user icon

Max Verstappen: "Start in Barcelona erg belangrijk voor het resultaat"

  • Gepubliceerd op 09 mei 2021 10:48
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

De eerste pole position dit jaar was voor Max Verstappen maar daarna was het Mercedes die de snelste tijd in Q3 opraapte tijdens elk raceweekend. Ook gisteren was de pole weer een prooi voor Lewis Hamilton, die hiermee een record verscherpte naar 100 pole positions uit zijn carrière.

Ondanks dat Verstappen in Q2 de Brit bijna op 3 tienden achterstand reed, was het toch Hamilton die de pole wist te pakken. De achterstand van Red Bull Racing op Mercedes is vergeleken met vorig jaar compleet geslonken. Was de achterstand vorig jaar nog 7 tienden per rondje, dit jaar is die achterstand volledig weg. Dat leidt tot tevredenheid en blije gezichten binnen de pitboxen van Red Bull.

Start is cruciaal

De Nederlander moet dus beginnen vanaf de tweede startplek en ziet dat de start het meest cruciale onderdeel kan worden voor de race van deze middag. Daar komt bovendien bij dat het rechte stuk in Barcelona tot aan de eerste bocht het langste rechte stuk na de start is op de F1-kalender dus motorvermogen zal ook erg belangrijk zijn.

Verstappen zegt hierover: "Ik weet dat Mercedes erg moeilijk te verslaan is. We moeten eerst zorgen voor een goede start, dat kan erg belangrijk worden voor het verloop van de race. De snelheid is er dus daar zal het in principe niet aan liggen."

"De snelle bochten op dit circuit kunnen zorgen voor te warme banden, dus het managen van de banden zal ook iets zijn dat ik zeker in de gaten moet houden. Ik zal proberen de hele race te blijven pushen om zo de overwinning te pakken."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Wie had de betere racepace in de trainingen? Verwacht helaas een herhaling van vorige week. Mercedes toch iets beter

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 10:59
    • @OrangeArrow:

      Gemiddelde tijden FP2
      Red Bull:
      Medium: 1m22.549s (3 laps)
      Soft: 1m23.322s (12 laps)

      Mercedes
      Medium: 1m22.735s (9 laps)
      Soft: 1m23.207s (9 laps)

      Ik geloof dat het beheurlijk aan elkaar is gewaagd.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 11:53
    • Gaat spannend worden inderdaad. wie kan het langste doorrijden op de rode band.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 13:11
  • Helaas kan ik het niet live zien, maar neem het wel op.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 11:01
    • Niet live zien?
      Ga je met je moeder op pad?

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 11:20
    • Nee naar schoonmoeder in Diemen (moest mee grrr)

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 11:21
    • mario

      Posts: 7.853

      Zet dan vooraf ook ff al je pushmeldingen uit van twitter, FB, NOS, NU nl, etc etc.... Voor je het weet zie je toch wie er gewonnen heeft en dat maakt het terugkijken toch minder leuk.... Ik spreek uit ervaring ;)

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 12:06
    • @Leclerc,
      En daar mag de tv niet aan?

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 12:19
    • Opladertje meenemen, en gewoon 1 1/2 uur op schoonmoeder's schijthuis gaan zitten...

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 12:19
    • @Schwantz,
      Waarom zou je als man in godsnaam op de wc moeten gaan zitten om naar een race te kijken?
      Nu kom ik uit een sportfamilie, maar als er een familiebezoek is en een sportevenement wat 1 of meerdere graag kijken staat de tv aan.
      Die rare machtspelletjes die sommige wijven spelen daar moet je niet in meegaan.

      • + 5
      • 9 mei 2021 - 12:23
    • @Mr. Monza

      Je krijgt van mij een +1

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 13:18
    • op de wc heb je wel rust, dat is ook wat waard.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 13:44
    • @hh

      ...en stank,dus je zal niet snel gestoord worden...

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 13:48
  • Fchandoe

    Posts: 165

    De start is hier en de volgende race zeker belangrijk.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 11:09
  • mordor

    Posts: 1.177

    Ik hoop op een klein wonder, maar met Mercedes op de schone lijn, en dezelfde compound, vrees ik met grote vreze.. En niet vergeten Leclerc in je slipstream, kan ook tranendal worden. Fingers crossed dat het bore fest wordt

    • + 3
    • 9 mei 2021 - 11:37
    • Want? Alsof Leclerc een crashkid is. Wat een onzin.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 11:51
    • marcio

      Posts: 2.539

      Sommige figuren beweren al geruime tijd dat Leclerc een brokkenpiloot is.😩🤔

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 12:05
    • Dat komt omdat Leclerc vorig jaar in relatief korte tijd een paar domme dingen gedaan heeft richting de 1e bocht.. Dan heb je al snel die reputatie..

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 13:36
  • mario

    Posts: 7.853

    Dus extra alert zijn op de startlichten en niet nog even je binnenspiegel bijstellen Max!!!

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 12:05
    • En in de opwarmronde niet vergeten ff z'n asbak in Bottas z'n auto leeg te kieperen...

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 12:41
  • Ik zie de MB erg makkelijk met groot verschil in snelheid inhalen, zoals Max zelf ook zei "sitting duck' in portugal, ook als Max aan kop komt is het zeker niet gedaan, ik zie het grote verschil in snelheid met inhalen voor me, DRS open en Max wordt ingehaald, door of LH of Bottas. Hopelijk vergis ik me.

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 12:13
  • Scheelt dat de starts van Max dit jaar goed zijn. Vooral als je het vergelijkt met afgelopen jaren waar het soms nog wel is stroef ging.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 12:43
  • De start is meestal bepalend voor de uitslag op deze baan, dat klopt.. Hopelijk komt Max goed weg, hij staat eigenlijk aan de verkeerde (vieze) kant van de baan maar kan hopelijk wel een slipstream pakken op Lewis..

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 13:34

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar