user icon

Foto's: Carlos Sainz maakt zijn debuut als Ferrari-coureur

  • Gepubliceerd op 27 jan 2021 13:09
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft zijn eerste meters in een Formule 1-bolide van Ferrari afgelegd. De Spanjaard draaide vanochtend de baan in Fiorano op met de SF71H uit 2018. Sainz is door de Scuderia aangetrokken als opvolger van de naar Aston Martin F1 Team vertrokken Sebastian Vettel.

Sainz zal de rest van de dag nog met de SF71H over het asfalt scheuren op het circuit dat eigendom is van Ferrari. Ook morgenochtend komt hij nog in actie voordat hij de wagen afstaat aan Haas F1-debutant Mick Schumacher. Zijn officiële Ferrari-debuut maakt de Spanjaard op 28 maart in Bahrein.

Bekijk hieronder de foto's van de eerste test van Sainz voor Ferrari op Fiorano.

Foto's Carlos Sainz jr

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik moet zeggen... dat rood staat hem wel goed/mooi!

    • + 3
    • 27 jan 2021 - 14:28
    • ik wilde het net zeggen Damon, je bent me voor..
      Dat rood staat Carlos perfect, ik had al zo'n voorgevoel.....
      ;)

      • + 1
      • 27 jan 2021 - 14:41
    • Spaanse pepers zijn ook rood. Het klopt gewoon. Buena suerte Carlos :)

      • + 1
      • 27 jan 2021 - 14:46
    • Zeker ook met dit helmdesign

      • + 0
      • 27 jan 2021 - 19:45
  • Aren't you looking dapper, señor Sainz!

    • + 0
    • 27 jan 2021 - 15:29
  • Rimmer

    Posts: 8.058

    Hoe groot zal de interne schik zijn als blijkt dat de kersverse GP2 kampioen in de middag snellere tijden draait dan Carlos...
    Geboren in 1999 is het niet ondenkbaar dat Mick in zijn geërfde genen ook de lay-out van Fiorano heeft meegekregen.

    • + 1
    • 27 jan 2021 - 16:10
  • Snork

    Posts: 9.832

    Doet hij goed op zo'n doordeweekse dag in januari. En ik maar op Teams vergaderen.
    Verschil moet er zijn.

    • + 0
    • 27 jan 2021 - 17:14
    • Arie54

      Posts: 3.551

      Inderdaad, verschil moet er zijn. Deze pensionado zit heerlijk te genieten in dorpje op het Franse platteland, en hoopt op een geweldig Ferrari-jaar.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 10:04
  • Twee jaar geleden noemde ik hem nog de Spaanse Hulkenberg. En toen tekende hij bij Ferrari en reed een solide jaar bij McLaren. Ik hoop zo hard dat ik ongelijk had. Maar voorlopig blijven er twijfels bij deze keuze. De toekomst zal het uitwijzen, ik ga niet speculeren.

    • + 0
    • 27 jan 2021 - 20:21
    • Mijn voorkeur ging uit naar Ricciardo, maar Sainz heeft zich de afgelopen jaren geweldig ontwikkeld. Bij McLaren was men zeer tevreden over hem. Kwalificatiesnelheid lijkt alleen niet geweldig te zijn, maar in de race doet hij het prima.

      • + 0
      • 27 jan 2021 - 22:47
    • Arie54

      Posts: 3.551

      @Roger Zzz: Mijn voorkeur ging ook uit naar RIC, maar dat SAIN geen pannenkoek is mag duidelijk zijn. Ik reken hem tot de top-5 van het veld.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 10:10
    • @Arie

      Helemaal mee eens. Ik heb hem het afgelopen jaar goed in de gaten gehouden, en hij heeft mij er van overtuigd dat hij de juiste persoon voor de job is.

      • + 0
      • 28 jan 2021 - 12:17
  • Ziet er beter dan Vettel. Die is 20 jaar ouder geworden afgelopen 2 maand.

    • + 0
    • 27 jan 2021 - 22:35
  • Arie54

    Posts: 3.551

    En die gaat samen met LEC voor vuurwerk zorgen!

    • + 0
    • 28 jan 2021 - 10:02

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 372
  • Podiums 2
  • Grand Prix 119
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar