user icon

Regen gestopt! Paul Ricard droogt rap op, kans op regen blijft 80% voor aanvang race

  • Gepubliceerd op 20 jun 2021 13:14
  • comments 15
  • Door: Bo Brautigam

Waar eerder werd gemeld dat het Circuit Paul Ricard kletsnat was als gevolg van regenval, blijkt nu dat de regen tijdens de Formule 3-race is gestopt en de baan op rap tempo is opgedroogd. De regendans van George Russell heeft dus even gewerkt, maar de timing was net even verkeerd. 

Hoe dan ook, de kans op regen voor de race blijft 80%, goed voor zo'n 3 millimeter aan neerslag. Echter, gezien de hoge lucht- en baantemperatuur bestaat de kans ook dat - als er dan toch regen valt - de baan ook weer snel opdroogt. 

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Potverdorie!

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 13:20
    • Wel potverdorie nog eens aan toe zeg...
      Was getekend T. Hermans.

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 13:29
  • Beetle

    Posts: 1.513

    Jammer hoor, Max is volgens vele hier toch de regenmeester.
    Zou een kans op de overwinning alleen maar groter maken....

    • + 1
    • 20 jun 2021 - 13:28
    • Nee Max is geen regenmeester, Wel 1 van de betere in regen denk ik. Er is maar 1 regenmeester: Hamilton(krijg het mijn stror bijna niet uit) . Max is te wisselvallig op een natte baan, Dat kan goed uitpakken(brazilie) maar hij neemt wel veel risico. Leuk om naar te kijken maar niet goed voor je hart :p

      • + 4
      • 20 jun 2021 - 13:31
    • Bulldog

      Posts: 418

      Nou Roy Max hoort wel tot die groep. Hij doet zeker niet onder voor wie dan ook in de regen.

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 13:33
    • @ROY, mag je een keer hoog van de toren blazen, doe je het weer niet... Max is echt wel een regenmeester. Dat ie toen in Hongarije niet lekker ging lag aan de auto en niet aan Max...

      • + 2
      • 20 jun 2021 - 13:34
    • Dat zeg ik ook: 1 van de betere. Maar meester behoort er maar 1 toe, en ja die heeft ook fouten gemaakt op een natte baan, Maar noem mij 1 rijder die dat nooit heeft gedaan?

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:35
    • Golf-GTI

      Posts: 440

      Naast hoe goed iemand in de regen is, is het ook zeer afhankelijk hoe de downforce van de auto ingesteld is. Voor natte baan is meer downforce nodig, de Mercedes schijnt het nu meer te hebben dan de Red Bull auto.

      Maar goed lijkt er op dat regen weinig gevaar oplevert: de baan droogt super snel op...

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:48
    • snailer

      Posts: 5.635

      Zonder twijfel is Hamilton erg goed. Won alles in de regen tot 2 jaar terug in Duitsland. Daar maakte Hamilton 2 grote fouten. Vorig jaar liet hij weer zijn klasse zien in opdrogende condities en op Imola ging het weer mis.

      Ik denk dat die fouten ook komen omdat er een tweede extreem goede regen rijder is. En dat is echt Verstappen.
      Wat Verstappen betreft zou het de moeite zijn die F3 race op te zoeken en te vergelijken met de F3 race van vandaag.
      Wat Verstappen daar deed was mega.

      Eigenlijk zijn die 2 (Hamilton en Verstappen) enorm goed. In alle omstandigheden.
      Disclaimer: zijn wordt mee bedoeld dat het mijn mening is. Het is niet de waarheid.

      • + 2
      • 20 jun 2021 - 14:21
  • Tijd om de straattenten weer uit de schuur te halen.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 13:28
    • Kun je niet beter IN de schuur gaan zitten Roy, scheelt je 'n hoop geleur met je tenten.

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 13:31
    • Die kan je beter gewoon laten staan, al dat heen en weer getrek met dat spul is gewoon een bull onnodig werk.

      • + 1
      • 20 jun 2021 - 13:32
    • Straatfeesten moet je samen vieren.

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 13:32
    • Neem dan een grotere schuur en zet die midden op de straat. Hoe moeilijk kan het zijn?

      • + 0
      • 20 jun 2021 - 14:19
  • nr 76

    Posts: 1.902

    Ja, wat wordt het nou?? Lijkt Nederland wel, zeg.

    • + 0
    • 20 jun 2021 - 13:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar