user icon

Max Verstappen: "Zou dom zijn om te denken dat we vooraan staan"

  • Gepubliceerd op 22 maa 2021 13:19
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen gaat niet mee in de hosannastemming die zijn team sinds de wintertest in Bahrein omringt. De Oostenrijkse renstal kwam op het circuit van Sakhir goed voor de dag, met een solide betrouwbaarheid en snelle rondetijden. Het verleidde menigeen ertoe om te denken en te roepen dat Red Bull Racing nu eindelijk echt de strijd aan kan binden met Mercedes, maar Verstappen loopt niet mee in die polonaise.

Zelfs Mercedes probeerde Red Bull Racing de favorietenrol op te dringen. Verstappen kan daar wel om lachen. "Ik weet er bij fans enthousiasme heerst, maar Mercedes is nog steeds de favoriet. Hoe kunnen ze dat niet zijn als ze zeven wereldkampioenschappen op rij hebben gewonnen? Ik weet zeker dat Mercedes ook wil dat mensen denken dat wij de favorieten zijn om ons onder druk te zetten, maar we zijn gewoon op onszelf gefocust."

"Natuurlijk zal iedereen bij Red Bull Racing en bij Honda er alles aan doet om hen, en andere teams die dit jaar misschien snel zijn, te verslaan. Ik zie elk seizoen als een nieuwe kans om Mercedes te verslaan, maar we zouden onszelf voor de gek houden om te verwachten dat die strijd gemakkelijk zal zijn. Het zou dom zijn om aan de hand van de testdagen ervan uit te gaan dat wij vooraan zullen staan", aldus de Nederlander.

Verstappen heeft zin in de eerste Grand Prix van 2021, komend weekend in Bahrein. "Persoonlijk kan ik niet wachten tot we allemaal pushen in Q3. Dat is het moment dat iedereen op volle kracht met weinig brandstof rijdt en dat is het moment om te zien wie zich qua prestaties heeft ontwikkeld. Dan zullen we in de race zien wie die prestaties over een raceafstand kan vasthouden. Laten we hopen dat we in beide facetten goed zijn!"

"Nu moet ik het laten zien en moet Red Bull het laten zien, om te proberen een titelgevecht aan te gaan. We kennen allemaal onze rol en het is goed om te zien dat Honda en ExxonMobil de afgelopen winter hard hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat we het best mogelijke pakket in de RB16B hebben. Ik vind het circuit van Bahrein geweldig en het zal spannend zijn om onze prestaties te kunnen meten. Het is tijd om te zien wie waar staat."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.112

    Realistisch echter de verwachtingen zijn nu eenmaal gekoppeld aan de wintertests , natuurlijk evrwachten mensen nu eenmaal dat RB vooraan meedoet , dit ventileert RB zowat dagelijks. aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat Mercedes WK is en die historisch gezien als het team to beat moet zijn! ik ga nergens vanuit en schep mijn verwachtingen na de race van aankomende Zondag al maakt 1 zwaluw nog geen zomer!

    Belangrijker vind ik de prestatie van Perez als die ook in staat is om zondag een goed resultaat te rijden dan zal dat mijn verwachting wel gunstig stemmen , van mij mag het nu al losgaan ;)

    • + 3
    • 22 maa 2021 - 13:23
    • Als Perez in zijn wagen Bottas kan bijbenen, dan weten we ineens veel meer idd. Team is zo sterk als z'n zwakste schakel. (ik ga ervan uit dat Max toch Perez wel verslaat. Zou gênant zijn als dat niet zo zal zijn :P)

      • + 3
      • 22 maa 2021 - 13:30
  • Als Red Bull het gat met Mercedes heeft gedicht zoals ik verwacht zal Bottas als eerste onder de druk bezwijken. Als Lewis en Max elkaar in de wielen gaan rijden is Perez de lachende derde.

    • + 1
    • 22 maa 2021 - 13:40
    • Dan weet ik wel wie de lachende vierde is.

      • + 2
      • 22 maa 2021 - 13:44
    • .. in zijn oranje Mercedes 😊

      • + 1
      • 22 maa 2021 - 13:48
    • Groene.

      • + 4
      • 22 maa 2021 - 14:27
    • Als Lewis en Max elkaar echt in de wielen rijden kan net Perez er die keer wel eens mee vandoor gaan. ;) 2de wordt Bottas en de lachende derde zal pas erg spannend worden op dat moment . . .

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 17:28
  • Over 4 dagen weten we meer. Mochten ze op deze baan heel dicht bij elkaar zitten dan geef ik RB hele goede kansen. Deze baan is nooit echt RB zijn beste geweest. Dit is vooral een powerbaan op de middensector na, Dus mochten ze hier sterk zijn dan ziet het er goed uit, Vooral als ze sector 2 domineren.

    • + 1
    • 22 maa 2021 - 14:02
    • Mercedes is ook met name de laatste jaren hier niet heel sterk. Het was altijd een Ferrari baan. Dus ik denk dat Red Bull zeker een kans maakt op dit ruwe asfalt.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 15:16
    • Ik word ook al nerveus bij die gedachte . . . go go go . . .

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 17:30
    • nr 76

      Posts: 1.292

      Over 4 dagen is het vrijdag hè😉

      • + 1
      • 22 maa 2021 - 19:24
    • h3x6g0n

      Posts: 364

      @ROYALERE:
      Ik begrijp jouw ongeduld volkomen want dat heb ik zelf ook, maar ik vrees dat je een beetje op de zaken voorruit loopt.
      Zaterdag in Q3 krijgen we slechts de eerste glimpen te zien van de verhoudingen over één snelle ronde. Maar dat zegt nog lang niet alles over de 'race pace', waar uiteindelijk de punten mee moeten worden binnengeharkt. Die gaan we zondag pas echt voor het eerst te zien krijgen:
      The BS stops, when the flag drops.
      Ik hoop oprecht dat RBR het gat met MB afgelopen winter dan eindelijk heeft weten te dichten. Maar het enkele feit dat MB een moeizame wintertest heeft doorgemaakt, doet mij nog niet vermoeden dat het gat ook daadwerkelijk gedicht is.

      • + 0
      • 24 maa 2021 - 00:26
  • delange

    Posts: 1.319

    Zoals ik al in een ander topic vermelde moet Max in Ham zijn hoofd kruipen.
    Dit helpt echt wel en dicht miss dat kleine gaatje wat er nog zal zijn.
    Een zekere Rosberg deed het ook en Alonso kan dat ook.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 16:14
    • nr 76

      Posts: 1.292

      Wat moet ie daar doen, dan?

      • + 1
      • 22 maa 2021 - 18:57
    • delange

      Posts: 1.319

      Zeggen dat ie Roscoe vermoord als hij hem niet laat winnen.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 19:54
    • VES

      Posts: 1.106

      Hij moet voor de start als alle coureurs naast elkaar staan, achter Lewis gaan staan en zeggen “Kneel for me boy”

      • + 1
      • 22 maa 2021 - 20:58
    • @ ves Dat is precies wat hij niet moet doen. Gewoon mee in rijtje blijven staan en low profile, lees 'cool' blijven. Alsof Lewis onder de indruk zou zijn... En sla nu eens op een andere spijker.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 21:15
  • Niemand bij RB heeft gezegd dat het makkelijk ging worden. Hooguit waren ze optimistisch na de rampzalige testdagen. Niemand wil zich profileren als favoriet omdat er maar eentje het zal waarmaken. Al de anderen krijgen lik op stuk. De usual prietpraat tijdens de aanloop....

    • + 1
    • 22 maa 2021 - 21:11

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit