user icon

Gerucht in F1-paddock: Russell vrij van contract als Mercedes hem geen stoel geeft in 2022

  • Gepubliceerd op 17 apr 2021 08:37
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

George Russell vertelde drie weken geleden dat hij na zijn invalbeurt eind vorig jaar voor Lewis Hamilton, die moest toekijken vanaf de kant vanwege een coronabesmetting, geen contact meer met hem had. Daar komt hij nu op terug, zo vertelde hij in Imola tegen de pers.

Volgens het gerucht bevroor de relatie tussen de twee toen duidelijk werd dat Mercedes-junior Russell de potentiële vervanger is voor de zevenvoudig wereldkampioen, mocht hij vertrekken bij het Duitse team. Russell zegt over de kwestie: "De vraag die mij werd gesteld was: 'Heb je na Bahrein met Lewis gepraat?' En ik antwoordde: "Nee, dat heb ik niet gedaan." Net zoals ik dat bij de meeste Grand Prix niet doe."

'Maar als we elkaar zien, praten we natuurlijk. Dat was altijd zo en is dat nog steeds. Mijn relatie met Lewis is op geen enkele manier anders dan voorheen, er is geen probleem tussen ons", benadrukte de Williams-coureur.

Geen Mercedes-stoel in 2022

Andere geruchten in de paddock suggereren echter dat als Toto Wolff in 2022 geen plek heeft bij Mercedes voor zijn protege, Russell vrij is om bij ieder ander team te tekenen.

De Brit zelf wil er echter niet veel over kwijt: "Ik zit sinds 2016 in de Mercedes-familie. De situatie is sindsdien niet veranderd. Ik moet mijn prestaties op het circuit laten zien om mijn kans te verdienen en ik denk nergens anders aan."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • 'Vrij van contract' .? Klinkt misschien goed... maar is dat niet zoiets als 'ze willen 'm niet". ?
    Ik kan me dit niet voorstellen. Russel is één van de beste coureurs op de baan.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 08:47
    • ja en dat weet ie zelf ook. Dus zal ie niet zo maar weer een klein contractje tekenen en zal Mercedes dus met veel geld en/of een stoeltje over de brug moeten komen om m langer te binden.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:48
    • Het is toch wel bizar dat Mercedes het misschien wel grootste talent na Max nog steeds verstopt in een achterhoede team en een bewezen net-niet coureur als Bottas zijn stoeltje laat behouden

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 12:57
  • Dit noemt men dus 'uit de stoel klappen'.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 08:48
  • delange

    Posts: 1.472

    Als dat zo is en Merc geeft hem geen stoeltje zit ie volgend jaar in de RB .

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 08:50
    • Of in de AT van Gasly?

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 08:57
    • RB heeft Perez/Tsunoda/gasly. Mocht Max vertrekken dan is het wel een goede optie.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:06
    • F1FAN76

      Posts: 570

      @ Roy : Russel naast Max is toch ook zeker een goede optie?!
      Hebben ze gelijk de sterkste line up.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:20
    • delange

      Posts: 1.472

      @roy....inderdaad ik was tsunoda ff vergeten.
      Stel je voor dat Merc hem niet stalt en hij weg wil bij Williams....dan is er geen topplaatsje meer voor hem.
      Maar aan de andere kant is alles beter dan Williams. Maar goed , eerst volgend jaar afwachten dan kan zowaar Williams een sprongetje maken.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:25
    • Klopt dan heb je een hele sterke line-up. En mocht hij echt vrijkomen dan is het altijd een optie. Maar eerst maar even kijken wat dit seizoen brengt, Zal er ook wel allemaal vanaf hangen.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:31
    • Ollandos

      Posts: 112

      Het zijn slechts geruchten en gelijk vliegen de aannames, speculaties en hersenspinsels van de junior selfmade experts hier alweer rond.

      • + 1
      • 17 apr 2021 - 12:39
  • John6

    Posts: 5.201

    Misschien gaat Mercedes wel gewoon door met Lewis en Bottas, waarom zouden ze willen veranderen als ze blijven winnen. En Lewis wil ook nog doorgaan.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 09:10
    • Ik zou het 'n schande vinden als Valtteri volgend jaar nog naast Lewis zou zitten.

      • + 1
      • 17 apr 2021 - 10:01
  • Tsja...wie van de Mercedes protégés heeft nou daadwerkelijk een stoeltje bemacht bij het hoofdteam? Ocon niet, Wehrlein niet. Dus het verbaast me niks als ze Bottas verlengen.

    • + 1
    • 17 apr 2021 - 09:32
    • Ze zullen het wel saai en simpel willen houden bij Mercedes, Wolff heeft geen zin in grijze haren.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 13:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar