user icon

Helmut Marko wijst Sergio Perez aan als schuldige: "Ocon treft geen blaam"

  • Gepubliceerd op 17 apr 2021 08:12
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Ocon is vaker in aanraking gekomen met een Red Bull op de circuits dan hem lief is. Was het een paar jaar geleden in Brazilië dat hij Max Verstappen beroofde van de overwinning, vandaag kwam hij in aanraking met de teamgenoot van de Nederlander.

Sergio Perez reed zijn snelle ronde, toen hij op dat moment Esteban Ocon in wilde halen in de eerste sector, die langzaam over het circuit reed. Buiten het zicht van de camera's raakten de twee elkaar en kwamen binnen 100 meter afstand van elkaar tot stilstand.

Bij de Mexicaan was duidelijk te zien dat zijn band linksachter van de velg was, terwijl bij de Fransman niet direct schade te zien was.

Na afloop moest de wedstrijdleiding het incident beoordelen, en die noemden het een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Er waren problemen bij F1 Communications die veel communicatie verzorgen, en zodoende ook met de boordradio's, waardoor alle coureurs weinig informatie kregen tijdens het rijden.

Perez schuldig volgens Marko

Helmut Marko heeft zoals vaker een mening over het incident en stelt tegen de Oostenrijkse ORF: "Het probleem was dat de pitradio niet helemaal werkte. Dat schijnt de meeste coureurs geïrriteerd te hebben. Ik weet eerlijk gezegd niet waarvoor ze spiegels op hun wagens hebben", haalde Marko zijn schouders op bij de Oostenrijkse ORF. De Red Bull Racing-adviseur is van mening dat coureurs ook de verantwoordelijkheid hebben om te weten wie er in hun buurt rijden.

Volgens Marko was het echter niet Ocon, maar Perez die de schuld had. "Dit was duidelijk de fout van Perez, die Ocon passeerde en toen gebeurde dit incident. De schade is herstelbaar, maar hij verloor natuurlijk tijd. Maar over het algemeen was het een moeilijke situatie."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Waarom zijn er hier geen beelden van? er staan 100 camera´s naast de baan.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 08:28
    • Vroeg ik me ook af.... maar er was een storing helaas.
      Maar Perez in een snelle ronde en Ocon in een langzame - ... Dan is het raar dat Marko Perez aanwijst. :P

      • + 1
      • 17 apr 2021 - 08:34
    • Stitch

      Posts: 5.244

      Marko heeft vast het gerucht gehoord dat Russel vrijkomt als hij geen stoeltje bij Mercedes krijgt. Daarom begint hij vast aan de stoel van Perez te zagen ;-)

      • + 8
      • 17 apr 2021 - 08:51
    • @rijvaardig, dit is natuurlijk sarcastisch bedoeld van marko. dat hij zich afvroeg waarom coureurs spiegels op hun wagen heeft zitten zegt al genoeg. perez was in zijn snelle ronde en ocon had in zijn spiegel moeten kijken.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:12
    • dat dacht ik eerst ook, maar als je de opmerkingen van Perez er naast zet, dan zegt die ook dat hij de bocht/apex verkeerd had beoordeeld. Dat wil niet zeggen dat Ocon alsnog beter in zn spiegels moet kijken Je zag in VT 1 heel veel situatie's waarbij coureurs elkaar in de weg zaten. Op deze baan, zonder de gebruikelijke informatie over andere coureurs op de radio valt het blijkbaar niet mee.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 09:44
  • JH56

    Posts: 124

    @RJH ik vind het ook maar vreemd

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 08:51
  • delange

    Posts: 1.436

    De hele paddock weet van niks maar Marko gaat het weer eens uitleggen. Wat een idioot is me dat toch maar.

    Perez zat in zijn snelle ronde dus ik vermoed dat Ocon in de weg reed.

    • + 1
    • 17 apr 2021 - 08:55
    • Ik heb de beelden niet gezien, Als die er eigenlijk wel zijn, Maar het zou Perez zijn schuld kunnen zijn hoor. 1 stuurfoutje op deze baan en je rijdt zo tegen iemand op. Ik denk dat ze bij RB de beelden wel hebben gezien, Marko roept dit niet zomaar.

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 08:58
    • MLTG

      Posts: 317

      Marko heeft waarschijnlijk met Perez gesproken, met het team en heeft alle data.
      Maar @delange vanachter zijn laptop zonder ook maar enige data of iemand gesproken te hebben die aanwezig is zal het beter weten. En dan noem je Marko een idioot? Nou zal ik niet zeggen dat Marko een idioot is, maar denk dat hij toch wel iets meer gegevens heeft als jij . En voordat hij zijn eigen rijder de schuld toeschuift zal hij echt wel meer gedaan hebben als alleen maar een VT op tv gekeken

      • + 3
      • 17 apr 2021 - 09:08
    • delange

      Posts: 1.436

      @MLTO Daarom schrijf ik ook ik VERMOED.
      ik beweer nergens dat het zo is zoals ik zeg.

      P.s ik vind Marko zowieso een idioot ...ook al voor dit voorval.

      • + 1
      • 17 apr 2021 - 09:20
    • Ja wat een idioot die Helmut! Hoe durft hij er iets van te zeggen als adviseur bij Red Bull Racing? Hier op gptoday zitten de echte kenners!

      • + 1
      • 17 apr 2021 - 10:15
    • maxiking

      Posts: 200

      @delange net zoals jij je mening hier maar blijft verkondigen zonder dat je marko goed kent. Pot verwijt de ketel....

      • + 0
      • 17 apr 2021 - 10:32
  • John6

    Posts: 5.167

    Ik neem aan dat de beelden er nog wel zijn, misschien zien we het vandaag wel.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 09:04
  • Het is pas het tweede weekend...ik weet het. Wat heeft Perez tot nu toe laten zien dat hij het tweede zitje verdient? Ik ben echt fan van Sergio, maar ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Ik vind hem iig nog niet erg sterk overkomen en misschien verwacht ik te veel.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 09:35
  • Waar of niet, voor een dokter zou Marko slimmer moeten zijn na Gasly en Albon voor zijn mening met de media te delen. Gelukkig zal Perez wel ervaren genoeg zijn om dit niet in zijn hoofd te laten zitten.

    • + 0
    • 17 apr 2021 - 10:52

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 540
  • Podiums 6
  • Grand Prix 120
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar