user icon

Wolff: "Onderhandelingen met Lewis over nieuw contract gaat niet over geld"

  • Gepubliceerd op 16 dec 2020 09:32
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Toto Wolff heeft gesuggereerd dat de salariseisen van Lewis Hamilton niet het probleem zijn waarom het zolang duurt alvorens de Brit met Mercedes een nieuw contract tekent. Het gerucht gaat dat Mercedes niet bereid is om aan de eisen van Hamilton te voldoen te midden van de economische impact van het coronavirus - vooral nu er een salarisplafond dreigt in de Formule 1.

Toen hem daarnaar werd gevraagd, gaf teambaas Wolff toe dat het financiële aspect altijd deel uitmaakt van de discussie, en dat het aan beide kanten nooit leuk is.

Hij zei tegen de krant Suddeutsche Zeitung: "Maar in dit geval is het geen essentiële parameter. Het gaat meer om hoe hij zichzelf in deze wereld ziet en hoe zijn denkprocessen verlopen. Tegelijkertijd is het belangrijkste voor Mercedes hoe we hem als merkambassadeur kunnen gebruiken, hoeveel dagen is hij beschikbaar buiten de baan."

Corona gooit roet in het eten

Hij zegt dat de besprekingen vorige week hadden moeten beginnen, maar dat die uitgesteld waren omdat Hamilton met corona zat opgesloten op zijn hotelkamer in Bahrein. "Ik hou rekening met zijn gezondheid, maar we zijn het absoluut eens over de algemene voorwaarden. Nu wachten we tot hij weer in staat is om verder te onderhandelen."

De Oostenrijkse Wolff bagatelliseerde het risico dat de 35-jarige Hamilton van de gelegenheid gebruik zou kunnen om met pensioen te gaan of over te stappen naar een ander team.

"Ik denk niet dat Lewis ooit ergens anders wil rijden. Ik denk ook dat hij onafgemaakte zaken heeft. Vanuit mijn perspectief is er niets dat hem ervan weerhoudt om door te gaan, dus ik neem aan dat het zeer waarschijnlijk is. Maar ik sluit niets uit."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • sambal

    Posts: 968

    " Ik denk niet datLewis ooit ergens anders wil rijden " Duh...en waarom niet denk je. Ik pak alvast een bakkie.😜

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 09:41
    • Ik ook.

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 09:45
    • Zo, lekker.

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 09:55
    • F1jos

      Posts: 847

      Ik wacht op het afscheid van Lewis.

      • + 2
      • 16 dec 2020 - 10:52
    • Jij en vele andere F1jos, vele andere.

      Zal ook blij zijn als die Boeings weer Zilver gespoten worden.

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 20:06
  • d@nny

    Posts: 2.526

    Ff off topic maar Teunissen gaat bij SAT rijden als vervanger van KYV

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 09:42
    • Van 2 naar 4 wielen;)

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 09:46
    • d@nny

      Posts: 2.526

      Lol inderdaad (wat een auto correct!) Tsunoda

      (Nooit geweten dat Tsunoda Japans is voor Teunissen 😂)

      • + 9
      • 16 dec 2020 - 09:47
  • Zoals in een ander draadje vermeld door een ander forumlid ben ik vooral benieuwd hoe lang hij zal bijtekenen. Al zullen er weer de nodige clausules worden voorzien.

    Off topic: Tsunado bij AT werd zonet bevestigd.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 09:43
    • Tsunoda dus...

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 09:44
    • ik denk voor slechts 1 jaar, de situatie na 2021 is wat onzekerder en ik heb persoonlijk het vermoeden dat Lewis wil stoppen op een absoluut hoogtepunt, en niet zichzelf terug wil werpen in de strijd achter de top met alle risico's van dien

      • + 2
      • 16 dec 2020 - 09:46
  • mijn eigen vermoedens, en wat Wolff daarbij zegt maakt me niet zoveel uit, Hamilton wil tenminste nog 1 jaar verder met Mercedes, hij heeft ook weinig/geen alternatieven denk ik, geen enkel ander team kan hem een winnende wagen bieden, qua aantal kampioenschappen staat hij nu op gelijke hoogte met Schumacher, maar definitief uit de boeken rijden zal ongetwijfeld het doel zijn....
    Mercedes zal enerzijds ook graag met Lewis verder willen, heeft met hem de absolute recordhouder in huis, het prefecte reclamebord..
    Maar dat het nu nog hangt op het financiële aspect dat denk ik wel, ik kan me geen andere reden voorstellen..
    In tijden van bezuinigingen en de broekriem aanhalen is het lastig te verantwoorden als ze een rijder een monstersalaris meegeven van een miljoentje of 60, hoe goed hij ook is...
    Daar komt bij dat Russell ook wat ogen heeft geopend

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 09:44
    • Inderdaad en 15000 mogelijke ontslagen bij Daimler, de board zal dat lastig verteren.

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 09:48
    • met zoveel banen op de tocht zou het ook niet bij het imago van Lewis passen (zelfverklaard wereldverbeteraar) om financieel het onderste uit de kan te eisen, dat is ook een beetje zoals ik het zie, als hij geloofwaardig wil zijn dan is het pas op de plaats maken of nokken

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 09:52
    • vosje1991

      Posts: 93

      Ik denk dat Lewis zijn activistische houding van dit jaar ook nog wel een struikelblok is. Mercedes zal op dat vlak ook zo hun grenzen hebben.

      • + 3
      • 16 dec 2020 - 10:50
    • Stitch

      Posts: 5.262

      Dat geloof ik ook, en als Wolf zegt dat het niet aan het geld ligt, dan denk ik dat het daaraan zal liggen.

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 12:40
    • WC MAX

      Posts: 2.644

      Ik heb daar ook iets over gehoord, dat Lewis wil dat Merc de handschoen oppakt als het gaat om zaken als meer diversiteit binnen de sport, de sport groener maken enz...
      Lewis wil buiten zijn wereldtitels ook herinnerd worden als filantroop, strijder voor gelijke rechten voor donkere mensen (weet niet eens hoe je dit nog netjes mag zeggen zonder dat ik iemand tegen het hoofd stoot.

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 13:30
    • WC MAX

      Posts: 2.644

      Ik heb dat ook begrepen, dat Lewis wil/eist dat Merc de handschoen oppakt mbt zaken als meer diversiteit in de F1, de F1 groener maken enz...
      Hij wil buiten zijn titels ook herinnerd worden als filantroop, voorvechter van BLM enz...

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 14:47
    • Sieper

      Posts: 1.290

      De niet-geldwolf.

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 23:20
  • Tsunoda naar AT!

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 09:48
  • Lijkt mij dat Mercedes niet meer dan 1 jaar wil verlengen.
    Misschien dat Hamilton even wil afwachten wat de concurrentie doet volgend jaar, maar die gast wil het ene moment nog 5 jaar door, en volgende moment heeft 'ie allerlei andere plannen, dus daar kan je niets van op aan.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 09:55
  • jd2000

    Posts: 4.700

    Wat een lang verhaal om te vertellen dat het uiteindelijk toch ordinair om geld gaat.....

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 10:11
    • Lewis wil alles zwart hebben, en Mercedes is daar een beet huiverig voor....

      • + 4
      • 16 dec 2020 - 12:26
  • Race-Pace

    Posts: 340

    "Het gaat meer om hoe hij zichzelf in deze wereld ziet en hoe zijn denkprocessen verlopen." Is dit touwtrekken tussen zijn vaardigheden als coureur en zijn ambities als politicus? Misschien wat flauw omschreven maar ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven.

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 10:16
  • "Het gaat meer om hoe hij zichzelf in deze wereld ziet en hoe zijn denkprocessen verlopen."
    Dat lijken mij eerder onderwerpen voor een of meerdere sessies bij een zielenknijper dan voor een keihard F1 contract ;-)

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 10:18
    • maak daar maar 'meerdere' van................. :)

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 10:22
    • @Clemenza: Is misschien onderdeel van de contractonderhandelingen. Dus wellicht zien we volgend jaar naast Angela ook een of andere shrink als tweede schaduw achter Lewis aanlopen in the paddock :-)

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 10:58
  • Carrinthe

    Posts: 877

    Het zou me ook niet verbazen als Hamilton in het contract wil hebben dat hij zeggenschap heeft wie naast hem rijd. Of een lijsje coureurs die vooral niet naast hem geplaatst mogen worden. Ik denk dan aan Russel, Verstappen, Leclerc en Ricciardo. Allemaal veel te gevaarlijk voor zijn imago.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 21:41
  • mediF1

    Posts: 2.812

    En de neus van Toto werd weer langer .

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 22:52

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar