user icon

Coulthard zit met vragen: "Waarom is Vettel naar Aston Martin gegaan?"

  • Gepubliceerd op 02 apr 2021 16:09
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel is weg bij Ferrari en begonnen aan een nieuw hoofdstuk bij Aston Martin. Na een slechte wintertest begon het Formule 1-seizoen ook niet goed voor de Duitser, waarna de eerste geruchten over zijn toekomst alweer een feit zijn.

De viervoudig wereldkampioen is de afgelopen jaren zwaar bekritiseerd bij Ferrari en hoopt bij Aston Martin zijn goede naam weer op te bouwen. Bij het Britse team wordt hij het boegbeeld van de terugkeer van het merk naar de Formule 1, maar David Coulthard heeft zijn twijfels.

De Schot vraagt zich af of Vettel met een ander doel is binnengehaald. Openlijk vraagt Coulthard zich af in de On the Marbles podcast: "Ik vraag me af of het onderdeel is van het opbouwen van het merk, maar dat het niet per se over Aston Martin gaat, maar ook over Lance Stroll. Als hij Vettel zou verslaan, kan hij met recht zeggen dat hij ook een toekomstige kampioen zou kunnen worden."

"Ik zeg niet dat het dat is, maar er zijn nog steeds twijfels over waar hij zit in de pikorde. Als Stroll hetzelfde kan doen wat Charles Leclerc hem heeft aangedaan, weet ik niet hoe hij het seizoen kan afmaken."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Vettel wilde gewoon niet afscheid nemen van F1 in een mineur van Ferrari. Da's de reden waarom hij tekende lijkt me.
    Dat AM / Stroll hem binnenhalen is om Lance een beetje imago boost te geven, en een beetje zelfvertrouwen. Slechtste scenario is dat een wereldkampioen Lance verslaat... niks bijzonders.
    Beste scenario is dat Lance een wereldkampioen verslaat.

    • + 1
    • 2 apr 2021 - 16:11
    • Dat dachten 'wij' al, dat denkt Coulthard dus ook, waarom is die gedachte nog niet bij Seb door zijn hoofd geschoten? Hij zal er toch rekening mee gehouden hebben dat door Lance verslagen worden voor een 4 voudig kampioen een afgang van jewelste is

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 16:30
    • Ach, een redelijk vette salarischeque onder je neus geschoven te worden met een pakketje aandelen erbij en de wetenschap dat ze het in 2020 best goed deden en zelfs podia pakten. Tel daarbij op wat (loze) beloftes over verdere groei en de kans op meer podia alsmede een riante bonus per WK-punt en/of podiumplek. Zou niet iedereen dan zijn/haar handtekening zetten?

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 16:34
  • Rimmer

    Posts: 8.219

    Ach David iedereen weet toch dat Lawrence plannetjes heeft waarin iedereen die Lance in de weg staat geofferd moet worden. Seb is als offerlam aangekocht en die arme jongen heeft het nog steeds niet door.
    Hij was het perfecte slachtoffer.
    Lance zal stralen.
    Iedereen zal zeggen hoe goed hij is.
    Lawrence is blij.
    500 miljoen armer maar blij. Hele grote blij.

    • + 4
    • 2 apr 2021 - 16:12
    • ik denk het ook Rimmer, zet in die andere Aston Martin een gedresseerde mangoeste in een raceoverall met een helmpje op en zelfs die rijdt Lance nog volledig zoek...

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 16:25
    • het wachten is nu op @Ouw... :)

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 16:26
    • Ik voel me door jullie op m'n plasser getrapt.

      • + 2
      • 2 apr 2021 - 16:47
    • En trouwens, die gedresseerde mangoeste rijdt al voor RedBull.

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 16:48
    • Het is de bedoeling dat Lance er vet goed op komt te staan.

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 17:42
    • Snork

      Posts: 10.326

      Rimmer, jouw mening over pa en zoon Stroll is inmiddels duidelijk.

      • + 1
      • 2 apr 2021 - 20:25
  • Liefde voor de sport?
    Weten dat je bij Ferrari sowieso de 2e keus bent?
    Beetje de nieuwe regels onderschat? anders hadden ze er wel dichter op gezeten.
    Zeg het maar, Ik weet het ook niet, ik denk een kruising tussen A en B.

    • + 0
    • 2 apr 2021 - 16:17
  • zjeeraar

    Posts: 109

    Ik snap dat iedereen vragen stelt bij het optreden van Vettel, en natuurlijk gaat het al een tijd niet goed. Toch heb ik nog steeds hoop en vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft nu redelijk wat KM's met die Aston Martin gemaakt, een redelijk weekend in Imola kan hem weer vertrouwen geven. Laten we hem nog een paar races de tijd geven alvorens een definitieve conclusie te trekken.

    • + 3
    • 2 apr 2021 - 16:31
    • Zo kijk ik er ook na. Even herpakken met de nieuwe engineers en misschien heeft die wel ineens de sweetspot. Ik denk ook dat zijn contract veel meer gericht is op 2022.

      • + 1
      • 2 apr 2021 - 16:47
  • delange

    Posts: 1.304

    Hij had uiteraard ook geen andere keuze hè.
    Ik geef hem nog een paar wedstrijden maar dan zal ie er toch moeten staan.

    • + 0
    • 2 apr 2021 - 17:06
  • Als dat zo is, was Ferrari nog een heel fatsoenlijke werkgever. Of anders gezegd: geen cadeautjes in de hoogste tak van autosport. Zie Ferrari, zie Aston, zie RBR, zie Mclaren en zie al de rest.

    • + 0
    • 2 apr 2021 - 17:20
  • LimboF1

    Posts: 4.725

    Ik denk dat Vettel bewust ervoor heeft gekozen om in de F1 te blijven, met het oog op de regels rond het grondeffect wat terug gaat komen. Dit zou meer in zijn voordeel moeten werken. Want laten we eerlijk zijn, de kans dat iemand na een jaar aan de zijlijn te hebben gezeten hem binnenhaalt is gewoon klein. De reden vanuit het kamp AM is een vraagteken, die waren er al toen hij tekende. Ik heb wel het vermoeden dat het vuur wel weer is opgelaaid bij Vettel, maar dat hij wederom aanpassingsproblemen heeft. Ik schrijf hem nog niet af, maar hij moet wel niet te lang doen en snel iets gaan laten zien.

    • + 2
    • 2 apr 2021 - 17:29
    • En rijden met een Mercedes motor bij een team dat geld genoeg heeft. En nog Brits is ook, wat Anglofiel Vettel helemaal niet erg vindt.

      Hij heeft alleen weinig kunnen rijden want bij de test waren er veel problemen. Al ziet het er niet goed uit nu, hij heeft nog niet echt de kans gehad.
      Over een paar GP's weten we meer.

      • + 0
      • 2 apr 2021 - 20:49
  • Ferrari was een heel fatsoenlijke werkgever, als David gelijk heeft.

    • + 0
    • 2 apr 2021 - 17:37
  • VES

    Posts: 1.105

    Vettel heeft zijn ziel verkocht aan de duivel !
    Lawrence Stroll wil critici de mond snoeren, door te laten zien dat Lance beter presenteert dan een viervoudig wereld kampioen.
    Vettel was een geweldige coureur toen hij nog aan de warme hand van Dr.Marko in de destijds meest dominante auto, de kampioenschappen aan elkaar kon rijgen.
    Die tijd komt nooit meer terug

    • + 1
    • 2 apr 2021 - 17:47
  • Misschien om te proberen de sport eervol te verlaten. Ik denk nog steeds dat Seb genoeg te bieden heeft in F1. Alleen afgelopen weekend ging alles fout wat fout kon gaan...

    • + 1
    • 2 apr 2021 - 18:32
  • Zo lang Aston Martin zich geen vragen stelt zit alles goed :D

    • + 0
    • 2 apr 2021 - 22:28
  • Kijk, Aston Martin komt wel degelijk in het nieuws met Vettel. Ook meningen van DC is natuurlijk mooi voor ze. Vettel heeft een naam dat staat en zijn prestaties van vroeger. Als je iemand op straat gaat vragen wie Vettel is, weet men dat eerder dan Stroll.

    • + 0
    • 3 apr 2021 - 15:23

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar