user icon

McLaren lijkt bij livery voor 2021 voor lichtere tint blauw te kiezen

  • Gepubliceerd op 10 feb 2021 13:53
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren heeft via social media weer een hint gegeven over de nieuwe kleurstelling voor komend seizoen. De livery van de Britse renstal zal niet ingrijpend veranderen, of toch wel? De kleur papaya - een soort oranje - blijft leidend, maar McLaren lijkt voor een lichtere kleur blauw te kiezen. Deze beslissing is mogelijk ingegeven door de komt van Gulf als nieuwe sponsor.

Vorig jaar was de MCL35 een combinatie van papaya en een donkere, diepe tint blauw. In de foto's die McLaren zelf via social media-kanalen heeft verspreid van de spray day in samenwerking met partner AkzoNobel is een lichtere kleur blauw te zien, een soort babyblauw. De Britse renstal, in 2021 met coureurs Daniel Ricciardo en Lando Norris achter het stuur, toont het eindresultaat maandag 15 februari bij de presentatie van de nieuwe MCL35M.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Mika Kimi

    Posts: 232

    Zal vast met Gulf te maken hebben. Ben benieuwd!

    • + 3
    • 10 feb 2021 - 13:55
    • Is wel historisch een mooie combinatie met een Gulf accent in de kleuren

      • + 3
      • 10 feb 2021 - 14:04
    • Beri

      Posts: 2.883

      Zou mooi zijn als McLaren daarmee aan de haal gaat door Gulf te gebruiken voor meer "historisch gevoel". Zak Brown heeft daar wel een neusje voor om dat soort beslissingen te nemen.
      Dat gezegd hebbende, is de partnerschap te klein om te mogen verwachten dat Gulf zo prominent in beeld komt. Maar zeg nooit nooit. Martini was immers ook niet de best betalende sponsor bij Williams. Dat was Unilever. Maar we weten allemaal hoe die wagens er uit zagen.

      • + 2
      • 10 feb 2021 - 14:32
    • De Gulf livery was lichtblauw van kleur, het blauw in het Gulf logo zelf is donkerder.

      Er is nog een sponsor: Dell. En die heeft lichtblauw als basiskleur, niet zo babyblauwachtig als de oude Gulf livery maar dichtbij genoeg om erop te lijken.

      • + 2
      • 10 feb 2021 - 14:42
    • Kennie

      Posts: 2.552

      Deze kleur blauw associeer ik meer met DELL dan met Gulf, maar we gaan het zien, nog 5 en een halve dag :-)

      • + 1
      • 10 feb 2021 - 15:03
  • Doe dan gelijk de Gulf livery zoals bij de GT40. Dat zou helemaal gaaf zijn!

    • + 2
    • 10 feb 2021 - 14:35
    • Als Ford ook sponsort, dan zal Zak dat vast wel in overweging nemen.

      • + 1
      • 10 feb 2021 - 14:46
  • Hahaaa, m'n hoop is weer een stukje heftiger nu!! Ik riep t overal; waarom maak je t blauw niet lichtblauw met GULF reeds aan boord?! Dus dit bericht laat de plasser al wel enigszins hinniken. Dit wordt de mooiste vd grid jongens.. Ik word n McL fanboy in 2021 haha!

    (nu kan t alleen nog maar tegenvallen denk ik meteen er achteraan)

    • + 2
    • 10 feb 2021 - 15:09
    • Beri

      Posts: 2.883

      Het is als een mooie meid met een mooi figuur van achteren zien, tot zij zich omdraait en het blijkt dat ze een paardenkop heeft.

      Ik hoop het niet voor je!

      • + 2
      • 10 feb 2021 - 15:16
    • Ik moet altijd lachen om je... maar stiekem hoop ik hetzelfde en zou de teleurstelling alleen maar groter zijn :P

      • + 1
      • 10 feb 2021 - 15:54
    • @Zeswieler

      Ja, het zou mooi zijn om de klassieke Gulf-livery te zien. Weet alleen niet of ik mijn geliefde McLaren wel in een geleend retro-jasje wil zien - al is alles beter dan dat rare oranje wat ze nu hebben. En ik vond het geleende zwart-goud op de Lotus Renault uiteindelijk ook supermooi (heb nog een Kimi-petje uit 2012).

      • + 1
      • 10 feb 2021 - 18:53
  • Snork

    Posts: 9.918

    Baby blauw: it's a boy.
    Was wel leuk geweest naast die babyroze Racing Points.

    • + 0
    • 10 feb 2021 - 17:21
  • Licht blauw is natuurlijk geweldig!
    Dat doet mij gelijk denken aan Marlboro light.

    • + 0
    • 10 feb 2021 - 19:13
    • d07

      Posts: 874

      Neejoh, dat is Red-Bull sugar free

      • + 0
      • 10 feb 2021 - 19:32
    • Of die droge Gin van Bombai... Ik was nooit weg van Gin... slechte herinnering.

      • + 0
      • 10 feb 2021 - 19:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar