user icon

Red Bull Racing pakt door: "Updates in de pijplijn voor Imola"

  • Gepubliceerd op 31 maa 2021 12:17
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Red Bull Racing draait op volle toeren om dit jaar eindelijk weer echt een gooi te kunnen doen naar een wereldtitel. Tijdens het Grand Prix-weekend in Bahrein is gebleken dat de Oostenrijkse renstal over een ontzettend snelle bolide beschikt en opgewassen is tegen concurrent Mercedes. Misschien is Red Bull Racing op dit moment zelfs ietsjes sterker.

Hoe dan ook, de werkgever van Max Verstappen en Sergio Perez zit natuurlijk niet stil. Red Bull Racing is volop bezig met de verdere ontwikkeling van de RB16B en de eerste vernieuwingen zullen over dik twee weken op Imola al te zien zijn. De races daarna volgen meer updates.

Red Bull Racing-hoofdengineer Paul Monaghan: "We hebben wat ontwikkelingen in de pijplijn voor Imola, en meer voor de daaropvolgende Grands Prix. Het is nu een tweeledig gevecht. We hebben ons lot in eigen handen en we hebben geen invloed op wat Mercedes of andere teams willen doen. We moeten gefocust blijven."

"We kunnen niet beïnvloeden wat de rest van het veld doet, dus we moeten onze auto blijven ontwikkelen en we dienen de wagen kogelbestendig te maken. Het is zaak om Max en Sergio van een pakket te voorzien waarmee ze snel kunnen zijn op Imola, en op Portimao, en op Barcelona, en op Monaco, en waar dan ook we racen dit seizoen."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Er komen mooie tijden aan. Komende 4 baantjes moet deze wagen wel liggen.

    • + 4
    • 31 maa 2021 - 12:25
    • Taures

      Posts: 1.060

      Ik zie Max halve veld op een ronde rijden... Hihi

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 12:28
    • Ik durf t niet hardop te roepen; Onze Lieve Heer heeft er n handje van om me meteen te straffen als ik zulke praatjes op voorhand verkondig. :-)

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 12:30
    • Las dit bericht niet op m*torsport punt com. Beetje loos bericht als je het mij vraagt.
      Updates nemen ze allemaal mee natuurlijk.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 12:31
    • Ik voel een zeswieler aankomen.

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 12:32
    • @RJH, als je niet doorontwikkeld halen ze je sowieso in, als je doorontwikkeld blijf je ze voorlopig nog voor.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 12:51
    • RB is de ontwikkelingskampioen dus dat komt goed. Belangrijk zal zijn te balanceren tussen 2021 en 2022

      Geen eenvoudige taak als het zo dicht op elkaar zit. Wat wordt dit een mooi seizoen om het even wie WK wordt

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 13:00
    • @Wheel Dat is dus ook precies wat ik zeg... dit persbericht is geen nieuws o.i.d..
      Het is bedoelt om de komende strijd tussen Mercedes en RBR extra op te stoken en te hypen.
      Op zich niks mis mee, maar als de journalist alle teams opbelt, dan kan 'ie 10 van dit soort artikelen schrijven.

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 13:01
    • 9

      • + 2
      • 31 maa 2021 - 13:10
    • Ik voel een toeter op de auto komen van RBR

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 13:15
    • ThumbsUp

      Posts: 778

      Ik weet niet of je het goed gelezen hebt, maar ze willen hem kogelbestendig gaan maken. Die gaan de rode lantaarn dragen hoor, die bak wordt veel en veelste zwaar als ze dat gaan doen.. En dan vraag ik mij ook echt af hoe ze de coureurs willen beschermen.. Zouden ze er kogelwerend glazen koepel op gaan zetten? Wordt het een paus mobiel.. zoveel vragen....

      • + 3
      • 31 maa 2021 - 13:27
    • Eens maar wat als ?

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 18:20
  • beerkuh

    Posts: 2.093

    Onderschat Mercedes nooit! ze komen met een nieuwe vloer en ook de diffuser word aangepakt! het wordt een fanatastisch jaar als we ervan uitgaan dat deze teams nu bij elkaar in de buurt komen, het mooiste zou zijn dat Ferrari en McL daar ook nog bij aan kunnen sluiten, ik zeg laat maar komen hoe dichter bij elkaar hoe mooier de races!

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 12:30
  • delange

    Posts: 1.304

    Gaat lekker hard daar met de updates.....ze zullen uiteraard ook wel moeten hè.
    benieuwd hoe diep ze gaan om dit jaar wk te worden ...hoe dieper je dit jaar gaat hoe meer het ten koste gaat van volgend jaar uiteraard. Maar 2021 is HET jaar waarin het zou kunnen lukken.

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 13:00
    • De updates moeten werken. Daar gaat het om.
      Aangezien RBR in recente jaren ook regelmatig de plank mis heeft geslagen met updates die niet echt werkten, ben ik vooralsnog zeer voorzichtig met juichen.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 13:04
    • Zien we volgend jaar wel weer. Belangrijkste ius dat volgend jaar alle motoren een beetje op gelijke hoogte staan. Uiteraard hoop ik dat ze er volgend jaar weer gelijk staan, Maar Dit jaar is even belangrijk.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 13:08
    • Het zou zomaar kunnen dat we volgend jaar net een jaar krijgen als in 2009. Met andere woorden Red Bull en Mercedes in het middenveld en nieuwe teams vooraan.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 14:08
    • delange

      Posts: 1.304

      @RJH RB heeft thans ook al vaker bewezen dat ze gedurende het seizoen een inhaalslag kunnen maken. Ik zeg natuurlijk niet dat dit dit jaar ook zo zal zijn want ook merc zal dit willen verhinderen. Dit jaar start de verdere ontwikkeling wel op gelijke voet waar de jaren ervoor Merc toch wel een voorsprong had.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 15:37
  • ADN

    Posts: 168

    Zo zijn ze allemaal bezig. Mercedes is zelfs een nieuwe vloer voor hun auto aan het ontwikkelen die zelfs mogelijk komende race al wordt ingezet. Ben benieuwd, De snelheid is er bij RB. Doorslaggevend gaat de betrouwbaarheid zijn; als die op orde is zie ik Max hem wel pakken dit jaar.

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 13:04
    • Denk ook dat betrouwbaarheid de doorslag gaat geven dit seizoen, de krachtsverschillen zijn minimaal.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 13:07
    • Niet vergeten betrouwbaarheid is slechts maar 1 stukje van consistentie.

      Beide piloten zullen zich van hun beste en meest onfeilbare kant moeten laten zien voor deze "battle". Los daarvan zijn er ook externe factoren die hier een rol kunnen spelen zoals "straffen", andere rijders, strategie, bandenslijtage . . .

      Wat wordt dit een geweldig seizoen!!!

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 13:36
  • Marcooooo

    Posts: 478

    Hulde wat Red Bull Racing doet, alleen... ze investeren echt enorm veel nu terwijl meer dan de helft van het veld al bezig is met de nieuwe auto voor de nieuwe reglementen... Niettemin levert het wel mooie autosport op :)

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 13:30
    • Als ze Max willen behouden hebben ze eigenlijk geen andere keus . . .

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 13:37
  • In de pijpleiding????

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 13:44
    • U is een taalfreak maar idd het moet in de pijplijn zijn

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 14:03
    • flyineddy

      Posts: 796

      Koekel trensleet is niet zo goed met Nederlandse uitdrukkingen. ;)

      Eddy.

      • + 2
      • 31 maa 2021 - 14:21
    • het was iets met 'pijpen' in ieder geval...

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 14:47
    • delange

      Posts: 1.304

      zolang je maar niet leest ""de leiding pijpt...."

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 15:38
    • delange

      Posts: 1.304

      of ""de leidende pijpt....."

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 15:39
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      die lange laat zich pijpen....

      • + 1
      • 31 maa 2021 - 17:51
    • Nieuwe knalpijpen in de pijpleiding?

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 18:39
    • Maar het wel aangepast !! :)

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 21:29
  • Wat ik grappig vind is dat de Mad Max fans niet meer roepen dat Mad Max moet overstappen naar MB. RB heeft momenteel een snellere auto dus vinden ze het gelijk ok.
    In ieder geval heeft de 1ste race en vorig jaar (Turkije) laten zien dat Sir Lewis top is en Mad Max met een mindere auto heeft verslagen. dit is een FEIT. Zoek aub geen excuses...

    • + 0
    • 31 maa 2021 - 15:23
    • Zoek jij het dwangbuisje maar weer op.

      • + 0
      • 31 maa 2021 - 20:49

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar