user icon
user icon

Lewis Hamilton ziet toekomstig kampioen in George Russell

  • Gepubliceerd op 13 jan 2021 15:35
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

George Russell heeft het voorbije seizoen aangetoond dat hem een lange en mooie toekomst in de Formule 1 te wachten staat. De jonge Brit maakte met zijn optredens namens Williams en enkele invalbeurt voor Mercedes indruk op kampioenen. Eerder noemde Fernando Alonso al zijn naam op de vraag wie hem in 2020 het meest was opgevallen, nu doet ook Lewis Hamilton een duit in het zakje.

De titelhouder heeft in de Spaanse krant Marca lovende woorden over voor landgenoot Russell. "George kan zeker wereldkampioen worden in de toekomst. Hij heeft het in 2020 echt fantastisch gedaan. Ik ben met name onder de indruk van hoe hij de races benadert. En ook zie ik dat hij een enorme groei heeft doorgemaakt de afgelopen twee jaar."

Russell bewandelt dezelfde route als Fernando Alonso deed, al blijft de Brit wel langer in de achterhoede hangen dan Alonso. Hamilton daarover: "Je kunt George ook vergelijken met Fernando Alonso. Het is voor veel coureurs belangrijk dat ze bij een kleiner team hun carrière beginnen. Daar kunnen ze ervaring opdoen, kunnen ze fouten maken en kunnen ze beter worden."

Mercedes

Tijdens zijn invalbeurt bij Mercedes in de Grand Prix van Sakhir - Hamilton was uitgeschakeld met een coronabesmetting - imponeerde Russell. De jonge Brit bewees dat hij klaar is voor een kans hogerop, maar in 2021 moet hij weer genoegen nemen met een zitje bij Williams. Russell is verder niet bezig met een eventuele transfer naar Mercedes voor 2022, hij richt zich op het hier en nu.

"Nee, Mercedes heeft me niet verteld waar ik aan moet voldoen om een transfer af te dwingen", vertelt Russell aan Autosport. "Ik ben er eerlijk gezegd ook niet mee bezig. Ik respecteer iedereen binnen Mercedes en ga komend seizoen weer alles geven voor het team, zoals zij ook al twee jaar alles geven voor mij. Ik sta verder niet stil bij de toekomst. Het verandert allemaal zo snel in deze sport. Bovendien spelen ook factoren buiten mijn macht om een rol."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Russell is natuurlijk best een goede coureur en ook Verstappen kan aardig meekomen, maar de komende jaren zal Lance Stroll de recordboeken ingaan met 10 titels op rij.
    Vroeger dacht ik bij Aston Martin altijd aan James Bond, maar tegenwoordig zie ik Lance voor me als ik aan Aston Martin denk. Zijn unieke stijl met wilde stuurbewegingen en pikante uitspraken zijn een genot voor het oog.
    Ben benieuwd of Mazepin zich als de ultieme Villain kan ontpoppen. Ik snap nu eindelijk het verbod op de gridgirls, die zijn natuurlijk helemaal niet meer veilig!

    • + 0
    • 13 jan 2021 - 15:47
    • Snork

      Posts: 9.580

      Ik ging helemaal met je mee, maar bij de grid girls hebben we verschil van mening ;-)

      • + 1
      • 13 jan 2021 - 16:17
    • Het was leuk onder Lance zijn post, nu niet.

      • + 3
      • 13 jan 2021 - 16:18
    • Numnum

      Posts: 2.277

      Hoe is het intussen Snork met je Corona besmetting?
      Wel weer een beetje boven Jan?

      • + 0
      • 14 jan 2021 - 08:53
  • Diezemer

    Posts: 75

    Heel grappig Damon Hill maar ik zou me niet zo vaak meer laten testen
    Dan wil er nog wel eens wat van die grijze prut meekomen
    En als je daar al zo weinig van hebt moet je daar zuinig op zijn

    • + 1
    • 13 jan 2021 - 16:09
    • En dan moet je nog bedenken wat de neven effecten zijn van het Sputnik vaccin ;)

      • + 0
      • 13 jan 2021 - 16:21
  • George Russell is denk ik goed genoeg om een WK te winnen, maar net als andere grote talenten van zijn generatie zoals Verstappen en Leclerc zal het bij hem ook afhangen van het feit of hij op het juiste moment in de juiste auto terecht kan komen.. Zonder de juiste auto kan je alle talent van de wereld hebben, maar kampioen in de F1 wordt je nooit..

    • + 1
    • 13 jan 2021 - 19:31
  • Ik zie dat ook, daar hoef je geen helderziende voor te zijn, hij gaat Sir Lewis aflossen bij Mercedes als kampioen. 2022 als 2e rijder en in 2024 zijn 1e titel. Aldus mijn glazen bol van de Action.

    • + 1
    • 13 jan 2021 - 19:43
  • racer013

    Posts: 349

    Komkommertijd ten voeten uit. Vraag aan Lewis of Norris, Verstappen, Leclerc, of Sainz kans maken op de titel en je krijgt een antwoord in dezelfde strekking.

    Ik volg de F1 nu intensief een jaar of 30. Nog nooit heb ik de F1 saaier gevonden dan de afgelopenj 7 jaar in het Mercedes tijdperk, waarin Lewis op een voetstuk werd gezet als de beste allertijden. We kunnen er heel lang over discusiëren, maar feit blijft dat Lewis door de superieure auto bijna altijd enkel concurrentie had van zijn teamgenoot. Zoals zijn landgenoot Ronnie O'Sullivan (meervoudig snooker wereldkampioen) terrecht en doeltreffend opmerkte :"De gaten waar ik mijn ballen in moet stoten zijn net zo groot als die van mijn tegenstander, anders dan in de F1". Lewis roept in de media wel dat hij graag van competitie houdt, maar zodra hij een teamgenoot heeft die serieus het gevecht aangaat (Rosberg) is het trammelant bij Mercedes, hetgeen Bottas de perfecte teamgenoot van Lewis maakt. Mercedes peinst er niet over Max te contracteren, dat accepteert 'the greatest ever' niet. Op elk circuit waar hij wint zijn de fans 'the best fans in the world'. Hij is zo enorm nep. Om nog maar te zwijgen over zijn BLM gedram. Ik snap daarom om tal van redenen niet dat je fan kan zijn van zo'n misselijke neppe gast. Zodra hij van het toneel verdwenen is, zal de sport er op ale fronten op vooruit gaan.

    • + 1
    • 14 jan 2021 - 03:36
    • Ik hoop voor jou dat Hamilton een meerjarig contract krijgt, dat je nog lang aan hem mag ergeren. Nee, ik ben geen fan van Hamilton maar heb wel waardering voor zijn prestaties. Dat de Mercedes zo dominant is kun je Hamilton niet aanrekenen. God bless.

      • + 3
      • 14 jan 2021 - 06:21
    • Zeker gelijk over Rosberg. Seizoen 2016. Waten de engineers omgewisseld, dus de succesvolle uit het team van Hamilton wisselde met die van Rosberg.

      Rosberg won in 2016 de titel, terwijl halverwege het jaar zover ik weet de teams weer werden gewisseld.

      Dit geeft wel aan dat de engineers misschien wel velen malen belangrijker zijn dan de rijder.

      Even snel een artikel erbij:

      www.google.nl/amp/(...)bu-dhabi-grand-prix

      • + 0
      • 14 jan 2021 - 07:15
    • Das Haus

      Posts: 81

      Je ziet zeker liever 20 koorknaapjes...

      • + 0
      • 14 jan 2021 - 17:07
  • ''George Russel ziet toekomstig pensioen Lewis Hamilton''

    • + 0
    • 14 jan 2021 - 13:37
  • Shrek

    Posts: 492

    Russel is meervoudig kampioen

    • + 0
    • 15 jan 2021 - 15:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar