user icon

Max Verstappen ligt liever wat langer op bed dan dat hij wandelend het circuit moet verkennen

  • Gepubliceerd op 04 jun 2021 09:55
  • comments 15
  • Door: Arjan Hoefakker

De leider in het werekdkampioenschap Formule 1 Max Verstappen ligt liever langer in bed dan dat hij een rondje circuit moet lopen met zijn engineers. Het zal wellicht niets te maken hebben met het feit dat Verstappen tegenwoordig erg gelukkig is met zijn nieuwe vriendin.  

Veel coureurs maken er een traditie van om de circuits op de donderdag wandelend te verkennen samen met hun engineers. Daarbij wordt dan doorgaans bekeken waar er tijdswinst te behalen valt en of er veranderingen aan het circuit zijn. 

De 23-jarige winnaar van de Grand Prix van Monaco stond nog niet eerder op het podium in Bakoe en dus werd door journalisten de vraag op geworpen wat nu het belang is van de trackwalk, ook nu er ook zoveel digitale mogelijkheden zijn om de baan te verkennen, zoals bijvoorbeeld de racesimulatoren. 

Verstappen antwoordt: "Ik heb er al sinds 2017 geen één meer gedaan. Ik heb helemaal geen zin om te wandelen", zegt hij lachend. 

"Ik verkies een paar minuten langer in bed. Als ik de baan wil leren kennen, dan rijd ik mijn out-lap gewoon wat langzamer, kijk dan wat om mij heen."

Bij het persmoment zit ook Esteban Ocon. De Alpine-coureur loopt wel trouw elke donderdag voor een Grand Prix zijn rondje en hij meent dat je dan pas echt kunt zien wat een simulator niet kan. 

Zo vertelt hij dat de baan momenteel nog als smerig is, dat er een aantal kerbstones is verlegd of ontbreken en dat hij daardoor niet verrast wil worden als hij in de auto zit. 

"Ik doe die wandel rondes altijd wel. Soms leer je er niets van, maar soms ook wel en het gaat erom dat die momenten dat je er wat van opsteekt voor mij belangrijk zijn." 

Verstappen bedankte Ocon vriendelijk voor de gegeven informatie. 

"Esteban vertelde mij zojuist een aantal dingen over de baan. Ik zal een paar meter eerder remmen tijdens mijn eerste ronde", aldus de Limburgse kanshebber op de wereldtitel dit seizoen. 

Een spreekwoordelijke lachende boer met kiespijn zal er vrolijker uit hebben gezien dan de gelaatsuitdrukking van Ocon op dat moment lijkt te zijn. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.291

    lol en nu brand heel internet Max af ! terwijl Hamilton 1 maand geleden exact hetzelfde aangaf!

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 10:01
    • Een paar jaar geleden vertelde Verstappen al dat hij geen trackwalks deed en toen volgden er bijna geen (serieuze) reacties.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 10:11
    • Rutger

      Posts: 386

      @beerkuh waar en door wie word Max aangevallen ? Ik zie nergens iets van mensen Max aanvallen, ga niet overdrijven man

      • + 2
      • 4 jun 2021 - 12:00
  • Dat zijn de uitspraken Verstappen. Je begint steeds meer op je rivaal te lijken 😋

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 10:02
  • beerkuh

    Posts: 2.291

    was overigens wel een hilarisch moment toe de camera naar Ocon switchte !

    • + 1
    • 4 jun 2021 - 10:05
  • Nieuwe hype: “Verstappen speelt mindgames met Ocon.”

    • + 2
    • 4 jun 2021 - 10:06
  • CBR600F

    Posts: 617

    Ik denk dat Ocon blij is dat de Formule 1 niet over de Nordschleife heen gaat.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 10:13
  • "liever in bed liggen" en dan een foto van hem en zijn vriendin er bij plaatsen...
    pure framing! foei

    • + 2
    • 4 jun 2021 - 10:29
    • Max doet zijn voorbereiding liever in bed, en dat snap ik wel.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 11:14
    • Arran

      Posts: 1.094

      Kan hem niet geheel ongelijk geven dat ie even wat langer naast zijn vriendin wil blijven liggen hoor dan bij dag en dauw over zo'n leeg circuit heen lopen.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 12:37
  • Wel grapig day Hamilton in het verleden hoer veel kritiek op kreeg. Daarbij gebruikt Hamilton die tijd niet om in bed te liggen. Hamilton is juist degene die het langste op het circuit aanwezig is.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 12:23
    • Wordt het niet een beetje overdreven om bij iedere gewoonte of actie van Hamilton of Verstappen een vergelijking te trekken?

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 13:05
  • DJJeffHax

    Posts: 643

    Ik geef Max groot gelijk, zou ik ook liever doen als Kelly bij mij in bed zou liggen.

    • + 2
    • 4 jun 2021 - 13:33
    • Arie54

      Posts: 3.798

      Smaken verschillen...

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 16:47
    • SEN1

      Posts: 1.047

      Ik wist dat deze zou komen hahaha

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 20:04
  • Een wandeling met engineers zou ik zeker overwegen. Even niet overleggen op kantoor, ieder achter zijn scherm met alle data en statistieken. Gewoon een andere contex, gezellig en wat informeler. Maar Max moet alleen maar doen wat hem het beste lijkt. En Ocon moet leren zwijgen natuurlijk.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 17:19

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar