user icon

Sergio Perez over Red Bull: "Dit is de beste wagen waarin ik heb gereden"

  • Gepubliceerd op 26 maa 2021 19:08
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez rijdt 2013 weer voor het eerst bij een echt topteam. In dat jaar reed hij samen met Jenson Button voor McLaren, maar moest na een seizoen alweer vertrekken. Daarna reed hij 7 jaar voor hetzelfde team, dat twee keer van naam veranderde; Force India en Racing Point.

Nu in 2021 krijgt hij de kans bij Red Bull Racing, iets waar hij lange tijd op heeft gewacht. De Mexicaan wilde zich nog graag eens bewijzen in een topauto en die heeft hij gevonden, zo laat hij weten na de vrije trainingen in Bahrein.

In de eerste training eindigde hij op plaats 6 met 6,5 tienden achterstand op teamgenoot Max Verstappen, de tweede training was de achterstand nagenoeg hetzelfde maar eindigde de 31-jarige Mexicaan op plaats 10.

Toch was hij erg tevreden met hoe alles is gegaan: "Het voelt goed om eindelijk weer een raceweekend te kunnen beginnen. Ik ben blij hoe alles tot nu toe verloopt. Ik kan prima aan dit team wennen en maak stappen vooruit."

"Als ik naar vandaag kijk dan hebben we zeker nog werk te doen op de snelle rondjes. De RB16B is nog niet helemaal van mij tijdens de kwalificatieruns omdat ik nog moet nadenken wat de wagen precies gaat doen. Op de lange runs, de racesimulaties, voel ik mij meer comfortabel en de snelheid is er absoluut, dus dat is positief."

"We hebben uiteraard nog werk te doen, vooral op de zachte band liggen verbeteringen te wachten. De wagen presteert echter uitstekend, dit is de beste wagen waarin ik ooit heb gereden."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Drunt

    Posts: 371

    Hoho probeer eerst mijn 507 eens

    • + 3
    • 26 maa 2021 - 19:18
    • Drunt

      Posts: 371

      oeps ik heb een 508 hoor ik net...maar toch...

      • + 4
      • 26 maa 2021 - 19:23
    • Doe eerst maar ff de distributieriem, rechterkoplamp, en accu vervangen voordat Checo Zondag uitvalt in die ouwe rammelbak van je.

      • + 3
      • 26 maa 2021 - 19:24
    • Drunt

      Posts: 371

      he maar wel een automaat!

      • + 3
      • 26 maa 2021 - 19:26
    • whahahaha

      • + 0
      • 26 maa 2021 - 19:37
  • Dale U

    Posts: 1.010

    Zorg dat Perez de perfect afstelling komende zondag heeft, met zijn racepace gaat hij zeker voor een top 3, hij is in een race een geweldige terriër die nooit opgeeft. Mag hopen dat RB de juiste strategie voor hem heeft.

    • + 1
    • 26 maa 2021 - 19:35
    • Rimmer

      Posts: 8.225

      Checo is een echte bandenfluisteraar wat RBR tactische opties geeft. Ik reken er op dat ze aan de muur wel een goede tactiek voor hem hebben. P3 zou zijn gemoed een flinke boost geven.

      • + 2
      • 26 maa 2021 - 19:44
    • Carrinthe

      Posts: 876

      Het zou me niet verbazen wanneer Perez er achter gaat komen dat zijn aanpak, kwalificatie minder maar betere racepace, tegen de echte toppers zoals Max, Lewis en Charles niet werkt omdat deze heren razendsnel kwalificeren om dan op racepace alsnog sneller te zijn. Maar ik denk zeker dat hij Bottas kan hebben en dat zou al heel mooi zijn.

      • + 2
      • 26 maa 2021 - 21:35
  • Ik ben benieuwd. Maar ik durf hem aan. Sergio gaat 2 races winnen dit jaar.

    • + 1
    • 26 maa 2021 - 19:37
    • Klus

      Posts: 1.064

      Dus Verstappen gaat 2x uitvallen?

      • + 9
      • 26 maa 2021 - 20:27
    • Nee, Max laat hem 2x in de laatste ronde voorbij als bedankje voor het behaalde kampioenschap later dit jaar

      • + 2
      • 26 maa 2021 - 20:36
    • Als hij 1 race wint en 3 keer 2e of 3e wordt dan is het dikke prima voor Red Bull

      • + 2
      • 26 maa 2021 - 20:46
  • Tot nu toe lijkt hij niet sneller dan een Albon of Gasly in die 2e Bull.
    Hopelijk top 4 morgen voor hem, zou al top zijn en dan kan hij mooi die Mercedessen onder druk houden. Daar is hij uiteindelijk voor gehaald door Horner en co

    • + 1
    • 26 maa 2021 - 20:13
    • Gelukkig zeg je "lijkt", want zelfs onder elkaars auto zijn er altijd wel verschillen. Dan bovenop, moet hij ook nog aan deze auto wennen. En ik denk met dat, RBR gewoon Perez rustig aan laat passen en telkens mij wat andere setups proberen. Max, kent de auto van vorige jaar en eerdere pijnpunten en dat is zeker een voordeel als ze dat met elkaar delen. Ik hoop dat Perez dat ook Max's setup kan krijgen en laat hij daar maar eerst aan wennen.

      • + 0
      • 26 maa 2021 - 20:23
    • Joeppp

      Posts: 4.080

      Om eerlijk te zijn valt het mij ook een beetje tegen. Natuurlijk het is pas de vrije training en de eerste race maar ik had toch gehoopt dat hij er dichter op zou zitten. Vettel is ook schrikken tov Stroll.

      • + 1
      • 26 maa 2021 - 20:31
    • nutstree

      Posts: 268

      *sarcasme*
      Leclerc valt ook al zo tegen ivm Sainz
      Ricciardo valt ook tegen ivm Norris

      • + 0
      • 26 maa 2021 - 21:18
    • 'Tot nu toe. Na twee vrije trainingen?!

      • + 1
      • 26 maa 2021 - 21:45
    • JV fan

      Posts: 2.060

      Nou ja van Vettel snap ik dat wel.. , heeft natuurlijk weinig kunnen rijden tijdens de tests door alle problemen , en Stroll kent de ayto door en door.. (en is geen koekenbakker )

      • + 0
      • 27 maa 2021 - 09:29
    • alstro

      Posts: 47

      De man heeft 20-30 rondjes gereden en de eerste bondscoaches langs de lijn melden zich al. Man man laat hem eerst eens 5 wedstrijden wennen en oordeel dan eens.

      • + 0
      • 27 maa 2021 - 10:16
  • Volgens marko is yuki sneller dan max en perez was ook al sneller in de longruns..waarom houden ze max nog ?

    • + 0
    • 26 maa 2021 - 20:55
  • Perez heeft dit jaar het geluk dat RBR het beste concept heeft voor de nieuwe regelementen. Daarmee kan hij Max helpen om de taxi’s af te stoppen. Volgens de engineer van Lewis is de echte achterstand 0,8 sec en niet zoals de tijden zeggen maar 0,1 sec, omdat RBR met veel minder vermogen reed als de concurrentie.

    Zowel Gasly als Albon hadden die luxe niet en moesten de auto overdriven en dat kun je alweer als je zoals Max geniaal bent.

    • + 0
    • 27 maa 2021 - 08:34

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec