user icon

Mick Schumacher: "Ik raakte geïrriteerd door het vuurwerk"

  • Gepubliceerd op 30 maa 2021 09:41
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Omdat het vuurwerk na de overwinning van Lewis Hamilton 'irritant' was, zei de engineer van Mick Schumacher dat ze zullen proberen meer naar voren te komen, zodat ze 'op één lijn liggen' als ze over de finish rijden. De jonge Schumacher maakte zijn Formule 1-debuut tijdens de Grand Prix van Bahrein en zorgde voor een solide maar niet spectaculair weekend, hoewel dat laatste niet werd verwacht.

Haas-teambaas Guenther Steiner zei in de aanloop naar het weekend dat zijn enige doel voor zijn nieuwkomer was dat ze de auto over de finish wisten te rijden. Maar terwijl Nikita Mazepin dat niet deed en uit de race crashte, reed Schumacher zijn eerste volledige Grand Prix als Formule 1-coureur.

Excuses van Mick

De Duitser begon de race vanaf de 18e positie op de grid, maakte in de vierde bocht meteen een spin en finishte op P16, een ronde achterstand op racewinnaar Hamilton.

Mick bood na de race zijn excuses aan: "Ik ben boos over de eerste ronde, dat spijt me. Ik voel me erg goed in de auto, dus daarvoor bedank ik het team."

Vuurwerk

De Duitser had echter nog een andere kleine klacht: het vuurwerk dat afging toen Hamilton de overwinning pakte, vormde een afleiding tijdens zijn laatste ronde. "Het vuurwerk was nogal irritant in de laatste ronde", zei hij.

Het advies van zijn race engineer Gary Gannon: "De volgende keer zullen we proberen om meer vooraan te staan!"

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 10.338

    Ook raar, het was helemaal geen oud en nieuw. Rare jongens in Bahrein.
    Nog even en Sinterklaas komt op bezoek tijdens de race in Barcelona.

    • + 1
    • 30 maa 2021 - 10:28
    • Als Sint & Piet met vuurwerk komen aankakken in Barcelona, gaan ze in Mick's zak mee naar Deutschland.

      • + 0
      • 30 maa 2021 - 12:04
  • Dit was het Islamitisch nieuwjaar.

    • + 0
    • 30 maa 2021 - 10:48
  • Genot deze knaap! Zo’n rustige en behouden uitstraling. Hou ik wel van tussen al die testoteronbommetjes in de F1 paddock. Ik gok dat we nog mooie dingen gaan zien van Mick. Ook al duurt het wat langer dan bij de meeste anderen.

    • + 2
    • 30 maa 2021 - 12:07
  • FredericS

    Posts: 116

    Die heeft nog nooit een race in Bahrein gezien zeker, ze doen dit al sinds het begin van de F1 race in Bahrein.

    • + 1
    • 30 maa 2021 - 12:21
    • Als buitenstaander sta je er ook helemaal niet bij stil, maar ergens begrijp ik wel wat hij zegt. Ik kan me voorstellen dat het afleidt , en ook voor achterblijvers als een beetje respectloos kan worden ervaren.
      En het is ook eigenlijk heel goed te doen vlak na de race tijdens de muziek na de prijsuitreiking.

      • + 0
      • 30 maa 2021 - 14:10
  • Als hij daar al moeite mee heeft ..

    • + 2
    • 30 maa 2021 - 12:27
  • delange

    Posts: 1.308

    Ik weet niet hoe het komt maar ik heb helemaal niks met de coureur Mick.
    Wie weet verandert het ooit nog maar op dit moment doet hij me niks.

    • + 3
    • 30 maa 2021 - 12:44
    • Wees gerust, je bent hierin niet alleen ;)

      • + 2
      • 30 maa 2021 - 18:55
  • jd2000

    Posts: 4.595

    Heb ook helemaal niets met die jongen. Wat is dat een dooie gast zeg. Alleen maar voorgebakken correcte antwoorden in interviews. Beetje de Rob Jetten van de F1 zeg maar.

    • + 3
    • 30 maa 2021 - 12:52
    • Niet geheel onlogisch met Michael als vader. Die correctheid is helaas zijn aan schild tegen de sensatie zoekende pers die hem of op het schild wil hijsen als De Nieuwe Schumacher of af wil branden als de man die de naam Schumacher niet waard is. Ik vind het al knap dat hij met de druk kan omgaan.

      • + 3
      • 30 maa 2021 - 14:13
  • tour71

    Posts: 823

    tot zover de uitgesproken mening van een nieuw flamboyant figuur in de formule 1

    • + 1
    • 30 maa 2021 - 13:06
  • Kom op zeg, op dit niveau moet je niet gaan klagen over wat vuurwerk. Het zal vast wel een beetje afleiden, maar je bent een pro, dus niet miepen hoor. Bovendien is het voor iedereen die achter de winnaar eindigd het zelfde.

    Verder opzich een prima optreden. In die Haas kan je gewoon geen potten breken, maar waar Mazepin zich bepaald niet van zijn beste kant liet zien, had Mick een solide debuut. Ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

    • + 1
    • 30 maa 2021 - 13:24
    • Leg mij eens uit: Wat is het verschil tussen klagen en een ervaring melden?

      • + 1
      • 30 maa 2021 - 14:32
    • @Pietke2013:

      Dat is onderhevig aan intrepretatie.

      Maar op het moment dat je zegt dat je er irritatie aan ondervindt, lijkt het dat je dan aangeeft dat het negatieve effecten heeft op je prestatie of concentratie.

      Mocht het een ervaring zijn... tja dan zou ik het melden bij de organisatie en het niet perse melden in de media. Want dan weet je dat het verkeerd geintrepeteerd of opgeschreven kan worden.

      • + 1
      • 30 maa 2021 - 19:29
    • True

      • + 0
      • 30 maa 2021 - 20:13
  • Misschien moeten ze Mick eens laten zien hoe hier elke jaar op het strand van Scheveningen vlak voor Prinsjesdag paarden worden getraind met vuurwerk. Die geven geen krimp en doen gewoon wat ze moeten doen. Dat zou dit prinsje ook eens moeten proberen in plaats van over zoiets kleins te zeuren.

    • + 1
    • 30 maa 2021 - 14:34
  • Iets met rammen dan?

    • + 0
    • 30 maa 2021 - 17:44

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 1
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 22 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Vufflens-le-Château, Switzerland, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel