user icon
user icon

Lando Norris over coronabesmetting: "Ik proef en ruik niets meer"

  • Gepubliceerd op 09 jan 2021 08:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris testte eerder deze week positief op het coronavirus. Hopelijk herstelt de Brit snel, maar door zijn positieve test zal hij tot 18 januari in quarantaine moeten in Dubai, waar hij op vakantie was. Door zijn geïsoleerde periode heeft hij echter alle tijd om terug te kijken op vorig seizoen.

Norris was in Dubai voor een trainingskamp, en een vakantie, om zich voor te bereiden op een nieuw seizoen, maar hij merkte al snel dat er iets mis was. "Toen ik niets meer kon ruiken of proeven, trok ik me meteen terug en deed ik een coronatest."

Loon na werken

Nu hij verder niets te doen heeft, blikte hij terug op zijn tweede seizoen in de Formule 1 bij McLaren. Hij gaf toe dat hij veel verbetering in zichzelf zag. In zijn eerste jaar vond hij het moeilijk om de hele race snel te zijn. Hij bedacht toen hoe hij het beter kon doen en naar zijn mening werd hij daarvoor beloond.

"Al dit werk heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik kan zeggen dat ik met meer zelfvertrouwen reed. Ik heb het over de hele linie beter gedaan als coureur. Ik kan meer uit de auto halen en ik denk dat ik betere beslissingen neem", zo zei de jonge Britse coureur.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Applaus! Geweldig, super! Fantastisch, ongelofelijk, enz ...



    Moet wat in die komkommer tijd!

    • + 1
    • 9 jan 2021 - 09:39
  • "Toen ik niets meer kon ruiken en proeven, trok ik me terug".
    En daar lag z'n vriendin......en Lando was pleiten.

    • + 1
    • 9 jan 2021 - 10:03
    • Z'n vriendin kan natuurlijk ook misbruik hebben gemaakt van deze situatie, en Lando eindelijk eens flink aan het werk hebben gezet down under....

      • + 0
      • 9 jan 2021 - 13:09
  • Eind februari/maart had ik 6 weken lang opeens geen reuk en smaak meer. In 39 jaar dit nog nooit meegemaakt.
    Verder geen klachten zelfs geen loopneus. Nooit laten testen toen. Was nog vlak voor 1e golf.

    • + 0
    • 9 jan 2021 - 13:30
    • Is eigenlijk best wel vreemd, hoe een virus voor reuk-, en smaakverlies kan zorgen.

      • + 0
      • 9 jan 2021 - 14:24
    • Er zijn genoeg virussen die je reuk- en smaak vermogen (tijdelijk) aantasten.

      Btw Ik heb afgelopen jaar diverse dromen gehad waarin ik nog maar nauwelijks kon ademhalen, en maar met moeite kon wakker worden.
      Ook nog nooit eerder meegemaakt.

      Wat betekende dat dan ?

      • + 1
      • 9 jan 2021 - 16:07
    • Ik ga een rare reactie geven, wellicht ;)
      Sinds eerste golf, slaap ik onrustiger en niet langer dan 2 tot 4 uur. Ik had het er met mijn maatje erover en ook hij heeft dat. Terwijl ik eerder wel 8uur aan één stuk kon slapen. Hij zei dat het wellicht mogelijk is, dat we nieuwe ervaringen op doen. Zoals eigenlijk een peuter/baby ook heeft bij het opgroeien.

      Maar goed, alles is echt anders en misschien logisch.

      • + 0
      • 9 jan 2021 - 18:53
    • Ik ga aanhaken met wat je zegt Modest.
      Ik slaap al 40+ jaar zeer slecht, met in slaap komen heb ik geen moeite.
      Maar na 'n uurtje ben ik alweer wakker. Vervolgens blijf ik 'n paar uur wakker, alvorens de nacht uit te zitten met wat hazeslapen, 5 minuten slapen, half uur wakker, weer ' n paar minuten slapen, weer 'n tijdje wakker.

      Één voordeel, je kan zomaar 3 natte dromen hebben in één nacht.

      • + 1
      • 9 jan 2021 - 20:07
    • Dat lijkt mij helemaal vreselijk @Ouw. Vroeger kon ik wel tot aan 10+ uur doorslapen, maar dat zit er gewoon niet in of ik moet flink aangeschoten bed induiken en 'groene' thee.

      • + 1
      • 10 jan 2021 - 20:22

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 146
  • Podiums 1
  • Grand Prix 38
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar