user icon

Zelfs Ferrari-coureurs verrast door toefje groen op nieuwe SF21

  • Gepubliceerd op 11 maa 2021 10:30
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Ferrari presenteerde gisteren de auto voor het seizoen 2021. Wat gelijk opviel aan de SF21, was het groene logo van sponsor Mission Winnow aan de bovenkant van de motorkap. De Scuderia heeft daar pas laat toe besloten, blijkt uit een eerste reactie van coureurs Carlos Sainz en Charles Leclerc.

Ook zij waren verrast door de toevoeging van de felle tint groen. De van McLaren overgekomen Sainz verwoordde het zo: "We hadden dat groen niet verwacht, dat is pas vorige week aangebracht." Teamgenoot Leclerc bevestigt dat Ferrari dit pas op het laatste moment heeft veranderd. "Het was een last-minute beslissing. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels al aan gewend ben."

Belangrijker dan de kleur is dat de bolide snel is. Ferrari kan zich niet nog zo'n teleurstellend seizoen als vorig jaar veroorloven, anders gaan er koppen rollen. De Scuderia is aan zijn stand verplicht om beter te presteren dan in 2020, maar tegelijkertijd doemt 2022 met de ingrijpende regelwijzigingen al aan de horizon op. Teambaas Mattia Binotto geeft toe dat de focus meer op volgend jaar ligt.

"Zo is dat overigens ook bij de concurrentie. Niemand wil de plank mis slaan voor het eerste seizoen onder de nieuwe reglementen. Daarom verwacht ik gedurende dit jaar ook minder updates dan gebruikelijk. De krachtsverhoudingen aan het begin van het seizoen zouden heel goed het hele jaar kunnen duren, met niet al te veel schommelingen", aldus Binotto.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.093

    foeilelijk, sorry

    • + 4
    • 11 maa 2021 - 10:38
    • Snork

      Posts: 10.326

      Het is net een flipperkast. Terug naar Ferrari glimmend rood zonder fratsen.

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 12:02
    • Ik vind mijn flipperkasten mooier dan dit.

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 12:32
    • Ik zag al een meme langskomen met een kots emoji boven op de Ferrari. Kan niet beter omschreven worden.

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 12:40
    • VES

      Posts: 1.105

      Eén stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Maranello is altijd wat te doen.

      • + 1
      • 11 maa 2021 - 13:42
  • je ziet op de foto al duidelijk dat Sainz de leidersrol op zich heeft genomen, Charles is niet meer dan een elleboogsteun voor Carlos ;)
    het is al ten overvloede gezegd, als de wagen maar snel is, mooi kan ik het allemaal niet echt noemen als ik heel eerlijk ben

    • + 2
    • 11 maa 2021 - 10:41
    • We kennen de verhalen dat Charles zich eigenlijk een beetje geïntimideerd voelde door Vettel in het begin van zijn Ferrari carrière. Heimelijk doelde hij op Carlos natuurlijk. Zoveel is nu wel duidelijk.

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 10:47
    • @Pete: Je weet dat toch dat veel coureurs die Pirelli's gewoon opgeblazen ballonen noemen? Die dingen willen domweg de lucht in. Blijkbaar was het gewicht van Charles niet voldoende en moest Carlos mee helpen duwen om dat ding aan de grond te houden ;-)

      • + 1
      • 11 maa 2021 - 10:47
    • Ik denk dat ze trust falls geprobeerd hebben maar dat niet goed afgelopen is. Dus daarom maar zo op de foto.

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 12:39
  • Als het nou Mission Willow zou heten dan had ik dat groen nog enigszins kunnen begrijpen...

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 10:42
  • Supa

    Posts: 1.909

    Ferrari moet gewoon meedoen om de titel.

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 10:45
  • John6

    Posts: 5.087

    Het valt wel op, maar is echt heel lelijk naar mijn mening.

    • + 3
    • 11 maa 2021 - 10:47
  • Dat rare groene kleurtje is domweg foeilelijk. Heiligschennis wat mij betreft zelfs. Maar blijkbaar is alles geoorloofd om de sponsor te pleasen. Ik kan me werkeljkwaar niet voorstellen dat er tifosi zijn die dat groene logo een goed idee vinden.

    Nou is de auto zelf al niet de mooiste qua vormgeving (lelijke neus), maar als die overgang van scharlaken rood naar bordeaux nou wat vloeiender zou zijn, dat rare groene logo weer netjes zwart, en een setje gouden velgen er onder, dan zou het een pracht auto kunnen zijn!

    • + 4
    • 11 maa 2021 - 10:49
    • Enzo heeft zich al een paar keer omgedraaid in zijn houten jas.....

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 10:54
    • Gouden velgen.. YES PLEASE!!!

      • + 2
      • 11 maa 2021 - 11:04
    • @JV, "als die overgang van scharlaken rood naar bordeaux nou wat vloeiender zou zijn" precies, als je van de zijkant kijkt zie je gewoon een lijn in de overgang tussen de twee kleuren rood

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 11:20
    • die overgang v donkerrood naar lichtrood oogt idd erg slecht. alsof t niet is gelukt ofzo. De neus is niet fraai maar wel n beetje gek en dus onderscheidend. Dat vind ik dan meteen weer leuk. T valt gewoon op en ik houd v dingen aan F1 auto's die zich echt onderscheiden. (vroeger was dat nl altijd t geval). Die walrusneus v de Williams in 2004 bijvoorbeeld. Mooi? neuh, maar wel heel karakteristiek. En dan vind ik t toch leuk.
      Das nu ook n beetje met t groene logo. het valt gewoon meteen op. Mocht dit maar 1 jaartje zijn dan weet je later meteen bij n foto 'dat is 2021!'

      • + 2
      • 11 maa 2021 - 11:33
  • Edgar

    Posts: 1.463

    Belangrijker dan de kleur is dat de bolide snel is. Ferrari kan zich niet nog zo'n teleurstellend seizoen als vorig jaar veroorloven, anders gaan er koppen rollen.

    Mooie zelf toegevoegde eigen aanname van de stukjesschrijver, deze tekst kan ik namelijk in geen enkel officieel statement van Ferrari vinden...

    • + 1
    • 11 maa 2021 - 10:56
  • Als t groen geel was geweest dan klopte het wel meteen veel meer, vanwege t geel in t Ferrari logo en in de schelp v Shell. Dan was t veel meer in balans en toch anders als normaal.

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 11:34
  • Alstie maar doortoeft.

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 11:53
  • 't Lijkt nu wel een groen Marlboro logo? 🤭

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 12:42
  • Ik ben Ferrari fan in hart en nieren...maar dit 'gifgroen' is spuuglelijk.

    Wel valt me op dat er redelijk wat werd gewijzigd aan de wagen.
    Wat me zorgen baart is het teveel aan vleugeltjes en hoekjes en kantjes...is vaak een lapmiddel om de aero die aan de basis niet denderend is recht te trekken. Maar ik ben ook geen tekkie...wie weet is het voldoende om weer in de top3 mee te draaien.

    • + 1
    • 11 maa 2021 - 15:18
    • Aan één van de succesvolste Mercedes-auto's (die van 2016) zat ook niets radicaals, maar werd het concept van 2015 geperfectioneerd. Overigens zie ik wel veel wijzigingen tov de SF1000. En ik ben nu a gewend aan dat gifgroen - best leuk voor een jaartje!

      • + 0
      • 11 maa 2021 - 18:49

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 409
  • Podiums 12
  • Grand Prix 60
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar