119

    Hoe goed Russell ook is, voor volgend jaar heeft hij weinig keus naast Mercedes en Williams. Bijna alle andere goede plekken zijn al bezet. De enige teams waar ik een verandering zie zijn: Mercedes (wel of geen Bottas), Alfa Romeo (ik verwacht dat Kimi stopt) en Williams (hopelijk zien ze in dat Latifi het niet is). Voor de rest ligt volgens mij alles al vast (of mis ik iets?).

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 10:13
    • Phantom01

      Posts: 558

      laten we de geruchten molen wat opvoeren, ik hoorde gister van (peppie of kokkie) dat McLaren ook oren heeft naar Russel voor volgend jaar en dan exit voor Ric. als hij zo door gaat.

      • + 1
      • 28 jun 2021 - 10:20
    • ik heb het al ééns gepost, maar na alle aanvallen van Merc richting RBR dit jaar... denk ik dat Russel ondertussen echt wel contact heeft of heeft gehad met RBR over het 2e stoeltje bij hun. Het is niet voor niets dat RBR niet over contract verlenging wil praten met Perez. Zij zien een kans om het talent van Toto weg te nemen als ze nog een jaar door gaan met Bottas. En ik denk dat Russel het wachten helemaal beu is, en eerlijk gezegd... vind ik dat helemaal niet vreemd.

      • + 2
      • 28 jun 2021 - 10:21
    • Perez ligt ook nog niet vast(dacht ik?).

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 10:21
    • snailer

      Posts: 5.635

      AT en RBR dacht ik Beamer

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 10:45
  • Vettel naar Merc. Russell naar Aston Martin en Bottas naar Williams

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 13:36
    • Beamer

      Posts: 1.119

      Waarom zou je Vettel in huis halen (die Stroll nu niet echt op mijlenver achter zich laat) tegen een hoger salaris, dan Russell nemen waarmee je voorlopig wel een jaar of vijf (of meer) mee verder kunt?

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 14:15
  • Waarom zou Russell geen optie zijn voor RB als Perez straks toch niet voldoende bevalt?

    Kan ook zijn dat George allang is vastgelegd door Mercedes...

    • + 1
    • 28 jun 2021 - 14:01
    • klopp61

      Posts: 178

      Ik zou ook voor Russel kiezen. maar dat wil hamilton niet.

      • + 0
      • 28 jun 2021 - 14:21
  • klopp61

    Posts: 178

    Klopt beri en dan 2e rijder bottas.

    • + 0
    • 28 jun 2021 - 14:15

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 3
  • Podiums 0
  • Grand Prix 48
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar