VT3: Sebastian Vettel verslaat Alonso in zaterdagtraining
- Gepubliceerd op 11 jun 2011 17:00
-
50
- Door: Robin Smeets
Alonso leek, net als gisteren, naar de snelste tijd te koersen. Echter, twee minuten voor het einde reed Vettel een 1:13.381 en was de Spanjaard daarmee ruim drie tienden te snel af. Nico Rosberg en Felipe Massa volgden op ruim een halve seconde van Vettel. Jenson Button was de enige andere coureur die nog binnen een seconde van de snelste tijd van Vettel reed op de vijfde plaats.
Mark Webber maakte een verloren training mee. De Australiër stond de gehele sessie in de pitbox met een probleem aan zijn KERS-systeem. Pedro de la Rosa zorgde ná het vallen van de vlag nog voor een code rood door zijn Sauber in de muur van bocht 3 en 4 te parkeren. Hij kon ongedeerd uitstappen. Verder zal het voor de Virgin- en HRT-coureurs nog lastig worden om tijdens de kwalificatie te voldoen aan de 107%-regel.
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 880
107%-tijd is 1.18,518.
Liuzzi, Glock, Karthikeyan en D\'Ambrosio zitten daarbuiten.
De la Rosa, wat een blunder! Crashen NA het einde van de sessie. :S
Posts: 10.089
hij was nog een snelle tijd aan het neer zetten, is helemaal geen blunder
Posts: 39
haha, gutierrez zal wel NOG MEER balen.
Posts: 880
Je mag één keer invallen bij het team dat gister al een wagen moest repareren .. en dan crash je je auto op een moment dat er TOTAAL niets meer viel te behalen zo, dat je mogelijk de Quali moet missen. Dat is een blunder.
Posts: 10.089
hij was alleen bezig nog een snelle ronde neer te zetten voor extra data
hij beschadigd hem daarbij ook niet heel erg en weet de schade beperkt te houden.. niks blunder
Posts: 880
Dat extra rondje zou een verschil maken, zeg. Er stond niets op het spel. Begrijp me niet verkeerd, maar als mensen de crash van (bijvoorbeeld) D\'Ambrosio een domme fout noemen (zie dat topic), dan is deze echt een tandje dommer. Dus: een blunder.
Posts: 136
Vermits d\'ambrosio,Glock,karthik...en Liuzzi de 107% niet halen,kunnen Alonzo,vettel,rosberg,massa enz een bod doen op de softs en super-softs .Een bitje cash op zak kan nooit geen kwaad.
Posts: 2.418
De la Rosa is er nog afgegaan. Ze kunnen weer aan het werk bij Sauber, want ik denk dat ook de wielophanging wel beschadigd is.
Ik ben trouwens nog steeds wel benieuwd waar sommige mensen het vandaan haalden dat McLaren hier de favoriet is en wel gaat winnen. De meeste reacties zijn dan onderbouwt met als argument dat ze hier vorig jaar sterk waren, maar McLaren heeft een hele nieuwe auto. En ondanks dat de vrije trainingen niet veel zeggen, zitten ze er toch niet echt bij.
Ik hoop in ieder geval nog op regen. Ik hoorde dat er straks tijdens de kwalificatie ook al kans op regen is.. zou ook wel mooi zijn. :)
Posts: 5.397
De snelste tijd in sector 3 is gezet door Vettel. Dat zegt genoeg lijkt mij. Niemand heeft het achterste van de tong laten zien!
Posts: 2.418
Mwa, vooral in de hairpin heeft de Red Bull ontiegelijk veel grip. :) Als je daar de onboard zag van Vettel, Button, Buemi en Rosberg, dan zie je dat de Red Bull van Vettel heel snel weer lekker instuurt, waardoor hij ook vroeg op het gas kan. De andere auto\'s moeten iets langer wachten en verliezen daar wat tijd waarschijnlijk. Zo vreemd is het niet eens dat Vettel de snelste was in sector 3.
Posts: 173
Perschef Ferrari Luca Colajanni. Ik moet veel met geruchten omgaan die door websites worden verspreid en waarbij ik de quote niet kan achterhalen. Actueel kan ik dit over een Nederlandse website zeggen, die wist te melden dat Flavio Briatore naar Ferrari komt. Dat is complete onzin! Omdat dit praktisch onmogelijk valt te controleren, moet men impopulaire maatregelen nemen.
Ik veronderstel dat dit F1today.nl is??????
Goed bezig!!
Posts: 10.089
die kerel gaat heus niet in op reacties hier hoor, ik kan mij daarbij geen bericht van F1today herinneren over het aanstellen van Briatore
en F1today is niet de enige F1 site in NL
Posts: 631
Haha, lekker bezig hoor F1Today! Waar heb je dat gevonden Klaasdw1? En F1Today, kunnen jullie niet nog een artikel plaatsen met de bron erbij, of is dit echt gewoon uit de lucht gegrepen?
Posts: 2.418
@Raikkonen-FAN: www.f1today.nl/201(...)l-als-teambaas.html
Posts: 173
Mogen hier geen links plaatsen van andere websites, dus de site kan ik niet doorgeven. Maar zij vermelden wel een bron.
@Raikkonen-fan: Denk dat ze maar al te goedvolgen wat er geschreven en verteld wordt, de vraag kan immers door en journalist gesteld zijn aan ferrari nav het betreffende artikel, is trouwens geen peanuts om zoiets te verkondigen.
Posts: 1.653
Toen ik het hier las op F1Today meteen op Google News gaan kijken en ze waren inderdaad de enige. Nu staat Google News echter vol met titels in de aard van \"Ferrari ontkent berichten over Briatore\" met vermeldingen van \"site holandesa\" \"Dutch website f1today.nl\" \"Le site internet hollandais f1today.nl\" \"Hollandalı internet sitesi f1today.nl\" etc.
Posts: 11.414
Ik las toendertijd op een andere site ook al dat ze F1Today expliciet noemden bij dat gerucht.
Posts: 4.499
Zou mooi zijn als F1Today toch gelijk heeft ;)
Posts: 454
Ik wil hier kort namens onze redactie wel op ingaan. Het verhaal ligt vrij simpel; Een betrouwbare bron meldde ons vanuit Monaco dat Ferrari in gesprek is met Briatore om teambaas te worden. Deze bron werken we al jaren mee, en zeer succesvol.
Zo is het artikel ook geplaatst, met de informatie en quote van de betreffende persoon erbij. Het is een gerucht en zeker niet officieel, maar wel iets wat momenteel speelt. Daarnaast zijn er meerdere bronnen die dit de afgelopen weken hebben gemeld, o.a. vanuit het team zelf.
Dat Mr. Colajanni dat ontkent is voor zijn conto. Van oudsher wordt al jaren alles ontkent, tot het officieel is.
In het artikel door ons gepubliceerd wordt ook niet gesteld dat het officieel is. Daarnaast spelen er meer dingen bij Ferrari in het management, waarover we komende maandag zullen berichten.
Posts: 2.852
Dit betekent in ieder geval een hoop publiciteit :P
Posts: 454
@ stri
Het gaat ons niet om een hoop publiciteit. Wij runnen F1Today.nl al sinds 2004 voor onze bezoekers. Van de scoops zoals deze over Briatore en Ferrari wordt weliswaar een hoop gepubliceerd en over genomen in het buitenland, maar dit levert echt geen extra bezoekers op kan ik je verzekeren.
We zouden onze goede reputatie, die we de laatste jaren hebben opgebouwd, nogal te grabbel gooien als we verhalen zouden schrijven die niet waar zouden zijn, met de gedachte om publiciteit te genereren. We zijn geen Story of Boulevard.
Posts: 2.852
Het was ook niet als een verwijt\\aanval bedoeld, slechts als een grapje ;) Vind overigens dat jullie goed bezig zijn verder hoor. Het zou me overigens ook niet verbazen dat de Briatore benaderd hebben.
Posts: 1.650
Ik dacht dat ze het hadden over een Duitse website maar ik kan verkeerd zijn (J. Allen).
Toch heeft de redactie niets verkeerds geschreven. Men had het over geruchten; wat is daar verkeerd aan ?
Bovendien zou het me echt niet verbazen mocht het wèl zo zijn.
Posts: 631
Ik vraag me af waar McLaren mee bezig is, heb nou niet echt een goed idnruk van ze gehad de afgelopen trainingen. Terwijl ze toch wel 1 van de favorieten zijn. Heeft iemand misschien een schema op welke banden de snelste tijd gereden zijn?
Posts: 439
Beide Mclaren\'s stonden in ieder geval op supersoft. Voor de rest denk ik Vettel, Alonso en Massa ook. Rosberg weet ik niet zeker.
Posts: 2.250
Button klaagde over zijn remmen en hij voelde zich niet goed in de wagen, zei BBC. Van Hamilton weet ik niet.
Posts: 10.412
ze zijn als favoriet door bepaalde fans neer gezet.
Posts: 439
Tja, binnen twee uur gaan we weten of het terecht was :)
Posts: 880
Niet door bepaalde fans. Iedereen had wel het idee dat McLaren hier sterk zal zijn. Ook ik als Ferrari-fan. Vergeet niet .. Hamilton heeft hier ALTIJD pole gepakt, en 2 vd 3 keer gewonnen. Logisch dat je hem (met een competitieve auto) vooraan verwacht.
Posts: 87
Denk dat McLaren er wel zal bij staan op de voorste startposities hoor, ze waren nog aan het uitzoeken wat het beste was voor de afstelling
Posts: 173
Wat is er eigenlijk met Webber?
Posts: 880
Vermoed dat hij binnen moest blijven i.v.m. het (dreigende) tekort aan voorvleugels. Aangezien Vettel gister running gemist heeft, kunnen ze het zo weer gelijk trekken tussen de coureurs. Beetje vreemd, maar goed ..
Posts: 10.412
lees jij dit topic wel?
Posts: 1.653
Mark Webber maakte een verloren training mee. De Australiër stond de gehele sessie in de pitbox met een probleem aan zijn KERS-systeem.
Staat bovenaan de pagina.
Posts: 880
Stom, je hebt gelijk. Helemaal overheen gelezen. Dubbel zo raar omdat ik het vantevoren nog wel op autosport.com had zien staan. Zeker alzheimer light vandaag. :p
Posts: 2
Iedereen kan crashen maar na de cessie is wel heel erg dan ben je met je hoofd toch ook helemaal ergens anders
Posts: 339
Ben razend benieuwd, ben blij dat alonso er goed bij zit maar de Qualy zal alles uitwijzen. Mclaren misschien al bezig met de afstelling van zondag ivm regen.....
Posts: 10.412
lijkt mij niet zou een te grote gok zijn.
Posts: 339
Hoeft niet kan wel. Als dit hun ultieme qualy pace is dan wordt het een moeilijk verhaal.
Maae met twee drs zones, grote kans op safety cars en regen is de pole niet zoveel waard als gewoonlijk.
Posts: 7.033
F1Magic je hebt gelijk, Mclaren rijd met een regenafstelling, dat zei Whitmarsch toenet op de BBC. Lijkt mij een goede beslissing! Want de regenkans is morgen heel erg groot.
Posts: 87
Nog effe en dan zullen we het weten waar McLaren mee bezig was
Posts: 10.412
is wat zolang wachten... normaal lekker in de middag tv kijken.
Posts: 4.951
Virgin en HRT gewoon permanent uit het veld verwijderen. Ik gun iedereen een kans hoor, maar dit was niks, is niks en wordt niks.
Posts: 584
Ach Vettel vandaag weer op pole. Morgen regen tijdens de start, en in de eerste bocht ligt de voledige top 5 alweer uit de race?
Posts: 86
ik vind het zo raar webber heeft iedere keer wat met dat kers vettel nooit volgens mij doen ze het expres zodat webber een achterstand krijgt...
Posts: 2.852
Meen je dit echt? ;p Webber zijn achterstand is al groot genoeg, waarom zouden ze dat nu nog steeds doen dan? Ze gaan toch niet het constructeurskampioenschap riskeren... -.-
Posts: 18.535
Daarenboven heeft KERS bij Vettel ook al gefaald in Maleisië, China en Catalunya. In Australië had hij het evenmin aan boord als Webber.
Posts: 106
Mclaren speelt verstoppertje Het wordt over een half uur toch wel een spannende kwalificatie. Wie o wie pakt de pole?
Posts: 7.033
Mclaren rijd met regen setup. Pole zal er dus niet inzitten
Posts: 10.412
volgens lauda is alonso het grootste gevaar voor rb. we gaan het zien..