user icon

Tsunoda verlegt prioriteiten: "Ik moet mijn kwalificaties verbeteren"

  • Gepubliceerd op 22 jun 2021 11:04
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Yuki Tsunoda zegt dat zijn prioriteit voor de toekomst moet liggen bij het verbeteren van zijn kwalificatieprestaties na zijn crash, afgelopen zaterdag tijdens de kwalificatie op Paul Ricard. Niet voor de eerste keer in dit seizoen maakte de Japanse coureur op een cruciaal moment in de Franse Grand Prix een kostbare fout en crashte hij in Q1.

De schade die hij opliep bij de crash dwong hem om de race vanuit de pitstraat te starten, waardoor zijn kansen op een goed resultaat zo goed als klaar waren voordat de race zelfs was begonnen. Helmut Marko was weer gefrustreerd en noemde zijn talent koppig, wild en iemand die niet wil luisteren.

Beter opletten

Tsunoda is blij dat hij de race in ieder geval zonder verdere incidenten heeft voltooid, maar erkent dat hij dergelijke fouten in de toekomst moet vermijden.

"Ja, qua kilometers, ervaringstechnisch is dit altijd een goede stap om een race tijdens je debuutseizoen te voltooien", zei de AlphaTauri-coureur na de race. “Je hebt veel kilometers nodig om te concurreren en de race te leren kennen, dus dat was positief."

"Maar ik moet de kwalificatie verbeteren om in betere posities te starten om meer kans te hebben om in de punten te eindigen. Ik moet van dit weekend leren en het gewoon verbeteren."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Golf-GTI

    Posts: 440

    Tsunoda verlegt prioriteiten: "Ik moet mijn oren beter gebruiken"

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 11:16
    • Of Tost moet wat minder sambal in zijn macaroni doen.

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 12:33
  • Joeppp

    Posts: 4.491

    Yuki wordt gewoon helemaal aan gort gereden door Gasly. Ik hoop voor hem dat er snel verbetering in komt want anders wordt het een korte F1 carrière. Ik weet niet hoe de afspraken volgend jaar met Honda zijn over deze japanse coureur maar ik kan mij voorstellen dat het dan wat makkelijker is om weer afscheid van hem te nemen.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 11:20
    • Dat hij door Gasly verslagen wordt is overduidelijk, maar ook niet zo heel vreemd. Pierre kent de auto, het team en heeft veel meer ervaring. Dus dat Yuki het daar tegen aflegt vind ik zelf niet zo erg. Wel lijkt het me vitaal dat hij een (snelle) leercurve moet laten zien en die is nu nog even heel ver te zoeken...

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 11:25
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Voorlopig rijd alleen Yuki zichzelf aan gort, daar doet Gasly zelf niks aan...

      • + 6
      • 22 jun 2021 - 11:25
    • Snork

      Posts: 11.877

      Ik denk dat Honda na 2021 weinig eisen inbrengt over de rijders bij RBR en SAT. Als ze al iets te eisen hebben, ze stappen per slot van rekening zelf uit de F1 en leveren alleen nog support aan Red Bull Power Trains. Wellicht dat voor die support wat eisen/wensen op tafel liggen over een Japanse coureur, anderzijds is Honda ook niet happy met een Japanse coureur die niet het beste laat zien waar Honda toe in staat is.

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 12:45
  • Begon leuk, maar misschien beetje overmoedig geweest.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 11:34
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      *misschien????

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 11:41
    • Misschien!! Ik kan niet in de jongen zn hoofd kijken …

      • + 1
      • 22 jun 2021 - 11:53
    • Ik denk dat Yuki de F1 een beetje onderschat heeft, en daar nu flink leergeld voor aan het aftikken is.

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 14:08
  • AirJan

    Posts: 1.210

    Yuki moet gewoon eens races en kwalificaties op safe gaan rijden in plaats van het onderste uit de kan te willen halen. Gewoon een stuk of 5 kwalificaties en races netjes uitrijden om de auto te leren kennen, daarna weer de limiet opzoeken.
    Als hij zo doorgaat zit Albon volgend jaar weer in de auto.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 12:20
  • Was ook niet handig van Marko om hem in het begin met Verstappen te vergelijken. Dat sla je hoe dan ook toch op als coureur en daarmee wat de lat veel te hoog gelegd voor Yuki.

    • + 2
    • 22 jun 2021 - 12:31
    • Mee eens. Bovendien legt Yuki zelf de lat al (veel te) hoog.

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 15:35
  • Numnum

    Posts: 2.872

    Iets minder hard proberen is soms juist ook een optie.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 12:41
  • roybona

    Posts: 82

    Moet snel beter worden , anders is het exit ! Rijdt bar slecht

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 12:52
  • John6

    Posts: 5.435

    Vele zeiden het ook al veel te positief over Yuki in de media geweest, als hij zijn best doet krijgt hij volgend jaar misschien ook nog wel een kans.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 14:59
  • Arran

    Posts: 1.120

    Het word dit jaar een spannende race, wie gaat er meer brokken maken, Yuki of Nikita..

    ieder geval Drama en Spektakel gegarandeerd.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 16:38
    • Als hij die test bij Mercedes nog krijgt dan gok ik op Grotejan.

      • + 0
      • 22 jun 2021 - 19:00
  • Denzelmob

    Posts: 52

    Kwalificatie verbeteren ? Jij moet thuisblijven en je stoeltje afgeven aan Albon.

    • + 0
    • 22 jun 2021 - 21:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 10
  • Podiums 0
  • Grand Prix 10
  • Land JP
  • Geb. datum 11 mei 2000 (21)
  • Geb. plaats Kanagawa, Japan, JP
  • Gewicht 54 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar