user icon

Hamilton: "Bottas is recht voor zijn raap, we spelen geen spelletjes"

  • Gepubliceerd op 14 apr 2021 12:09
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton is zeer te spreken over zijn samenwerking met teamgenoot Valtteri Bottas. De regerend wereldkampioen kan niet echt specifieke eigenschappen noemen die hij zo waardeert aan zijn Finse stalgenoot, het is meer een combinatie van factoren. De som der delen is groter dan de individuele aspecten los bij elkaar opgeteld.

Hamilton: "Er is gewoon geen onzin gaande tussen ons. Er is niet één specifiek facet dat er bovenuit steekt, het is een combinatie van veel dingen. Het is gewoon een feit dat we geen spelletjes met elkaar spelen. Valtteri is recht voor zijn raap, je weet wat je aan hem hebt. Dan komt het aan op hard werken. Natuurlijk zijn er wel weekenden waarin we beter met elkaar om kunnen gaan, zoals Oostenrijk 2020 bijvoorbeeld, maar beiden zijn we ons ervan bewust dat we gewoon beter moeten presteren als de ander tijdens een bepaalde Grand Prix de overhand heeft."

De zevenvoudig wereldkampioen rijdt sinds 2017 samen met Bottas voor Mercedes. Daarvoor was Nico Rosberg de teamgenoot van Hamilton. Rosberg zocht in die samenwerking meer de randjes van het toelaatbare op dan Bottas, alles in een poging om Hamilton te verslaan. Dat lukte in 2016, waarna Rosberg prompt afscheid nam van de Formule 1.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.456

    Tja....wat moet je daarvan denken?

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 12:13
    • Rimmer

      Posts: 8.327

      Dat Lewis blij is met de geringe tegenstand van Bottas.
      Dat heeft Toto al vanaf dag 1 keurig geregeld door Bottas nooit meer dan een jaar contract te geven zodat Botje weet dat hij eruit vliegt als hij voor eigen succes gaat of een grote mond opzet.
      In ruil mag Bottas de kruimels opeten of hopen dat Lewis door ongevallen, pech of een nieuwe vriendin dusdanig slecht presteert dat hijzelf een keer mag winnen.

      • + 11
      • 14 apr 2021 - 12:18
    • Dat Hamilton in Bottas geen concurrent heeft.

      • + 3
      • 14 apr 2021 - 12:19
    • Snork

      Posts: 10.716

      Bottas komt niet veel verder dan op twitter een berichtje te zetten met #notvegan

      • + 2
      • 14 apr 2021 - 12:23
    • delange

      Posts: 1.456

      @bovenstaande heren......dat wist ik uiteraard wel maar wat denk je daarvan?

      Is dit een boodschap van Ham aan Toto? In de zin van als ik blijf wil ik Bot naast me.
      De onderhandelingen gingen toch sneller verlopen? Wilde ze niet voor of tijdens de zomer duidelijkheid?

      • + 1
      • 14 apr 2021 - 12:32
    • Valtteriets te melden over Bottas Lewis?

      • + 6
      • 14 apr 2021 - 12:40
    • @Delange
      in dat geval, hopelijk vangt Ham Bot

      • + 2
      • 14 apr 2021 - 12:56
    • ThumbsUp

      Posts: 784

      Dit komt uit een video waarin Bottas en Hamilton elkaar vragen stellen. Er ook beide eerlijk antwoord op geven en het iig ook oprecht laten overkomen op elkaar. Ze lijken er ook nog eens plezier in te hebben. Dus je moet er ook niet te veel van denken.

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 15:29
    • Taures

      Posts: 1.074

      Lewis gooit het op een samenwerking met Bottas om Max aan te pakken.

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 20:51
  • Ahum...Rusland 2018

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 12:19
  • Met hulpje Bottas in het team zijn de rapen nooit gaar.

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 12:19
    • flyineddy

      Posts: 988

      Dan moet Bottas misschien maar eens op kookles bij Bill.

      Eddy.

      • + 0
      • 14 apr 2021 - 13:35
  • Lewis: "We spelen geen spelletjes".
    Dat is waar, maar dat is, i.t.t. Nico voorheen, nu ook helemaal niet nodig, gelet op het feit dat Valtteri in de verste verte geen gevaar vormt voor Lewis....

    • + 1
    • 14 apr 2021 - 14:41
    • Nico gooide er in elk geval niet met de pet naar.

      • + 4
      • 14 apr 2021 - 15:02
  • k.w

    Posts: 691

    'Bottas is recht voor zijn raap'.... hmm kan wel zijn , maar er is een gezegde.... zo lang hij maar niet in mijn rapen schijt .. Dan is het niet meer zo leuk voor je hoor Lewis. ;)

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 15:38
  • Hamilton vindt Valerie Bottas wel leuk, zo recht voor z'n raap! ... tja

    • + 0
    • 14 apr 2021 - 20:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar