user icon
user icon

Mercedes en Hamilton bespreken deze week nieuw contract

  • Gepubliceerd op 14 dec 2020 11:59
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Het heeft lang geduurd maar Lewis Hamilton is eindelijk klaar om te praten over zijn contract voor 2021. De kwestie is dit jaar lang uitgesteld, maar nu het seizoen voorbij is en de zevenvoudig wereldkampioen hersteld is van corona, is Hamilton klaar om te onderhandelen over een nieuw contract.

In gesprek met Sky Italië zei de zevenvoudig wereldkampioen na de race in Abu Dhabi: "Ik weet zeker dat we deze week over de toekomst gaan praten. We hebben de afgelopen dagen al e-mails uitgewisseld en we hebben gezegd dat we er nog een keer over zouden praten."

"Ik blijf hier de komende twee dagen en we hopen de onderhandelingen af ​​te ronden, daarbij ook gebruikmakend van de twee weken voor kerst. Het zou voor iedereen een leuk cadeau zijn."

Nadat hij zich had gekwalificeerd en als derde eindigde in Abu Dhabi, gaf Hamilton toe dat hij fysiek 'enorm' getroffen was door zijn recente coronabesmetting. Hij maakt het op zich goed maar merkt nog wel dat hij fysiek niet is zoals hij een paar weken terug eraan toe was.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.001

    Ik zou beginnen over George, hoe goed hij het gedaan heeft, scheelt allicht een aantal miljoen.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 12:07
    • Als Mercedes zijnde? Ik denk dat Lewis liever zwijgt over George...

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 15:14
    • Aadfanaat

      Posts: 547

      Het gaat niet alleen om prestaties in de auto. Hamilton is zo waardevol voor Mercedes, omdat hij marketingtechnisch veel oplevert

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 18:31
  • Heeft even geduurd, maar eindelijk kan Hamilton zijn handtekening zetten onder het contract van 60 mln. per jaar. En terecht.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 12:17
    • 60 miljoen per jaar zal het zeker niet worden gezien de Corona crisis, waar ook een bedrijf als Mercedes/Daimler zwaar door getroffen is.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 12:39
    • walteij

      Posts: 1.405

      En ook voor Mercedes/Daimler is het gewoon een heel eenvoudige afweging.
      Hoeveel kost Hamilton ze per jaar, hoeveel geld levert Hamilton op jaarbasis voor het bedrijf op en in hoeverre wegen de kosten op tegen de inkomsten (zowel financieel als qua reputatie, want BLM is ook voor Mercedes wel een mooie manier om wat van hun vieze verleden weg te wassen).

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:15
  • Iedereen is altijd benieuwd naar hoeveel, bij mij is dat eerder voor hoe lang. Dit gaat sterk bepalend zijn voor de lopende contacten want mogelijk is dit zijn laatste als piloot.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 12:21
    • Same here.

      Ik gok op maximum 2 jaar. 2021 op de 8ste titel, bovendien het record, te behalen.
      2022 om het nieuwe tijdperk van de F1 en de gedroomverfde opvolger, George Russel, klaar te stomen.

      Komt nog eens bij dat contracten, zo bleek al vaak, worden voorzien van clausules en uitzonderingen.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 14:45
    • Denk eerder minimaal 2 jaar.

      1 jaar zou betekenen dat ze opnieuw aan tafel moeten zitten dicht bij het einde van het seizoen of weer erna. Lewis wil in 2022 rijden, en kan me niet voorstellen dat hij wil switchen van werkgever. Wolf noch MB halen bij 1 jaar contract een voordeel, dus denk ik eerder 3jaar

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 08:13
  • Onderhandelingen pfffff ‘T zal wel... beetje de details invullen , lewis zn nieuwe hobby van politiek correcte deuger invullen door Mercedes .. misschien een paar zwarte monteurs in zn pitcrew... Mercedes met hoogdravende verklaringen over diversiteit geleuter etc etc... Je kan er op wachten...

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 12:30
  • f(1)orum

    Posts: 807

    Volgens mij is het contract al geruime tijd klaar. Kwestie van timing, denk ik. Ik heb het idee dat Lewis weer een flinke opslag heeft gekregen, maar dat ze dit eigenlijk pas wereldkundig wilden maken op het moment dat de pandemie iets geluwd zou zijn (wellicht i.c.m. iets aangetrokken economie en alweer gestegen verkoopcijfers van Mercedes). Dat gaat nu echter niet lukken, want overal ter wereld lopen de besmettingscijfers weer op.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 12:57
    • maar wachten totdat de pandemie geluwd is dan verwacht denk ik dat we over (volgens de deskundigen dan) alweer volgend voorjaar zitten, dan is het volgend seizoen alweer begonnen..
      Het concept contract zal ongetwijfeld gereed liggen, er moeten alleen nog wat bedragen ingevuld worden

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:26
    • f(1)orum

      Posts: 807

      Klopt. Maar ik denk dat dit tijdens de eerste fase van de contractbesprekingen nog niet duidelijk was. Kijk maar naar onze economie, na de 1e golf. Een recordherstel van bijna 8%, meen ik. In diezelfde periode meldde Mercedes ook weer flink stijgende omzetcijfers, dus wellicht is eenieder toch (weer) overvallen door de (snelle) opkomst van de 2e en vooral de 3e golf. Maar ja, is ook gewoon puur speculatie van mijn kant, uiteraard :-)

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:46
  • Het wordt denk ik meer een take-it-or-leave-it gesprek maar 60 mln gaat het niet meer worden. Van die 60mln kan Benz makkelijk 5 mln max budgetteren voor Russell en de rest.. tja.. there are many ways to spend it. Of scenario 2: 20mln voor Hamilton, 5 mln voor Russell en 5 mln aan Bottas(om te vertrekken naar Williams), 10% korting op alle motoren in 2021 voor Williams en de rest, nogmaals there are many other ways to spend it.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 13:14
    • ze zullen er wel uitkomen en reken maar gerust dat het meer dan 40 miljoen gaat worden. En nee, dat is niet alleen voor de stuurmanskunsten.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:46
    • Eerlijk gezegd, hoop ik dan op scenario 2 dan he :-)

      Hoe dan ook, 60 mln in 'deze tijd' is gewoon belachelijk. Of ze moeten heel veel promotie/ambassadeur/marketing activiteiten daar aan plakken maar zelfs dan is 60 mln (in deze tijd) nog steeds te veel.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:56
    • wbenja

      Posts: 281

      Daarentegen, als gisteren de snelheid van Redbull Merc echt verast heeft en die snelheid zich ook in 2021 voortzet, dan zullen ze HAM nodig hebben in 2021.

      Zou ironisch zijn dat de winst van Max Lewis zijn onderhandelingspositie heeft versterkt.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 21:39
  • LimboF1

    Posts: 4.626

    Ik hoop alleen dat Mercedes ballen heeft en hem geen mega loon wil geven. Denk dat Hamilton ook een veto recht wil over wie zijn teamgenoot mag worden, maar dit moeten ze hem niet geven.
    Zou het helemaal geweldig vinden als ze er niet uitkomen en Russell zijn stoeltje krijgt.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 14:18
  • F1fever

    Posts: 29

    Wie wil voor de 8ste keer wereldkampioen en welk team kan hem als enige daar de auto voor geven?
    Ik begrijp niet dat Mercedes zo met zich laat sollen...

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 14:31
  • Ik durf hem aan. Als Hamilton volgend jaar niet bij Mercedes rijdt worden ze geen kampioen.

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 14:48
    • Ik durf hem aan. Als Hamilton volgend jaar niet bij Mercedes rijdt wordt hij geen kampioen.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 15:05
    • ligt eraan wie zijn vervanger wordt. Mercedes zal het risico hoe dan ook niet willen nemen. Zelfs met Hamilton is een titel nog geen garantie.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 16:08
  • zorba

    Posts: 1.454

    Zijn contract is niet zozeer om geld te doen maar Mercedes heeft een meer jaren plan opgezet om na zijn carrière hem een functie te geven bij het ontwikkelen van straatracers en opleiding tot management dat wou ie vooral en dat heeft Mercedes nu uitgewerkt.Hij stak het niet onder stoelen of banken dat hij na zijn racen bij Mercedes wilde blijven

    • + 0
    • 15 dec 2020 - 07:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar