user icon

Lando Norris benieuwd wat ervaren Ricciardo in zijn mars heeft: "Hij weet wat winnen is"

  • Gepubliceerd op 04 feb 2021 14:15
  • comments 7
  • Door: Martijn Arnoldus

Dit seizoen zal Lando Norris het opnemen tegen zijn nieuwe teamgenoot Daniel Ricciardo. De talentvolle coureur heeft uitgekeken naar de komst van de voormalig Red-Bull-coureur. ''Niet omdat het gezellig is met hem, maar om te kijken hoe hij te werk gaat.'' De afgelopen twee jaar reed Lando Norris naast Carlos Sainz die vertrokken is naar Ferrari. Zijn Australische plaatsvervanger is een stuk meer ervaren, beaamde de Brit uit Bristol. ''Daniel heeft bij grote teams geracet, vele podia gescoord en weet wat winnen is. Ik ben nieuwsgierig hoe hij rijdt.''

De Brit zit niet stil in de tussentijd en heeft de nieuwe ML35M al virtueel aan de tand gevoeld. ''Ik ben erg gebrand om weer achter stuur te kruipen van een Formule 1-wagen. Ik heb al gereden in de simulator, maar ik kan nog geen tips van de sluier geven over hoe de wagen aanvoelt.'' De laatste race in Abu Dhabi voelde voor Lando Norris als een eeuwigheid geleden en de Brit staat daarom ook te popelen om weer aan de competitie te beginnen. ''Ik kan niet wachten om te gaan racen en de limiet op te zoeken in de snelste auto's van deze planeet.'' De eerste Grand Prix staat gepland op 26 maart in Bahrein.

 

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Met de nieuwe motor gaat McLaren toch wel meedoen om de prijzen, samen met RBR en AM... daar moet Norris zich ook goed in kunnen mengen gezien zijn rijstijl.

    • + 0
    • 4 feb 2021 - 14:33
    • delange

      Posts: 1.159

      en over Ric zeg je niks? Jij vermoed dus dat Norris beter gaat presteren dan Ric. Wel....dat denk ik ook.............de eerste 5 races.

      • + 0
      • 4 feb 2021 - 14:43
    • @delange ooh Ik reageer eigenlijk alleen maar op wat Norris lijkt te zeggen... dat RIC een winnaar is waar Norris nog wat van moet leren...
      maar Norris zelf zal zich ook gewoon mengen in de strijd geen twijfel over.

      • + 0
      • 4 feb 2021 - 15:39
  • Maximo

    Posts: 6.570

    Ja leuk en ook mooi voor Norris zijn eigen ontwikkeling.

    Eigenlijk vond ik in 2019 Russel een meer indrukwekkende rookie dan Lando, maar afgelopen seizoen heeft Lando toch echt een flinke stap gezet en was hij al minimaal gelijkwaardig aan Sainz.

    Van Ricciardo kan hij nog meer leren dan van Sainz en inderdaad ook omdat Ricciardo weet wat er bij komt kijken om races te winnen, dat is toch iets anders dan heel hard in het middenveld rijden wat Sainz heel goed kan.

    Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat McLaren door de overstap naar Mercedes in het begin van 2021 te veel nog moet ontdekken aan de bijna compleet nieuwe auto.

    Hopelijk zijn ze zo slim geweest om voor 2021 te gaan voor de Racing Point filosofie, oftewel een zo goed mogelijke kopie van de Mercedes auto maken en daarmee dan podiumplekken proberen te halen.
    Goed gejast is beter dan slecht ontworpen en voor dat ene jaar is beter jatten dan de beste oplossing.

    • + 0
    • 4 feb 2021 - 15:18
    • Fanboy1

      Posts: 2.265

      Deels mee eens, we hebben nl kunnen constateren dat na een aantal races de RP steeds verder afzakte.
      Kopie werkt kennelijk bij de eerste aantal races.
      Dus beter een eigen filosofie volgen en mclaren zou dat moeten kunnen. Ze hebben wk’ s gewonnen met de mer motor maar wel met Lewis en Mika.

      • + 0
      • 4 feb 2021 - 19:03
  • Fanboy1

    Posts: 2.265

    Het kan zomaar een mega uitdaging worden voor Norris.
    Ric is niveau max, lec, rus. dus is niet te onderschatten.

    • + 0
    • 4 feb 2021 - 19:00
    • gp

      Posts: 4.160

      Ik vermoed dat Ricciardo het moeilijk gaat krijgen met Norris. Ik vond hem vorig seizoen al een stuk beter dan Sainz. Hij viel me meer op dat Russel. Maar het is maar een vermoeden.

      • + 0
      • 5 feb 2021 - 10:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit