user icon

'BWT ondernam zelf een poging om in zee te gaan met Alpine'

  • Gepubliceerd op 19 feb 2021 10:47
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

BWT lijkt geenszins van plan om de Formule 1 te verlaten na het vertrek bij het team van Racing Point/Aston Martin. Het watertechnologiebedrijf is reeds gelinkt aan Haas F1 Team en Williams, maar volgens Gazzetta dello Sport probeerde de firma het eerst bij een andere renstal. BWT wilde namelijk wel de handen ineen slaan met Alpine F1 Team.

De eis van BWT voor een overwegend roze livery was de Franse renstal echter te gortig, schrijft Lorenzo Pastuglia in de (roze) Italiaanse sportkrant. Alpine gaat waarschijnlijk voor een donkerblauwe kleurstelling, de huisstijl van het merk. Daarop wendde BWT zich tot Williams, dat wel ontvankelijk bleek voor ideeën over een andere livery.

Volgens Gazzetta dello Sport bevinden de onderhandelingen tussen Williams en BWT zich in een afrondende fase en zijn ze dicht bij een overeenkomst. Haas F1 Team is ook genoemd als potentiële partner voor het watertechnologiebedrijf, maar de Duitse zender RTL meldt dat die verhalen niet kloppen. De Amerikaanse renstal kan eventuele sponsoring van BWT op zijn buik schrijven.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 4.146

    Mooi nieuws voor Williams als dit waarheid wordt.
    Echter hoop ik wel op niet enkel een roze livery. Dan onderscheid je jezelf niet van Force India/Racing Point de afgelopen jaren.
    Gelukkig is donkerblauw vaak een testlivery kleur voor Williams geweest en zijn de letters van BWT ook in vrijwel dezelfde kleur. Combineer dit met roze en wit, en ik denk dat je best een mooie livery kan creëeren die zich in ieder geval kan onderscheiden van Force India/Racing Point. Iets wat mijns inziens wel belangrijk is als team van Williams.

    • + 1
    • 19 feb 2021 - 10:58
    • Eens Beri. Het moet geen Racing Point 2.0 worden. Maar ik denk dat Williams dit zelf ook direct zal voelen. Donkerblauw met kleine lichtblauwe accenten icm het BWT roze kunnen mooie ingrediënten zijn voor n in t oog springende livery. Ik ben erg benieuwd. Haas is meestal het saaiste kindje vd klas en daarom vind ik t jammer dat Haas het niet wordt.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 12:00
    • @Beri

      Ik geef eigenlijk niet zoveel om de kleurtjes, maar ik vond de Racing Point RP19 nou niet de mooiste auto met BWT-livery. Dat prominente donkerblauw van Sportpesa gaf een erg fel contast en daarom oogde het m.i. erg rommelig en daardoor een beetje el cheapo (dat heb ik ook met de oranje McLarens).

      Force India van 2017 vond ik echter nog erger: dat was echt een biggetje op wielen.

      De RP20 vond ik het meest geslaagd , maar dat kan ook komen omdat ik erg genoten heb de soap eromheen. Die staat daarom op de lijst om in 1:18 aan mijn collectie te worden toegevoegd!

      OT: ik moet zeggen datsinds meneer Pippa Middleton c.s. de boel bestieren ik allemaal zinnige dingen hoor uit de hoek van Williams. Dat is toch een beheurlijk poosje anders geweest. Niets ten nadele van Claire, want die was gebonden aan de (enigszins achterhaalde) visie van vaderlief.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 12:07
    • Sorry maar als BWT je overlaadt met sponsorgeld zou ik het als Patricia Paay lekker over me heen laten komen.

      Liever volledig roze en geld op de bank dan Coole Rich Energy en onbetaalde facturen.

      • + 4
      • 19 feb 2021 - 13:02
    • @commando, er gaan geruchten dat Storey's gehengel vooral bedoeld is om de Mazepin clan te pleasen, hij hoopte duidelijk via hun bij Haas terecht te komen, dat lukte alleen niet want Dmitri Mazepin hapte niet. Waarschijnlijk was dat "media request" voorafgaand aan zijn nietszeggende gebazelvideo een verzoek van Mazepin's advocaten om geen namen te noemen op straffe van rechtszaken oid.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:17
  • Beri

    Posts: 4.146

    Eens met jullie allemaal. Maar om een voorbeeld te stellen waarom ik van mening ben dat de livery wel significant anders moet zijn in vergelijking met Force India/Racing Point; wanneer Feyenoord volgend seizoen in een Ajax shirt gaat spelen met Ziggo op de borst, zou dat ook niet oké zijn. Simpel als dat 😉

    • + 1
    • 19 feb 2021 - 13:24
    • Beri

      Posts: 4.146

      Ellende dat die edit functie ontbreekt.. *zucht*
      Dit had natuurlijk onder mijn eigen bericht gemoeten 🤭

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 13:25
    • Feyenoord in een geheel roze tenue zou me ook verrassen ;)

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 13:37
    • Heeft Utrecht niet een tijd een blitsroze shirt gehad?

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:14
    • mario

      Posts: 8.744

      @Sergeant: Yup!

      • + 0
      • 20 feb 2021 - 21:26
  • Het baby roze met baby blauw maakt mij niet warm, zelfs al heb ik hier een maand oude baby op m'n arm...

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 17:27

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel