user icon

Hamilton na tweede plek kwalificatie GP Bahrein: "Ik heb alles gegeven vandaag"

  • Gepubliceerd op 27 maa 2021 17:03
  • comments 10
  • Door: Bo Brautigam

Waar veel Formule 1-fans hadden verwacht dat het toch wel weer Lewis Hamilton zou zijn die de pole zou pakken voor de eerste race van het seizoen, kon de zevenvoudig wereldkampioen uit Stevenage vandaag niet beter doen dan een tweede plek. Vier tienden moest hij afleggen tegen pole-sitter Max Verstappen

"Allereerst felicitaties aan Max", zo vertelt Lewis tegenover een jarige David Coulthard. "Hij was zo ongelofelijk snel in die laatste ronde.. ik heb echt alles gegeven vandaag." David Coulthard vroeg of er meer in zat vandaag. Hamilton dacht van wel, maar zelf kon hij daar niet aankomen. "Ik ben van mening dat er altijd wel wat meer in zit, maar vandaag lukte mij dat niet; dit is het snelste wat ik kon gaan."

"We hebben ontzettend goed werk verricht om dusdanig dichtbij ze te staan", zo vertelt Hamilton verder. "Ik, maar ook het team dachten dat we oprecht verder van ze weg zouden staan afgaande op de data die we tijdens de testdagen hebben vergaard."

Hamilton geeft ook aan dat hij een uitdaging altijd met open armen ontvangt. En die uitdaging is er: Max Verstappen lijkt niet te stoppen, en hij en het team zullen alles op alles moeten zetten om de Nederlander te weerhouden van een eerste zege van het seizoen. Hamilton zal starten vanaf de tweede plek, en hij zal - net als Verstappen en Bottas - starten op de gele medium-band. 

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 10.338

    Eindelijk een keer niet P1. We hebben hopelijk dit jaar competitie.

    • + 2
    • 27 maa 2021 - 17:19
    • En een heel eerlijke en sportive reactie van Lewis.

      • + 7
      • 27 maa 2021 - 17:23
  • Hamilton legt hier de kaarten van de afgelopen weken op tafel: bij Mercedes hadden ze zelfs nog meer achterstand verwacht. Kortom, ziet er zeer goed uit voor RedBull dit jaar.

    • + 2
    • 27 maa 2021 - 17:29
    • Hamilton heeft gereden tot hij zwart zag, maar kwam er bij lange na niet aan te pas.

      • + 2
      • 27 maa 2021 - 18:12
    • Das Haus

      Posts: 101

      Inderdaad, erg interessant hoe dit gaat ontvouwen. Begin ook steeds meer sympathie te krijgen voor Perez en steeds meer te ergeren aan Bottas en zwans met z'n gebrek aan humor...

      • + 1
      • 27 maa 2021 - 18:48
  • mario

    Posts: 7.378

    Mooie reactie van Lewis..... En morgen hopelijk een mooi gevecht tussen die twee!!!

    • + 2
    • 27 maa 2021 - 17:41
    • gp

      Posts: 4.193

      Je zag het verschil.met Bottas veel groter worden. Dit is wat Hamilton nodig had. Eindelijk een tegenstander.

      • + 1
      • 27 maa 2021 - 17:52
    • Dit is wat Max ook nodig had. die rijdt ´eventjes´ zijn teamgenoot op anderhalve seconde.

      • + 0
      • 27 maa 2021 - 21:58
    • mario

      Posts: 7.378

      @Roy: Je kunt niet de tijden uit Q2 vergelijken met de tijden uit Q3 en het verschil tussen Max en Perez was aan het eind van Q2 geen 1,5 seconden... Het was veel, en dat was ook wel te verwachten..... Max al "bijna" z'n hele F1-loopbaan bij RBR en Perez komt net over.... Gun Perez even wat tijd, die gaat straks ook wel vooraan meedoen!!!

      • + 2
      • 27 maa 2021 - 22:22
    • mario

      Posts: 7.378

      Had Perez wel in Q3 gekomen weet je ook niet wat z'n tijd zou zijn...... misschien had ie dan maar (ik noem maar ff wat) 2 tienden achter Max gestaan...... Beetje appels met peren vergelijken wat je doet.....

      • + 1
      • 27 maa 2021 - 22:27

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar