Kwalificatie stilgelegd na harde crash van Sergio Perez
- Gepubliceerd op 28 mei 2011 15:01
-
20
- Door: Robin Smeets
De rode vlag werd meteen uitgehangen en meteen kwamen de doktoren erbij. Op dit moment is het nog onduidelijk hoe het Perez vergaat. F1Today.nl houd u op de hoogte.
Update 15:09 uur: Perez is zojuist, ruim tien minuten na de crash, de ambulance ingedragen. Stewards hielden witte doeken erboven en ernaast zodat we geen beeld kregen van Perez. Zijn toestand is nog altijd onduidelijk. Met nog 2:26 minuten op de klok zal de kwalificatie over enkele minuten worden herstart.
Update 15:14 uur: Volgens BBC-analist Ted Kravitz is Perez bij bewustzijn en heeft hij gepraat. Dit zijn echter onbevestigde berichten die de ronde doen over Twitter. F1Today.nl houd u door middel van nieuwsberichten op de hoogte van de toestand bij Perez.
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land MX
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, MX
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.812 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 175
Ziet er ernstig uit... Hopelijk loopt het goed af. Straks was het bijna dezelfde situatie met Rosberg... Die kwam gelukkig nog goed weg.
Posts: 442
Ik vond het maar eng hoe stil hij bleef zitten in de auto. Hopelijk gaat \'t goed met hem.
Posts: 2.250
Hij is oké, zegt BBC. Gelukkig! Hopelijk kan hij morgen racen.
Posts: 442
Als ik oke ben word ik ook met een ambulance weggebracht. En als hij morgen rijdt dan hebben de monteurs nog wel een klusje te doen.
Posts: 2.250
Oké in deze zin betekent dat hij nog leeft, bij bewustzijn is en kan praten. Niet dat hij kan racen, maar dat hoop ik wel. Misschien heeft hij nog een licht hersenschudding of iets dergelijks, maar laat ons hopen dat ze hem meenemen voor een routineonderzoek.
Posts: 1.525
Standaard procedure.
Posts: 7.033
Akelige crash, hij reed tot die crash een supergoede kwalificatie. Maar hij praat weer volgens de BBC, hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen starten.
Posts: 7.033
Akelige crash, hij reed tot die crash een supergoede kwalificatie. Maar hij praat weer volgens de BBC, hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen starten.
Posts: 10.412
beste klapper...kwam mijn voorspelling toch uit.
Posts: 1.434
Wat ben jij een eng mannetje.
Posts: 1.265
Mooi om te horen dat hij ok is. Op normale snelheid zag het er echt eng uit.
Betekent dat we morgen maar 21 wagens aan de start hebben.
Posts: 2.418
Gelukkig gaat het goed met hem, want het was een behoorlijke klap.
Posts: 2.263
Ik vind hem behoorlijk sterk bezig, valt het jullie het op dat hij in de kwalificatie steeds vaker Kobayashi verslaat?
Posts: 3.471
Zo erg vond ik die crash er niet uitzien. Als Kubica Montreal 2007 kan overleven, dan stelt deze crash niet zoveel voor. Want Kubica\'s crash was 10x zo hard.
Posts: 305
Kubica was dan ook iets anders, Kubica kwam onder een behoorlijke hoek de vangrail in. Perez ging volledig zijwaarts.
Posts: 2.852
Het verschil is de impact van de crash. Perez komt op hoge snelheid opeens tot stilstand, Kubica\'s crash was van een heel andere aard. Deze crashes vergelijken is eigenlijk ondoenbaar omdat ze zoveel van elkaar verschillen in opzet.
Wel zag Kubica\'s crash er vele malen harder uit. (en spectaculairder)
Posts: 444
Vond de crash bijna identiek aan die van Rosberg alleen NR had de \'\'mazzel\'\' dat die de muur miste.
Maar Rosberg werd gelanceerd over die gele drempels, waren die daardoor nu weggehaald?
Vrees anders dat die auto op zn kant was terechtgekomen
Posts: 2.263
Die anti-cuts strepen lagen volgens mij een stukje meer naar links, als die er nog hadden gelegen was Perez er aan de rechterkant erlangs gegaan als ik de 2 filmpjes vergelijk met elkaar en het punt waar die strepen liggen.
Verder is het ook een lastig punt qua keuzes voor de veiligheid. Die anti-cuts zijn ervoor dat mensen geen voordeel kunnen halen uit het afsnijden van de chicane, maar als iemand daar crasht liggen ze weer in de weg. Wat ik me afvraag is, waarom verwijderen ze die stomme hobbel bij het aanrempunt niet gewoon? Zijn nu al 5/6 crashes geweest daar, tot het een keer ECHT mis gaat.
Posts: 3.471
Het wachten is gewoon op een auto die over het hek heen vliegt ofzo... Want als dit zo doorgaat dan gaat het echt een keer goed fout..
Posts: 3.091
Zo\'n vaart zal het niet lopen. Het is bij een formule auto heel lastig om de lucht in te gaan. Dat ding wil altijd naar beneden vanwege de enorme downforce.
Zoals we bij Rosberg zagen komt zo\'n auto zelfs niet van de grond met een wiel onder de auto.
De enige manier om die dingen de lucht in te krijgen is zoals Webber dat vorig jaar deed toen hij bovenop Kovalainen reed en zoals Ralf Schumacher dat deed in 2002 door bovenop Barrichello te rijden.
Dat zal denk ik niet gebeuren op Monaco.