user icon

Max Verstappen: "Vanwege het stof heb ik mijn vizier gewisseld"

  • Gepubliceerd op 12 maa 2021 17:47
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing is samen met Max Verstappen prima uit de winter gekomen. De Nederlander reed vandaag de snelste tijd en domineerde tijdens de middagsessie in Bahrein op de eerste testdag ter voorbereiding op het seizoen 2021.

Mercedes was nergens te bekennen en had meerdere problemen gedurende de dag, al was het voor iedereen lastig gezien het feit dat het flink waaide en aan het begin van de middag een zandstorm over het circuit waaide.

De 23-jarige Verstappen is echter tevreden met de start van de 3-daagse test in het Midden-Oosten, zo liet hij weten aan onder andere GPToday.net: "We hadden een erg positieve dag. We konden veel ronden rijden ondanks dat de baancondities niet al te best waren. Het was erg warm, veel wind en de bandenslijtage is hier erg hoog. Daarom is het niet gemakkelijk om veel ronden achter elkaar te rijden. Ik ben erg blij met deze dag. We hoeven het nog niet te hebben over snelheid, we hebben ons programma afgewerkt. De auto voelde goed aan en het is goed om een test zo te beginnen."

"Het rijden in deze hitte maakt het wat over het algemeen wat moeilijker maar ik heb vanwege het stof alleen mijn vizier gewisseld. Je gaat altijd voor een dag als deze, en als je dan een dag op zo’n manier af kunt sluiten zijn we allemaal erg blij. Qua snelheid willen we wachten tot Q3 van de eerste Grand Prix. Daar zal je de echte snelheid zien van alle auto’s."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Een lekkere first day in the office. Die nemen ze je in ieder geval niet meer af.

    • + 1
    • 12 maa 2021 - 17:57
  • NicoS

    Posts: 12.270

    “De auto voelt goed aan”.....kijk dat zijn goede berichten. Verstappen is veelal realistisch, en dat ze tevreden zijn, stemt mij positief.;)

    • + 1
    • 12 maa 2021 - 17:59
  • Max is kort van stof.

    • + 3
    • 12 maa 2021 - 18:02
    • flyineddy

      Posts: 796

      Van wie was dan al dat andere stof?

      Hadden we nu "Sahara Force India" nog maar...

      Eddy.

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 18:10
    • Max zo in vizier was mat geworden.....

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 18:29
    • flyineddy

      Posts: 796

      @Pierluigi
      Mat Verstappen?

      Eddy.

      • + 3
      • 12 maa 2021 - 18:38
    • Na de vizierwissel verdween dat stof als sneeuw voor de zon en had hij direct weer maximaal zicht.

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 18:45
    • Dastof

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 18:47
    • @Eddy

      +-je :)

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 20:17
  • ´De auto voelde goed aan ´

    dit is bemoedigend, Dit heb ik hem nog nooit zien zeggen tijdens de testen.

    • + 2
    • 12 maa 2021 - 18:02
    • NicoS

      Posts: 12.270

      Je zal hem ook niets zien zeggen.....die achterlijke baklappen op hun bakkes voorkomt dat....;)

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 18:06
    • "Well, I think it’s been a good day,” he said on Wednesday afternoon at Circuit de Barcelona-Catalunya.


      “The car’s been working really well together with the engine. That’s what we want to see, for us that’s the most important thing – very happy about that.

      Letterlijk na de eerste testdag van vorig jaar.

      "After my first run I was smiling, very happy with how the car was behaving plus the engine as well. Very positive."

      Na de eerste dag van 2019

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 19:42
    • Ik hoor ook meermaals dat men naar de gezichtsuitdrukking van Verstappen moet kijken voor hoe het ervoor staat bij RB.
      Wat mij betreft Bullcrap.
      Verstappen doet meestal weinig aan politieke statements uitgezonderd de testdagen.....
      Geen hoogte van te krijgen imo.

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 20:00
    • Rimmer

      Posts: 8.223

      Meestal is Max politiek en positief. Zoals het ook hoort natuurlijk.
      Maar de laatste jaren bleek de auto dan elke keer toch niet sterk genoeg tov Mercedes.
      Meestal zag je dat toch wel aankomen in de wintertest maar je Putte hoop uit de positiviteit van Max waarna Marko er nog even een toefje op deed.
      Vandaag zag ik gewoon een heel behoorlijk RBR. Dat zegt nog 0,0 over de snelheid van Mercedes maar het is wel een goed begin want de baan was glad en listig maar de auto leek toch goed te besturen. Ik ben enorm benieuwd naar wat Sergio morgen kan doen.

      • + 3
      • 12 maa 2021 - 20:11
  • Thoradir

    Posts: 2

    Off topic, al die wisselende advertenties die verschillende laden en bericht pushen of pullen, maakt het echt irritant lezen op een telefoon. Elke jaar lijkt het erger te worden hier bij gptoday..

    • + 5
    • 12 maa 2021 - 19:19
  • Probeert de underdog te spelen. Mercedes heeft de versnellingsbak gewisseld en Verstappen meteen,: ‘ maar ik moest ook mn vizier wisselen, hoor’

    • + 3
    • 12 maa 2021 - 22:19

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar