Kwalificatie stilgelegd na harde crash van Sergio Perez

Sergio Perez heeft voor een rode vlag-situatie gezord in de kwalificatie. De Mexicaan, die deelnam aan Q3, raakte zijn Sauber kwijt bij het uitkomen van de tunnel en knalde daardoor hard zijdelings de bandenstapels in.

De rode vlag werd meteen uitgehangen en meteen kwamen de doktoren erbij. Op dit moment is het nog onduidelijk hoe het Perez vergaat. F1Today.nl houd u op de hoogte.

Update 15:09 uur: Perez is zojuist, ruim tien minuten na de crash, de ambulance ingedragen. Stewards hielden witte doeken erboven en ernaast zodat we geen beeld kregen van Perez. Zijn toestand is nog altijd onduidelijk. Met nog 2:26 minuten op de klok zal de kwalificatie over enkele minuten worden herstart.

Update 15:14 uur: Volgens BBC-analist Ted Kravitz is Perez bij bewustzijn en heeft hij gepraat. Dit zijn echter onbevestigde berichten die de ronde doen over Twitter. F1Today.nl houd u door middel van nieuwsberichten op de hoogte van de toestand bij Perez.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Alex V

    Posts: 175

    Ziet er ernstig uit... Hopelijk loopt het goed af. Straks was het bijna dezelfde situatie met Rosberg... Die kwam gelukkig nog goed weg.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:03
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik vond het maar eng hoe stil hij bleef zitten in de auto. Hopelijk gaat \'t goed met hem.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:03
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Hij is oké, zegt BBC. Gelukkig! Hopelijk kan hij morgen racen.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:11
    • Smitju

      Posts: 442

      Als ik oke ben word ik ook met een ambulance weggebracht. En als hij morgen rijdt dan hebben de monteurs nog wel een klusje te doen.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 15:13
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Oké in deze zin betekent dat hij nog leeft, bij bewustzijn is en kan praten. Niet dat hij kan racen, maar dat hoop ik wel. Misschien heeft hij nog een licht hersenschudding of iets dergelijks, maar laat ons hopen dat ze hem meenemen voor een routineonderzoek.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 15:17
    • Standaard procedure.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 15:49
  • Akelige crash, hij reed tot die crash een supergoede kwalificatie. Maar hij praat weer volgens de BBC, hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen starten.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:15
  • Akelige crash, hij reed tot die crash een supergoede kwalificatie. Maar hij praat weer volgens de BBC, hopelijk valt de lichamelijke schade mee en kan hij morgen starten.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:15
  • beste klapper...kwam mijn voorspelling toch uit.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:24
    • Michael

      Posts: 1.434

      Wat ben jij een eng mannetje.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 18:01
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Mooi om te horen dat hij ok is. Op normale snelheid zag het er echt eng uit.

    Betekent dat we morgen maar 21 wagens aan de start hebben.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:27
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Gelukkig gaat het goed met hem, want het was een behoorlijke klap.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:45
  • Ik vind hem behoorlijk sterk bezig, valt het jullie het op dat hij in de kwalificatie steeds vaker Kobayashi verslaat?

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 15:53
  • Zo erg vond ik die crash er niet uitzien. Als Kubica Montreal 2007 kan overleven, dan stelt deze crash niet zoveel voor. Want Kubica\'s crash was 10x zo hard.

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 16:07
    • Robbert89

      Posts: 305

      Kubica was dan ook iets anders, Kubica kwam onder een behoorlijke hoek de vangrail in. Perez ging volledig zijwaarts.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 16:19
    • Stri

      Posts: 2.852

      Het verschil is de impact van de crash. Perez komt op hoge snelheid opeens tot stilstand, Kubica\'s crash was van een heel andere aard. Deze crashes vergelijken is eigenlijk ondoenbaar omdat ze zoveel van elkaar verschillen in opzet.

      Wel zag Kubica\'s crash er vele malen harder uit. (en spectaculairder)

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 16:19
  • GJD

    Posts: 444

    Vond de crash bijna identiek aan die van Rosberg alleen NR had de \'\'mazzel\'\' dat die de muur miste.
    Maar Rosberg werd gelanceerd over die gele drempels, waren die daardoor nu weggehaald?
    Vrees anders dat die auto op zn kant was terechtgekomen

    • + 0
    • 28 mei 2011 - 16:34
    • Die anti-cuts strepen lagen volgens mij een stukje meer naar links, als die er nog hadden gelegen was Perez er aan de rechterkant erlangs gegaan als ik de 2 filmpjes vergelijk met elkaar en het punt waar die strepen liggen.

      Verder is het ook een lastig punt qua keuzes voor de veiligheid. Die anti-cuts zijn ervoor dat mensen geen voordeel kunnen halen uit het afsnijden van de chicane, maar als iemand daar crasht liggen ze weer in de weg. Wat ik me afvraag is, waarom verwijderen ze die stomme hobbel bij het aanrempunt niet gewoon? Zijn nu al 5/6 crashes geweest daar, tot het een keer ECHT mis gaat.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 16:45
    • Het wachten is gewoon op een auto die over het hek heen vliegt ofzo... Want als dit zo doorgaat dan gaat het echt een keer goed fout..

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 17:44
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Zo\'n vaart zal het niet lopen. Het is bij een formule auto heel lastig om de lucht in te gaan. Dat ding wil altijd naar beneden vanwege de enorme downforce.
      Zoals we bij Rosberg zagen komt zo\'n auto zelfs niet van de grond met een wiel onder de auto.
      De enige manier om die dingen de lucht in te krijgen is zoals Webber dat vorig jaar deed toen hij bovenop Kovalainen reed en zoals Ralf Schumacher dat deed in 2002 door bovenop Barrichello te rijden.
      Dat zal denk ik niet gebeuren op Monaco.

      • + 0
      • 28 mei 2011 - 18:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar