user icon

Alonso laat na het seizoen titanium platen uit kaak verwijderen

  • Gepubliceerd op 12 maa 2021 14:35
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Alpine-coureur Fernando Alonso moet nog een keer onder het mes vanwege de kaakbreuk die hij eerder dit jaar opliep bij een aanrijding tijdens een trainingsritje op de fiets. In het ziekenhuis zijn namelijk twee titanium platen in zijn bovenkaak aangebracht om alles op zijn plaats te houden tijdens het herstel. Een operatie is nodig om die platen ook weer te verwijderen.

Alonso wacht hier echter mee tot na afloop van het Formule 1-seizoen 2021. De Spanjaard kruipt morgen in de Alpine A521 voor zijn eerste testdag op weg naar zijn comeback in de koningsklasse van de autosport. "Ik heb nog twee titanium platen in mijn bovenkaak die er aan het einde van het jaar uitgehaald zullen worden. Er gaat dus nog wat gebeuren zodra het kampioenschap voorbij is, maar dit heeft geen impact op mijn professionele leven", verklaarde de tweevoudig wereldkampioen.

Hij benadrukt dat hij zich volledig fit en klaar voor een rentree voelt. "Ik verwacht geen enkel probleem", aldus Alonso. "Ik train alweer twee of drie weken volledig normaal. Maandag en dinsdag zat ik nog in de simulator, dus het beïnvloedt mijn voorbereiding niet echt."

"Ik heb alleen wat marketingactiviteiten en filmdagen gemist, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet zo erg. Dat heb ik gisterenmiddag allemaal mogen inhalen, dus ik heb een intensieve dag aan marketingactiviteiten achter de rug. Ik voel me prima. Op het professionele vlak en wat rijden betreft ben ik 100 procent fit en klaar", sluit de Alpine-coureur af.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Stukken metaal in zijn hoofd. Waarom moet ik nou ineens aan de Terminator denken? ;)

    Hasta la vista, baby!

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 14:45
    • mario

      Posts: 7.389

      Ik zou niet weten waarom je daar nu ineens aan moet denken ;)

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 14:49
    • ik aan Jaws, uit die Bond films...

      • + 5
      • 12 maa 2021 - 15:58
    • Snork

      Posts: 10.404

      Ik denk aan Titanium van David Guetta.
      I am Titanium!!

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 16:09
    • Nando is mooi de Sjaak met die plaatjes. Bij elke vliegreis krijgt hij het bevel om na de metaaldetector ff gebukt te gaan staan, en komen de witte handschoentjes tevoorschijn voor een diepgaand onderzoekje.

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 16:10
    • Ik moest aan de plaatselijke metaalhandel denken..

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 20:38
    • Ik moest denken aan Steve Austin, The Six Million Dollar Man.

      Misschien ook wel leuk om Alonso de bijnaam Jaws te geven.

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 21:30
  • Fernando Alonso, "The Six million dollar man"
    "We can make him better".

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 14:58
    • Geinige serie was dat. Lee had dat indertijd goed bekeken; met Farah Fawcett aan zijn zijde ;-)

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 15:52
  • Gaat ie nog lekker vinden die operatie, weet ik uit ervaring.
    Onderkaak in 5 stukken door bedrijfsongeval.
    Chirurg vertelde al dat plaatjes eruit moesten i.vm. grote kans op infectie.
    Dus met plaatselijke verdoving van 6 grote spuiten.
    Gaan ze je tandvlees open snijden met een soort van zagend geluid van de scalpel.
    Daarna met een schroevendraaier de schroefjes en plaatjes verwijderen.
    Hoor je lekker knarsen.
    Dan met een water oplossende hechting de boel weer aan elkaar naaien.
    Heb er verders weinig last van gehad.
    Wel een blijvende beschadigde zenuw, waardoor helaas eten niet meer plezierig is.
    Moet het helaas met veel vloeibaar voedsel doen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
    Overigens in de meeste gevallen is verwijderen niet noodzakelijk.

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 18:06
    • kortvdl

      Posts: 1.050

      De mijne in 3 stukken, inderdaad met hetzelfde verhaal er na verloop van tijd uitgehaald.
      Gelukkig onder volledige narcose, gelijk mijn 3 resterende verstandskiezen eruit gehaald. Dus had rondom een schrale bek.

      Gelukkig op een gevoelig gebit na geen klachten meer, mooi klote dat je dieet het grootste deel bestaat uit vloeibaar.

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 20:44
    • Ik heb niet het idee dat @Drankorgel echt veel moeite heeft met zijn vloeibare dieet ;)

      • + 1
      • 12 maa 2021 - 21:09
    • kortvdl

      Posts: 1.050

      Omg stink er gewoon in whaha ;-)
      Ja ik drink niet, dus die grapjes gebruik ik nooit :P

      • + 0
      • 12 maa 2021 - 23:05
  • StevenQ

    Posts: 6.841

    Niet eens Adamantium?

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 19:12
  • Hmmm... Zou ie nu meer wegen? Kan nog nadelig worden... :)

    • + 0
    • 12 maa 2021 - 19:46
    • Minder juist. Hij overweegt ook om z’n onderbenen door stukken carbon te vervangen. Aerodynamisch gevormd zodat hij er bij het fietsen ook profijt van heeft.

      • + 2
      • 12 maa 2021 - 21:05

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar