user icon

Brundle bespeurt chagrijn bij Hamilton over zijn nieuwe contract

  • Gepubliceerd op 10 maa 2021 13:43
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Wereldkampioen Lewis Hamilton is niet helemaal tevreden met de nieuwe deal die hij met Mercedes heeft gesloten. Dat maakt oud-coureur Martin Brundle op uit een interview dat hij namens Sky Sports F1 met de 36-jarige Brit maakte.

Hamilton verlengde eerder dit jaar na moeizaam verlopen onderhandelingen zijn contract bij Mercedes voor 2021, maar verder niet. Daar komt bij dat Marc Hynes recent is opgestapt uit zijn managementteam - al dan niet gedwongen. Er heerst wat onvrede bij de titelhouder, stelt Brundle tegenover The Sun.

"Lewis was tijdens ons gesprek vrijgevig en openhartig, maar in mijn ogen ook een beetje chagrijnig", aldus Brundle. "Het is interessant dat zijn rechterhand Marc Hynes niet langer met hem samenwerkt. Ik kreeg het gevoel dat Lewis niet heel blij was met hoe de onderhandelingen met Mercedes voor hem hadden uitgepakt."

McLaren-collega Lando Norris meent dat Hamilton misschien langzaam maar zeker aan een leven zonder Formule 1 begint te denken. "Lewis is iemand die veel andere dingen buiten de Formule 1 wil doen. Hij weet ook heel goed wat hij wel en niet wil doen. Hij wil genieten van het leven buiten de Formule 1. Hij wil niet alleen maar in rondjes blijven rijden."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.227

    Denk dat het wel meevalt. Hij krijgt wederom een mooi salaris en als klap op de vuurpijl een gratis 8e titel.
    Wellicht dat het opdraven voor een weer een interview hem chagrijniger maakte dan het droomzitje dat hij wederom te pakken heeft.

    • + 7
    • 10 maa 2021 - 13:46
    • ja, voor dit jaar is er geen vuiltje aan de lucht, daar zal het probleem al die tijd ook niet gezeten hebben. Wil niet zeggen dat de deal niet alsnog een behoorlijke tegenvaller kan zijn voor Hamilton.

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 13:57
    • Snork

      Posts: 10.372

      Have mercy, misschien moest hij wel een paar miljoen inslikken. En dan blijft er alsnog maar 40 miljoen over, exclusief tal van lucratieve sponsordeals. Het leven is zwaar.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 14:09
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      En dan komt de bonus via de WK punten er nog bovenop? Dat zijn toch ook ettelijke miljoenen....

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 15:17
    • Van dat geld kan hij de rest van zijn leven wel naar de kapper.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 16:07
  • Jokertje

    Posts: 46

    Het zou helemaal niet erg zijn als Hamilton eens een flink toontje lager zou zingen, zijn sterallures beginnen toch wel een beetje vervelende vormen aan te nemen.
    Nog snel even die laatste records binnenharken en dan plaats maken voor een ander.

    • + 1
    • 10 maa 2021 - 13:58
    • "Zoveel te doen, hij heeft nog zoveel te doen."

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 14:23
    • U las enkel iets over het buikgevoel van Brundle. Verder is Lewis natuurlijk wel een ster en daar horen allures bij. Al vind ik niet dat hij daarin overdrijft, wel integendeel. Tenzij veganisme, milieuproblematiek en BLM gecatalogeerd staan onder 'sterallures'.

      • + 4
      • 10 maa 2021 - 14:50
  • Ik zou ook niet blij zijn als ik niet de gewenste centjes, een vetorecht, veel (onnodige) BLM promo enz. kon krijgen. Accepteren is niet per definitie blij zijn, he ;-)

    • + 0
    • 10 maa 2021 - 14:01
  • Kijk,
    dat bedoel ik .
    Ook al sjagerijnig, net als @Ouw en ik.
    Ik begrijp het wel hoor.

    • + 2
    • 10 maa 2021 - 14:05
    • Snork

      Posts: 10.372

      Bij Ouw komt dat omdat hij zijn kleren bij Cranebroek in Dongen moet kopen. Dat is best wel een dingetje.

      • + 4
      • 10 maa 2021 - 14:09
    • sNik85

      Posts: 4

      Heeft hij ook een mooie jacuzzi meegepakt bij Cranebroek?

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 15:15
    • Dit komt niet zomaar ff aanwaaien, hier moet je best wel lang voor trainen, alhoewel sommige het wat sneller onder de knie hebben.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 16:21
    • Tuurlijk is Lewis sjagerijnig. Hij wordt inmiddels al aardig Ouw...

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 17:18
  • Ik ben niet geïntresseerd in Brundels buikgevoel. Want meer dan dat is het overduidelijk niet. Niks argumenten. Brundle is grote fan van Max. Misschien probeert hij vanaf de zijlijn wat invloed uit te oefenen. Echt onnozel, sorry...

    • + 1
    • 10 maa 2021 - 14:45
    • ik bespeur bij jou wat chagrijn over Brundle z'n uitspraken. Kan dat kloppen?

      • + 4
      • 10 maa 2021 - 14:50
    • @hup, ik bespeur bij jou wat chagrijn over de wat chagrijnige opmerking van RCM over Brundle's opmerking over het chagrijn bij Lewis. Kan dat kloppen?

      • + 6
      • 10 maa 2021 - 14:53
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      ..een grote chagrijne bedoening hier, en dat zonder de enige professional hier (ouwe)

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 15:19
    • flyineddy

      Posts: 804

      @Pete
      Ik bespeur bij jou wat chagrijn over hup's chagrijn over de wat chagrijnige opmerking van RCM over Brundle's opmerking over het chagrijn bij Lewis. Kan dat kloppen?

      Eddy.

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 15:20
    • flyineddy

      Posts: 804

      @Golf-GTI
      Misschien moeten we Ouw er even bij roepen om deze chagrijnige bedoening hier te beoordelen?

      Eddy.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 15:25
    • Golf-GTI

      Posts: 187

      Eddy, haal die ouwe ff uit de kroeg ;-)

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 15:40
    • flyineddy

      Posts: 804

      @Golf-GTI
      Dat lijkt mij niet verstandig, Ouw is nu al sjagerijnig. ;-)

      Bovendien, konden we hem maar uit de kroeg halen. Dat zou betekenen dat de kroegen open zouden zijn. :)

      Eddy.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 15:44
    • Precies dat laatste @Eddy!
      we hoeven niet naar @Ouw te zoeken in een kroeg of seksclub :(

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 15:52
    • Stop maar met zoeken jongens, hier ben ik.

      • + 2
      • 10 maa 2021 - 16:17
    • flyineddy

      Posts: 804

      Top dat je er bent Ouw!
      Wat is jouw oordeel over het bovenstaande chagrijn?

      Eddy.

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 16:24
    • Tja, er is maar één expert op dat gebied Eddy.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 17:18
    • Snork

      Posts: 10.372

      Ik word van dit geneuzel knap sjagerijnig. Krijg er koppijn van.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 17:27
    • Ik heb al 3 paracetamolletjes achterover geklapt, maar gooi er voor de zekerheid nog ff 2 Noritjes achteraan om niet maximaal aan de dunne te raken.

      • + 1
      • 10 maa 2021 - 18:41
  • Lewis is dat niet die coureur die doormiddel van een jonge reserve rijder volledig van zijn plastic troon werd gestoten.

    • + 0
    • 10 maa 2021 - 15:44
  • 1 jaar slechts geeft al aan dat men er niet echt uitgekomen is voor de langere termijn, dus dan maar een compromis voor 1 jaar.. Zowel Mercedes als Hamilton zullen niet gekregen hebben wat ze wilde..

    • + 1
    • 10 maa 2021 - 15:50
    • Naja ik denk dat de hoge bazen van Mercedes, met hun borst naar voren eruit zijn gelopen. Het raceteam Mercedes, samen met Toto en Hamilton zullen wel iets meer somber vertrokken zijn. De hoge heren zitten nu niet vast aan bijvoorbeeld 50 miljoen voor 3 extra jaren.

      • + 0
      • 10 maa 2021 - 18:24
  • Of dit artikel op waarheid berust laat ik effe in het midden.

    Maar Dan is Brundle een hele hele slechte interviewer. Hij kon Sir Lewis een simpele vraag stellen: u komt chagrijnig bij mij over. Bent u chagrijnig?
    Dan weet je zeker of het zo is of niet.

    • + 0
    • 11 maa 2021 - 06:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit